بررسی سبد رای علی کریمی؛ کاپیتانها و مربیان به کدام کاندیدا رای می دهند؟

بررسی سبد رای علی کریمی؛ کاپیتانها و مربیان به کدام کاندیدا رای می دهند؟

پایگاه خبری فوتبالی- پس از اعلام رسمی نامزدهای تاییدصلاحیت‌شده برای فدراسیون فوتبال، انتخابات این نهاد در دو هفته گذشته رسما وارد فاز تازه‌ای شده است. 

به گزارش فوتبالی، کم‌تر از 10 روز تا زمان برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز فدراسیون باقی مانده و هنوز گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد این رقابت به گوش می‌رسد. فدراسیون پس از مدت‌ها اداره شدن با سرپرست و رئیس موقت، سرانجام از دهم اسفند رئیس جدید و قطعی‌اش را خواهد شناخت. یکی از کاندیداهای جذاب این دوره فدراسیون فوتبال علی کریمی پیشکسوت فوتبال ایران است که با حمایت فوتبالی ها وارد کارزار انتخابات شده است اما آنالیز رای ها نشان میدهد که علی کریمی شانس چندانی برای رییس شدن ندارد.

در هر حال علی کریمی، مهدی مهدوی کیا را برای نایب رییسی اول معرفی کرده که هنوز به ایران نیامده است. در هر حال با توجه به تغییراتی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال رخ داد و اصلاحاتی که با نظارت فیفا انجام شد حالا فقط این افراد دارای سابقه مدیریتی نیستند که می‌توانند در انتخابات فدراسیون حاضر باشند و ستاره‌های سابق تیم ملی هم از این شانس برخوردار خواهند بود، در بسیاری از نقاط دنیا، اسطوره‌های فوتبالی مدیریت فدراسیون را در دست می‌گیرند.

اما در ایران این اتفاق به این راحتی ها نمی افتد. در حال حاضر سناریو های مختلفی برای مجمع 10 اسفند ماه درباره هر 4 کاندیدای پست ریاست مطرح است اما شواهد و قرائن نشان می دهد علی کریمی و یارانش شانس بالایی برای پیروزی در مجمع نخواهند داشت و خوشبینانه ترین حالت برای این بازیکن سابق فوتبال ایران داشتن 8 تا 10 رای از اهالی فوتبال خواهد بود.

با توجه به همین موارد برخی ها به کریمی گفته اند که پیش از مجمع 10 اسفند از کاندیداتوری خود در این پست انصراف دهد تا اعتبار فوتبالی او خدشه دار نشود اما تا این لحظه این موضوع با مخالفت او مواجه شده است. با توجه به اینکه رای هایی که در سبد علی کریمی است می تواند وضعیت کاندیداها را در مجمع متحول کند اما به نظر می رسد بسیاری از اهالی فوتبال همچنان رو حمایت از این چهره محبوب فوتبال ایران تاکید دارند و در صورتی که رئیس فدراسیون در دور اول انتخاب نشود که احتمال آن بسیار خواهد بود در دور دوم و در صورتی که علی کریمی از دور رقابت خارج شود رای خود را به کاندیدای دیگر خواهند داد. سرمربیان تیم های ملی فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال مردان و زنان و کاپیتانهایشان (به غیر از تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان و کاپیتانش) کسانی هستند که گفته می شود ممکن است به علی کریمی رای دهند. البته برخی از کاندیداها به دنبال این هستند که بخش فوتبالی مجمع به علی کریمی رای ندهد و به آنها رای بدهد اما شنیده ها حاکی از آن است که این بخش فوتبالی تصمیم دارند در مرحله اول به علی کریمی رای بدهند و اگر انتخابات به مرحله دوم رفت آرایشان را به یکی از دو کاندیدا بدهند. این تصمیم البته تصمیمی است که نشان دهد که بخش فوتبالی مجمع با علی کریمی است. به هر حال باید منتظر ماند و دید، علی کریمی چند رای می آورد.

به نظر می رسد ماجرای این دوره از انتخابات فدراسیون فوتبال مانند ثبت نام کاندیداها و پروسه تایید صلاحیت آنها پیچیده است و در عین حال کسی که می خواهد رییس فدراسیون شود باید ماراتن سختی را پشت سر بگذارد.

7566