پیش‌بازی پورتو - یوونتوس؛ بوشهر برابر مادیرا!

پیش‌بازی پورتو - یوونتوس؛ بوشهر برابر مادیرا!

پایگاه خبری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه دراگائو تیم پورتو میزبان یوونتوس خواهد بود. نبردی که برای ما ایرانیان تا حدودی نبرد  بین طارمی بوشهری و کریستیانو رونالدو متولد شده در مادیراست!

به گزارش فوتبالی، اگر بخواهیم همین حالا به پیرلو نمره بدهیم با توجه به بی‌تجربگی او باید حداقل نمره برای قبولی را برایش در نظر بگیریم. یوونتوس پیرلو هر روز بهتر از قبل است اما تا یوونتوس رشک‌برانگیز این سال‌ها فرسنگ‌ها فاصله دارد. مشکی و سفیدپوشان تورین در ۲ دهه اخیر ۳ بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده‌اند و تشنه از لب چشمه برگشته‌اند پس کسی نمی‌تواند به پیرلو به دلیل عدم قهرمانی در لیگ قهرمانان خرده بگیرد. حتی با توجه به نرسیدن یووه به نیمه نهایی در چند سال اخیر می‌توان گفت پیرلو فشاری روی خود احساس نمی‌کند اما به هر حال موفقیت در لیگ قهرمانان چیز دیگری است. یوونتوسی‌ها در لیگ سینوس‌وار پیش می‌روند. آن‌ها همین حالا سوپرجام را برده‌اند و می‌توانند در فینال جام حذفی هم موفق باشند. این یعنی ۲ جام در اولین فصل پیرلو اما این‌ها برای بانوی پیر شگفت زده کننده نیست. در نتیجه پیرلو در مهم‌ترین چالش خود قرار دارد: درخشش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان.

پورتو را اما باید از ۲ منظر بررسی کرد. ابتدا تمایل ما برای درخشش طارمی و سپس شرایط کلی این تیم در بازی‌های امسال هرچند که این ۲ چندان هم با هم بیگانه نیستند و هر زمان طارمی درخشیده،‌ ماشین پورتو سریع‌تر پیش رفته. طارمی با توجه به سرعت و تیزهوشی‌اش به راحتی می‌تواند از مدافعان کند یوونتوس پنالتی بگیرد. تنها مانع او در راه گلزنی می‌تواند قدرت بدنی بالای دلیخت باشد. شرایط کلی پورتو خیلی بد نیست. آن‌ها در پایان نیم فصل با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به اسپورتینگ صدر جدولی در رده دوم قرار گرفته‌اند اما هنوز هم در لیگ شانس (ولو اندک) دارند و هم در جام حذفی. اگر کونسیسائو بتواند یوونتوس را ببرد میخ خود را محکم می‌کوبد و می‌تواند حتی چشم به مراحل بالاتر هم بدوزد.

اگر رونالدو در بازی بدرخشد کار پورتو تمام است اما اگر مهار شود پورتو کاملا توانایی شکست یووه را دارد. مساوی می‌تواند محتمل‌ترین اتفاق ممکن باشد.

***
۴بازی آخر پورتو در تمام رقابت‌ها مساوی شده که نشان از عدم آمادگی در یک ماه اخیر دارد اما نکته اینجاست آن‌ها در ۲۵ بازی اخیر تنها یک شکست مقابل اسپورتینگ صدرنشین داشته‌اند. در سمت مقابل هم یووه آخرین بازی خود را مقابل ناپولی شکست خورده است.

این ۲ تیم در مرحله حذفی سال ۲۰۱۷ با هم بازی کردند. در دیدار رفت در پرتغال یوونتوس ۲ گل زد و در دیدار برگشت هم یک گل. یووه در مجموع صعود کرد.

***
ترکیب احتمالی پورتو از نگاه هو اسکورد: مارکزین – سانوسی – پپه - امبمبا – مانافا – دیاز – اولیویرا – اوریبه – کرونا – مارگا - طارمی
ترکیب احتمالی یوونتوس از نگاه اسکای اسپورت: شزنی – دنیلو – دلیخت – کیه‌لینی – ساندرو – کیه‌زا – بنتانکور – ربیو - مک‌کنی – موراتا - رونالدو

1101