زرگر رییس هیات فوتبال استان سمنان: رییس جدید فدراسیون باید استقلال کامل داشته باشد

زرگر رییس هیات فوتبال استان سمنان: رییس جدید فدراسیون باید استقلال کامل داشته باشد

پایگاه خبری فوتبالی- تا روز برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، پایگاه خبری فوتبالی با اعضای مجمع درباره این انتخابات و معیارهای رییس فدراسیون فوتبال برای اداره این فدراسیون، گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، امروز با حسین زرگر رییس هیات فوتبال استان سمنان در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کردیم

زرگر خودش هم برای حضور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال به عنوان کارشناس کاندیدا شده است.

گفت و گوی فوتبالی را با زرگر داور سابق فوتبال ایران بخوانید:

سوال: به نظر شما رییس جدید فدراسیون فوتبال، باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

جواب: رییس جدید فدراسیون فوتبال باید استقلال کامل داشته باشد. با توجه به مشکلات مالی که وجود دارد باید برنامه ریزی داشته باشد زیرا بدهی های مالی هجمه زیادی برای فدراسیون فوتبال ایجاد کرده است. مدیر جدید باید برنامه کوتاه، میان و بلند مدتی داشته باشد که مشکلات را برطرف کند. 

سوال: هیات رییسه جدید باید متشکل از چه کسانی و با چه خصوصیاتی باشد؟

جواب: بحث اصلی این است که فردی که به عنوان عضو هیات رییسه می خواهد فعالیت کند حتما دغدغه فوتبال را داشته باشد، صرفا نه برای کسب کرسی و اعتباری که قرار است برای خودش اعتبار کسب ایجاد کند. خواهشم این است افراد با این تصور اصلا ورود نکند. امیدوارم حضور مداوم و مستمر داشته باشند که در قالب یک تیم 11 نفره تصمیمات درست را اتخاذ کنند.

سوال: شما خودتان برای حضور در هیات رییسه ثبت نام کرده اید. چه برنامه ای برای بهتر شدن اوضاع فوتبال کشور و فدراسیون فوتبال دارید؟

جواب: با توجه به تجربه 30 ساله ای که در بخش های مختلف فوتبال دارم به عنوان یک فرد کاملا فوتبالی با علم و آگاهی کامل از مشکلاتی که در فوتبال و داوری فوتبال کشور وجود دارد ورود کرده ام و برنامه هم دارم.

سوال:  به برنامه رای می دهید یا فرد؟

جواب: قطعا به برنامه بهتر رای می دهم. به عنوان رییس هیات فوتبال استان سمنان یک رای دارم و این رای امانت است چراکه اگر اتفاقات خوب در فوتبال کشور رقم بخورد بنده مسئول هستم اگر هم انتخاب اشتباه کنم دین بر گردنم خواهد بود.

سوال: رسانه ها و برنامه ها و مناظره ها در رسانه ها روی شما اثر می گذارد یا نه؟

جواب: رسانه ها می توانند نکات مثبتی را مطرح کند. با توجه به وضعیتی که در فضای مجازی وجود دارد رسانه ها می توانند حقایق را روشن کنند و بسیار تاثیر گذار باشند. خواهش می کنم اطلاع رسانی رسانه ها به شکلی باشد که افراد با تجربه که گذشته خوبی دارند وارد کادر مدیریتی فدراسیون فوتبال شوند.

سوال: چالش های پیش رو مثل بدهی سنگین به شرکت شستا، هزینه های سنگین تیم ملی و بدهی به آژانس های هواپیمایی و پرونده ویلموتس و ... دیگر مسایل را رییس جدید باید چطور مدیریت کند؟

جواب: بدهی‌ها، اردوها و بازی های تیم های ملی چالش جدی است که پیش روی رییس جدید فدراسیون فوتبال قرار دارد. کسی که قرار است به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شود باید برنامه ای دقیق و مدون داشته باشد.

سوال: آیا فدراسیون برای رییس جدید یک زمین سوخته است یا اینکه می شود دوباره فدراسیون را از همه نظر احیا کرد؟

جواب: اصلا. اعتقادی ندارم که فدراسیون فوتبال زمینی بی حاصل و سوخته است. در بحث کمیته داوران دیده ام وقتی کسی با برنامه وارد شده و صاحب سبک بوده هر چقدر هم که شرایط سخت بوده موفق شده است. رییس فدراسیون و تیمی که قرار است با آن کار کند اگر تدبیر کنند و با دغدغه خاطر برنامه ریزی کنند می توانند موفق باشند.

9697