پیش‌بازی لایپزیش - لیورپول؛ جدال مربیان آلمانی

پیش‌بازی لایپزیش - لیورپول؛ جدال مربیان آلمانی

پایگاه خبری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ لایپزیش در مجارستان از لیورپول پذیرایی می‌کند.

به گزارش فوتبالی، به این اسامی دقت کنید: نبی کیتا، واینالدوم، ژوتا، ماتیپ،‌ فابینیو، میلنر، فن دایک و جو گومز. این بخشی از غایبین لیورپول در بازی مقابل لایپزیش هستند. هر چقدر هم به نمایش‌های لیورپول انتقاد وارد کنیم اما نمی توانیم خالی بودن دست های کلوپ را کتمان کنیم. مدعی اصلی لیگ برتر و لیگ قهرمانان حالا مقابل لایپزیش باید چشم به حداقل‌ها بدوزد تا شاید در دیدار برگشت در آنفیلد کاری کند. آنفیلدی که البته دیگر قلعه تسخیر نشدنی نیست که هیچ، در بعضی بازی‌ها برگ برنده حریفان به شمار می‌رود. یک نظریه می‌گوید کلوپ تمرکز خود را کامل از دست داده و بیشتر به جای قبول شرایط و پیدا کردن راه حل غر می‌زند. شاید ماهیت این حرف درست باشد زیرا علی‌رغم تمام مشکلات اما ۳ نفر عضو خط حمله لیورپول هنوز به تن حریفان لرزه می‌اندازند.

در سمت مقابل لایپزیشی وجود دارد که باید به دلیل مشکلات سفر به آلمان در مجارستان میزبان لیورپول باشد. حالا باید احترام ویژه‌ای به آن‌ها گذاشت. لایپزیش دیگر یک تیم تازه تاسیس نیست که درخششش جرقه باشد. آن‌ها فصل گذشته می‌توانستند با اندکی تجربه یک فینال تمام آلمانی در لیگ قهرمانان را رقم بزنند اما حضور در مرحله نیمه نهایی و نتایجی هیجان انگیز در بوندس لیگا باعث شد تا همه برای جذب سرمربی آن‌ها یعنی ناگلزمان سر و دست بشکنند. بدشانسی لایپزیش قرار گرفتن زیر سایه یکی از بهترین بایرن‌های تاریخ است وگرنه همین حالا آن‌ها حریف سرسخت‌تری نسبت به دورتموند با نامی بزرگ هستند.

اگر لیورپول مانند بازی‌های گذشته خود باشد، باید در انتظار برد لایپزیش باشیم. مگر آنکه کلوپ به شاگردانش شوکی جدی دهد.

***
لایپزیش در ۷ بازی اخیر تنها یک شکست داشته و ۵ بازی آخر خود را هم برده. برخلاف لیورپولی که با۴ شکست در ۶ بازی اخیر پای به رقابت‌ها می‌گذارد. آیا لایپزیش چهارمین شکست پیاپی لیورپولی‌ها را به آن‌ها تحمیل می‌کند؟

گولاچی، دروازه‌بان موفق لایپزیش ۵ سال با لیورپول قرارداد داشت اما چند بار به تیم‌های متفاوت قرض داده شد و بدون یک بازی در تیم اصلی در نهایت جدا شد. امشب فرصت خوبی برای درخشش او مقابل تیم اسبق خود است.

***

ترکیب احتمالی لایپزیش: گولاچی – اوپامکانو – موکلیه – کلاسترمن – آنجلینو – اولمو – کمپل – سابیتزر – آدامز – انکونکو – پولسن
ترکیب احتمالی لیورپول: آلیسون - کاباک – هندرسون – رابرتسون – آرنولد – تیاگو- واینالدوم – جونز - صلاح – فرمینیو - مانه

1101