حسینی: داور چطور به خودش اجازه داد تصمیم کمکش را برگرداند؟

حسینی: داور چطور به خودش اجازه داد تصمیم کمکش را برگرداند؟

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی نفت مسجدسلیمان گفت: نقطه عطف بازی گل اول آلومینیوم بود.

به گزارش فوتبالی، مجتبی حسینی پس از شکست 2 بر یک نفت مسجدسلیمان مقابل آلومینیوم اراک گفت: نقطه عطف بازی گل اول مسابقه در ثانیه‌های اواخر نیمه اول و در بدترین زمان بود. در این صحنه در برگشت پرتاب اوت، شوت زدند که بازیکن حریف، جلوی دید دروازه‌بان ما را گرفته بود. این صحنه به نظر کمک‌داور،‌ آفساید بود و او پرچم زد. کمک‌داور، تنها کسی است که صلاحیت تصمیم‌گیری در این صحنه را دارد. نمی‌دانم چرا این نظر برگشت و از کارشناسان خواهش می‌کنم به ما کمک کنند. وقتی بازیکن جلوی دروازه‌بان در نقطه آفساید ایستاده و دید دروازه‌بان را کور می‌کند، آفساید است. چگونه داور به خودش اجازه می‌دهد این صحنه را آفساید نگیرد و نظر کمک‌داور را برگرداند؟

سرمربی نفت مسجدسلیمان، تصمیم جواد رحیم‌زاده داور این دیدار را بسیار عجیب دانست و خاطرنشان کرد: این داور فصل گذشته زمانی که در مس کرمان بودیم، در بازی حساس ما تصمیمات بسیار بسیار جنجالی گرفت که محروم شد. او دوباره در این بازی، تصمیم جنجالی گرفت و در نتیجه مسابقه تأثیر مستقیم داشت. این بازی پایاپای بود و دو تیم جنگنده، جوان و پرانرژی مقابل هم بودند. گل اول در این بازی تعیین‌کننده بود که چنین اتفاقی افتاد. از کمیته داوران و مسئولان خواهش می‌کنم به این داور رسیدگی کنند تا ببینیم داستانش چیست.

«چه گناهی کردیم که با کمترین امکانات، پول و مخارج برای این تیم می‌جنگیم؟» حسینی ضمن بیان این جمله گفت: چرا چنین اتفاقاتی به این راحتی برای ما می‌افتد؟ فقط از مسئولان خواهش می‌کنم به عملکرد این داور رسیدگی کنند. او پارسال تصمیمات جنجالی گرفت و محروم شد. مگر می‌شود نظر کمک خود را در این شلوغی رد کنی؟

وی در ادامه افزود: کمک‌داور، تنها کسی است که صلاحیت تصمیم‌گیری درخصوص این صحنه را دارد؛ باید به نظرش احترام می‌گذاشتید و این کادو را به حریف نمی‌دادند. در نیمه دوم بچه‌ها زحمت کشیدند و گل بد دیگری در آغاز نیمه دوم خوردیم. توانستیم یک گل بزنیم و فشار زیادی به آلومینیوم بیاوریم، اما نتوانستیم گل تساوی را بزنیم. از مسئول کمیته داوران خواهش می‌کنم حتماً به این مسئله رسیدگی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا داور مسابقه صحنه گل اول آلومینیوم را پس از بازبینی پذیرفت یا خیر، بیان کرد: ما که VAR نداریم و نمی‌دانم. نظر کمک‌داور در این صحنه‌ها مهم است و او تنها صلاحیت دارد در آن صحنه تشخیص دهد که جای بازیکنان کجاست. فیلم گل اول آلومینیوم را با دوربین دستی آنالیزور تیم دیدم. متوجه شدم بازیکن سبزپوش، پشت همه بازیکنان نفت و جلوی دروازه‌بان ما بود. از یک داور هم در این باره سوال کردم که گفت این صحنه آفساید بود و بازیکن آلومینیوم جلوی دید دروازه‌بان را گرفت.

سرمربی نفت مسجدسلیمان در پایان اظهار داشت: نمی‌دانم چرا داور به راحتی نظر کمک خود را نقض می‌کند و برای من عجیب بود. این داور صلاحیتش را نداشت و سال گذشته هم ضربات بدی به ما زد. نمی‌دانم او کینه شخصی دارد یا خیر که داوری بحث‌برانگیزی داشت. امیدوارم کمیته داوران به این موضوع رسیدگی کند.

4731