پرسپولیس ۶ تایی شد؛ یحیی به دنبال پوکر و دچار نشدن به سرنوشت علی دایی

پرسپولیس ۶ تایی شد؛ یحیی به دنبال پوکر و دچار نشدن به سرنوشت علی دایی

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس برای ششمین بار موفق شد در تاریخ لیگ برتر، قهرمان نیم‌فصل شود. در همه ادوار به جز لیگ سیزدهم، این قهرمانیِ نیم‌فصل منجر به فتحِ پایان فصل شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، نیم‌فصل اول بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران پس از کش و قوس‌های فراوان به اتمام رسید و تعداد بازی هر ۱۶ تیم به عدد ۱۵ رسید. در پایان هم تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد مانند فصل گذشته در رقابتی نزدیک بالاتر از سپاهان اصفهان قرار بگیرد و قهرمان نیم‌فصل شود. جامی نامریی که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

قهرمان‌های لیگ برتر در نیم‌فصل و پایان فصل در تاریخ برگزاری این مسابقات:

(تیم اول قهرمان نیم‌فصل شده و تیم دوم فاتح پایانی لیگ بوده است)

دوره اول: استقلال/ پرسپولیس

دوره دوم: سپاهان/سپاهان

دوره سوم: ذوب آهن/ پاس

دوره چهارم: فولاد/ فولاد

دوره پنجم: استقلال/ استقلال

دوره ششم: سایپا/سایپا

دوره هفتم: پرسپولیس/ پرسپولیس

دوره هشتم: ذوب آهن/ استقلال

دوره نهم: سپاهان-/ سپاهان

دوره دهم: ذوب آهن/ سپاهان

دوره یازدهم: استقلال/ سپاهان

دوره دوازدهم: سپاهان/ استقلال

دوره سیزدهم: پرسپولیس/ فولاد

دوره چهاردهم: تراکتور/ سپاهان

دوره پانزدهم: استقلال خوزستان/ استقلال خوزستان

دوره شانزدهم: پرسپولیس/ پرسپولیس

دوره هفدهم: پرسپولیس/ پرسپولیس

دوره هجدهم: سپاهان/ پرسپولیس

دوره نوزدهم: پرسپولیس/ پرسپولیس

دوره بیستم: پرسپولیس/ ؟؟؟

همانطور که مشاهده می‌کنید پرسپولیس با این قهرمانی در نیم‌فصل، تعداد قهرمانی‌های نیم‌فصل خود را به عدد ۶ رساند تا با فاصله ۲تایی نسبت به سپاهان از این حیث هم صدرنشین شود. در پنج دوره قبلی که سرخپوشان تهرانی قهرمان نیم‌فصل شده‌اند، چهار مرتبه جام را در پایان تصاحب کردند تا رکورد ۸۰ درصدی در این زمینه داشته باشند و نسبت به هفت تیم دیگری که سابقه قهرمانی نیم‌فصل را داشته باشند نمایش برجسته‌ای داشته باشد. البته با ذکر این نکته که تیم‌های سایپا و استقلال خوزستان در تنها دوره‌ای که نیم‌فصل را در رده نخست به اتمام رساندند در پایان فصل هم قهرمان شدند.

در ۱۹ دوره قبلی به جز پرسپولیس تیم‌های سپاهان(۴)، استقلال و ذوب‌آهن(۳)، فولاد، سایپا، تراکتور و استقلال خوزستان هم فاتح نیم‌فصل شده‌اند و در مجموع در ۱۰ دوره همان تیمِ قهرمانِ نیم‌فصل توانسته در پایان جام قهرمانی را به ارمغان بیاورد اما در ۹ دوره، قهرمان پایان فصل همان تیمی نبوده که نیم‌فصل را در جایگاه نخست به پایان رسانده بود. در پنج فصل گذشته، تنها در لیگ هجدهم بود که قهرمان نیم‌فصل و پایان فصل یکی نبود و آنهم به لیگ هجدهم برمی‌گردد که سپاهان نیمه‌ی اول لیگ را در رده نخست تمام کرد اما در پایان پرسپولیسِ برانکو قهرمان شد.

حالا تیم یحیی گل‌محمدی به دنبال این است که تا برای پنجمین بار قهرمانیِ نیم‌فصل را به پایان فصل الصاق کند. فقط در لیگ سیزدهم بود که تیم علی دایی علی‌رغم قهرمانی در نیم‌فصل نتوانست در پایان فصل صاحب جام شود و فولاد خوزستان با هدایت محمود فکری رده نخست را به خود اختصاص داد. بعد از آن سه بار و پیش از آن یک بار پرسپولیس نیم‌فصل را باصدرنشینی به اتمام رساند و سرِ آخر هم همان جایگاه برایش باقی ماند.

7474