امباپه یا هالند: کدام گزینه بهتری برای رئال مادرید هستند؟

امباپه یا هالند: کدام گزینه بهتری برای رئال مادرید هستند؟

پایگاه خبری فوتبالی - کیلیان امباپه و ارلینگ هالند بیشتر از هر زمان دیگری به رئال مادرید لینک شده‌اند و به نظر می‌رسد که کهکشانی‌ها در تابستان پیش رو بمب نقل و انتقالاتی دیگری را در پیش داشته باشند. 

به گزارش فوتبالی، مهاجم فرانسوی و مهاجم نروژی ستاره‌های این هفته مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا بودند. شایعاتی بسیاری درباره علاقه تیم‌های مطرح اروپایی به آنها مطرح می‌شود اما نام رئال مادرید بیشتر از هر تیم دیگری در این بین به گوش می‌رسد. دانشکده مربیان MBP واقع در اسپانیا تحقیقی را درباره این که کدام یک از این دو بازیکن گزینه مناسب‌تری برای حضور در خط حمله رئال مادرید هستند انجام داده که آن را در زیر می‌خوانیم. 

حرکات هجومی

امباپه و هالند به دور زدن مدافعان و حرکت به سمت دروازه مشهور هستند. هر دو بازیکن تخصص خوبی در یافتن فضاها در دفاع حریف پیش از رهایی از دست آنها و تلاش برای گلزنی دارند. این دو دوست دارند شانه به شانه اولین هافبک میانی بازی کرده و خیلی زود سرعت خود را برای نفوذهای با زمان بندی درست به سمت محوطه جریمه تغییر دهند. 

حمایت از سایر بازیکنان

توانایی مورد تحلیل قرار گرفته بعدی توانایی آنها در تشخیص زمان درست برای عقب کشیدن و حمایت از هم تیمی‌ها در راستای حفظ مالکیت توپ است. هالند معمولا در پست‌های میانی باقی می‌ماند و به عنوان محور تقارن از یکی از بال‌ها به سوی دیگر عمل می‌کند. این به تیمش کمک می‌کند که سیستم خود را حفظ کرده و فضای بیشتری برای او در دریافت توپ با باز کردن خط دفاعی حریف ایجاد کند. 

از سوی دیگر کیلیان امباپه بیشتر به حضور در تمامی نقاط زمین علاقه دارد که بدین معناست که او توپ‌های بیشتری با تعداد بازیکنان بیشتر در اطرافش دریافت می‌کند. سرعت این بازیکن به او اجازه می‌دهد که سریعا از شرایط دشوار خارج شده و به حمله ادامه دهد. 

فضاسازی برای شوتزنی

آخرین ویژگی بررسی شده توانایی آنها برای ایجاد فضا به منظور شوتزنی در زمین حریف است. علاوه بر این هر دو بازیکن توانایی درخشانی در فریب و عبور از مدافعان پیش تاخته دارند و همین به آنها کمک می‌کند که فضای بیشتری برای شوتزنی به دست بیاورند. 

جمع بندی

وقتی به این دو بازیکن نگاه می‌کنیم، به وضوح می‌بینیم که هر دوی آنها توانایی بالایی در هر سه ویژگی اساسی برای تبدیل شدن به یک مهاجم تراز اول دارند و تفاوت‌های جزیی در سبک بازی آنها به چشم می‌خورد. 

امباپه و هالند مطمئنا بازیکنانی فوق العاده برای رئال مادرید خواهند بود و حالا فقط زمان مشخص خواهد کرد که آینده این دو نفر چطور رقم خواهد خورد. 

1811