پیش بازی شهرداری بم-سپاهان اصفهان در هفته اول پلی‌آف/ جعفری و امیرشقاقی دوباره بهم رسیدند!

پیش بازی شهرداری بم-سپاهان اصفهان در هفته اول پلی‌آف/ جعفری و امیرشقاقی دوباره بهم رسیدند!

پایگاه خبری فوتبالی- لیگ‌برتر فوتبال بانوان پس از 10 هفته از شکل و شمایل مرحله نخست خود خارج شد و به پلی‌آف رسید. 

به گزارش فوتبالی، ازگروه الف این رقابت‌ها شهرداری بم و سپاهان اصفهان و از گروه ب شهرداری سیرجان و وچان کردستان به این دور راه یافته‌اند تا تکلیف قهرمان سیزدهمین دوره از رقابت های لیگ‌برتر فوتبال زنان از دل جدول 4 تیمی پلی‌آف بیرون بیاید.

از ساعت 13 روز دوشنبه، 27 بهمن‌ماه، دو تیم شهرداری بم و سپاهان اصفهان در ورزشگاه فجر شهر بم به مصاف هم خواهند رفت.

وضعیت شهرداری بم:

پر زرق و برق ترین تیم لیگ فوتبال زنان، رکورد شکست ناپذیری‌اش را در لیگ سیزدهم از دست داد. آن‌ها پس از چندین هفته برد پیاپی بالاخره توسط سپاهان شکست خوردند تا زنگ خطر را در فصل جاری بشنوند. شاگردان مرضیه جعفری با 6 پیروزی، 1 تساوی و 1 باخت 20 امتیاز کسب کردند و به لطف تفاضل گل بهتر در رده نخست جدول گروه الف رقابت‌ها ایستادند. مدافع عنوان قهرمانی با سرمایه گذاری روی خط دفاع، و خرید های خوب پیش‌فصل مانند سرشین کمانگر، کمربند تدافعی را محکم کرد تا با تنها 5 گل خورده از 8 بازی عنوان برترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص دهد. از بازیکنان شاخص این تیم می‌توان به بهناز طاهرخانی، منا حمودی، سرشین کمانگر و فروغ موری اشاره کرد که هدفی جز تکرار عنوان قهرمانی در سر ندارند.

وضعیت سپاهان اصفهان:

دختران دیار زاینده رود پس از خرید های بجا در پیش فصل، تبدیل به یک رقیب ترسناک برای سایر تیم ها شدند. آن‌ها نوار پیروزی های پیاپی بمی‌ها را قطع کردند و با 6 پیروزی، 1 تساوی و 1 شکست 20 امتیازی شدند تا صرفاً به دلیل گل‌آوراژ پایین نسبت به شهرداری در رده دوم جدول گروه الف قرار بگیرند. شاگردان مهناز امیرشقاقی با کسب پیروزی قاطعانه مقابل نماینده البرز به پلی‌آف رسیدند و آماده گام نهادن در مسیر قهرمانی هستند. از بازیکنان شاخص طلایی پوشان می‌توان به فاطمه اردستانی، شقایق روزبهان، مریم رهیده و هاجر دباغی اشاره کرد که هر یک با بازی های درخشان خود نقش تعیین کننده‌ای در نتایج کسب شده سپاهان داشته‌اند.

تقابل های پیشین:

این دو تیم تا کنون پنج بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که شهرداری بم چهار دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته و سهم اصفهانی‌ها یک برد بوده است. تقابل های بم و سپاهان همواره از هیجان بالایی برخورد دار بوده و با نتایج نزدیکی پیگیری شده است. آخرین تقابل دو تیم به سوم بهمن از چارچوب هفته هشتم دور اول لیگ جاری بازمی‌گردد که با نتیجه 1 بر صفر به سود کرمانی‌ها به پایان رسید. 

تیم داوری:

حساسیت بالای رقابت های پلی‌آف باعث شده تا سازمان لیگ و مسئولین برگزاری هرچه دارند رو کنند و داور های با تجربه را برای قضاوت به کار گیرند. بدین منظور این امر خطیر به مهناز ذکایی داور با سابقه کشور محول شده تا با این انتخاب تأثیر منفی اشتباهات داوری روی نتیجه بازی به حداقل برسد. همچنین انسیه خبازمافی‌نژاد و زهرا رمرودی به عنوان کمک‌داور اول و دوم و فاطمه نصراللهی به عنوان داور چهارم ایشان را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. سمانه محسنی نیز به عنوان ناظر بازی برگزیده شده است.

محروم و مصدوم:

دو تیم برای رویارویی در هفته نخست رقابت های پلی‌آف محرومی ندارند و تا کنون خبری از بازیکن مصدوم هم نیست. با این اوصاف با نفرات کامل خود پا به میدان خواهند گذاشت و همه چیز آماده یک نبرد تمام عیار در ورزشگاه تختی می‌باشد.

بازی از نگاه آمار:

بهناز طاهرخانی مدافع تیم بم با 6 گل زده به عنوان برترین گلزن تیم‌اش شناخته می‌شود. که این آمار برای یک مدافع که فاکتور گلزنی هم داشته باشد بسیار ایده آل است.

شقایق روزبهان بازیکن خوش‌فکر و خلاق تیم سپاهان با 5 گل زده عنوان گلزن ترین بازیکن زردپوشان را یدک می‌کشد و در تلاش است تا با تداوم عملکرد درخشان خود در این مرحله به تعداد گل های لیگ برتری‌اش بیفزاید.

شهرداری بم در سه تقابل پیشین که میزبان سپاهان بوده، موفق شده این تیم را با شکست بدرقه کند. با این اوصاف سپاهانی‌ها برای سنت شکنی پا به میدان ورزشگاه فجر خواهند گذاشت.

بمی ها با احتمال پیروزی 93 درصد از 48 بازی لیگ برتری خود به مصاف سپاهانی می‌روند که 68 درصد بازی های لیگ برتر خود را برنده بوده‌ است.

وضعیت آب‌و‌هوایی:

طبق اعلام سازمان هواشناسی و سایت های رسمی، آسمان شهر بم در ساعت بازی دیدار دو تیم آفتابی با دمای 17 درجه بالای صفر می‌باشد. 10 درصد رطوبت هوا و سرعت وزش باد 8 کیلومتر بر ساعت خواهد‌بود.

7655