عکس؛ دقت بالای VAR در رد کردن گل رئال مادرید به والنسیا

عکس؛ دقت بالای VAR در رد کردن گل رئال مادرید به والنسیا

پایگاه خبری فوتبالی - در بازی رئال مادرید و والنسیا در این هفته از رقابت‌های لالیگا، رئال مادرید در نیمه‌ی دوم توسط مندی موفق به گلزنی شد اما این گل لحظاتی بعد توسط VAR رد شده و آفساید تشخیص داده شد. در واقع در اولین قضاوت، کمک داور آن را سالم تشخیص داد اما در بازبینی ویدیویی مشخص شد که فرلاند مندی در موقعیت آفساید گلزنی کرده است.

به گزارش فوتبالی، سیستم بازبینی ویدیویی که با عنوان کمک داور ویدیویی یا همان VAR چند سالی است که وارد فوتبال شده، کمک زیادی به قضاوت صحیح کرده است و دقت بالای آن باعث می‌شود تا خطای انسانی داور ها به حداقل برسد به خصوص در صحنه‌هایی که تشخیص آفساید توسط کمک داور بسیار سخت شده و بازیکنان در موقعیت هایی میلیمتری نسبت به همدیگر قرار دارند و احتمال اشتباه کمک داور در پرچم زدن روی اینگونه صحنه ها بسیار زیاد می‌شود.

اکنون در بازی رئال مادرید و والنسیا هم کمک داور پاس وینیسیوس به فرلاند مندی را روی صحنه‌ی گل آفساید تشخیص نداد اما در تصاویری که توسط VAR منتشر شد، با دقتی بالا مشخص شد که مندی در آفساید بوده و گل مردود اعلام شد. تصویر منتشر شده توسط کمک داور ویدیویی، دقت بالای این سیستم را در تشخیص موقعیت بازیکنان برای آفساید نشان می‌دهد.

1470