باجیوند رییس هیات فوتبال استان قزوین: فوتبال مثل چاه نفت است

باجیوند رییس هیات فوتبال استان قزوین: فوتبال مثل چاه نفت است

پایگاه خبری فوتبالی- تا روز برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، پایگاه خبری فوتبالی با اعضای مجمع درباره این انتخابات و معیارهای رییس فدراسیون فوتبال برای اداره این فدراسیون، گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، امروز با حسین باجیوند رییس هیات فوتبال استان قزوین در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کردیم

باجیوند خودش هم برای حضور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده هیات ها کاندیدا شده است.

گفت و گوی فوتبالی را با باجیوند بخوانید:

سوال: به نظر شما رییس جدید فدراسیون فوتبال، باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

جواب: باید بلد باشد کار مشارکتی کند و اعضای هیات مدیره را به عنوان بازوهای خود بداند و کارها را با مصوبه اعضای هیات مدیره انجام بدهد تا اتفاقات گذشته تکرار نشود. باید توانایی مالی خوبی را به همراه خودش داشته باشد تا بدهی ها را تسویه کند. برای ارتقای جایگاه فوتبال ایران در سطح آسیا و جهان تلاش کند و برنامه ای که ارائه می دهد را بتواند عملی کند. مدیر جدید واقعا باید مدیر باشد اینکه فقط فوتبال را بشناسد کفایت نمی‌کند زیرا قرار نیست مدیر جدید برود فوتبال بازی کند، این کار مربیان و بازیکنان است

سوال: هیات رییسه جدید باید متشکل از چه کسانی و با چه خصوصیاتی باشد؟

جواب: اعضای هیات رییسه باید مستقل و دارای انگیزه باشند. شناخت کافی پیدا کنند. به طور مثال من یک رای دارم اما همین یک رای من وقتی قانون 50 درصد به علاوه یک است، تا چه میزان می تواند تاثیر گذار باشد. به نظرم برای این یک رای باید تحقیق دقیق و کامل داشته باشم.

سوال: شما خودتان برای حضور در هیات رییسه ثبت نام کرده‌اید. چه برنامه ای برای بهتر شدن اوضاع فوتبال کشور و فدراسیون فوتبال دارید؟

جواب: یکی از دلایل اصلی که برای حضور در هیات رییسه کاندیدا شدم از نظر بعد مسافت است که می توام طی یک یا دو ساعت خودم را به جلسات برسانم و هزینه ایاب و ذهاب برای من نسبت به استان های دیگر بسیار کمتر است. کارشناس ارشد مدیریت ورزشی و کارمند دستگاه ورزش هستم و 26 سال می شود که در بخش ورزش حضور دارم. تمام زندگی ام را از ورزش دارم به این دلیل احساس مسئولیت می کنم و فکر می کنم با تجربیاتی که دارم می توانم تاثیر گذار باشم.

سوال: به برنامه رای می دهید یا فرد؟

جواب: به فرد با کارنامه و برنامه خوب رای می دهم.

سوال: رسانه ها و برنامه ها و مناظره ها در رسانه ها روی شما اثر می گذارد یا نه؟

جواب: به نظر من رسانه می توانند مسیر را کاملا عوض کنند و بسیار اثر گذار هستند. رسانه در انتخابات و بعد از انتخابات می تواند یکی از ابزار های یک رییس برای توسعه و رسیدن به برنامه ها باشد.

سوال: چالش های پیش رو و هزینه های سنگین تیم ملی و بدهی به آژانس های هواپیمایی و پرونده ویلموتس و ... دیگر مسایل را رییس جدید باید چطور مدیریت کند؟

جواب: رییس جدید باید با دولت همراه و با مجلس شورای اسلامی ارتباط نزدیک داشته باشد و مشکلات تحریم ها برای دریافت پاداش ها و اعتبارات عمرانی را لحاظ کند و منابع در آمدی فوتبال را به خوبی بشناسد، به نظر من فوتبال مانند چاه نفت است

سوال: آیا فدراسیون برای رییس جدید یک زمین سوخته است یا اینکه می شود دوباره فدراسیون را از همه نظر احیا کرد؟

جواب: چون انسان امیدواری هستم دوست ندارم به موضوع اینطور نگاه کنم. فوتبال هم مثل زندگی فراز و نشیب دارد. اگر رییسی که انتخاب می شود مدیر مدیریت بحران باشد کار سختی در پیش ندارد. اصلا فرض کنیم فدراسیون فوتبال ایران 300 میلیارد تومان بدهی دارد، این رقم برای مملکت ما پولی نیست! این رقم در برابر پولی که یک نفر چند سال پیش اختلاس کرد و از کشور برد بیشتر است؟ فدراسیون فوتبال احتیاج به ارتباط موثر دارد و اگر رییس جدید فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش، مجلس شورای اسلامی و کمیته ملی المپیک تعامل داشته باشد همه چیزش تامین می شود و احتیاجی به کاسه گدایی گرفتن نیست.

9697