اصولی رییس هیات فوتبال استان خراسان رضوی: فدراسیون فوتبال زمین سوخته نیست/ به برنامه رای می‌دهم

اصولی رییس هیات فوتبال استان خراسان رضوی: فدراسیون فوتبال زمین سوخته نیست/ به برنامه رای می‌دهم

پایگاه خبری فوتبالی- تا روز برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، پایگاه خبری فوتبالی با اعضای مجمع درباره این انتخابات و معیارهای رییس فدراسیون فوتبال برای اداره این فدراسیون، گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، امروز با احسان اصولی رییس هیات فوتبال استان خراسان رضوی در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کردیم. 

اصولی خودش هم برای حضور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده هیات های فوتبال کاندیدا شده است.

 گفت و گوی فوتبالی با اصولی را بخوانید:

سوال: به نظر شما رییس جدید فدراسیون فوتبال، باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
جواب: مهمترین خصوصیتی که رییس فدراسیون فوتبال باید داشته باشد، توانایی مدیریت بحران هاست. مدیری باید انتخاب شود که توانایی و تجربه مدیریت را داشته باشد و راهبرد خروج از بحران ها و مسائلی که فوتبال درگیر آن است را پیدا کند.

سوال: هیات رییسه جدید باید متشکل از چه کسانی و با چه خصوصیاتی باشد؟
جواب: رییس فدراسیون فوتبال باید کارهایش را با هماهنگی هیات رییسه پیش ببرد. هیات رییسه باید نقش بیشتری داشته باشد و تقسیم کار انجام شود، اینکه هیات رییسه بخواهد نقش و حضور اسمی داشته باشد  بار تصمیمات را به دوش نگیرد پسندیده و کافی نیست و اعضا هیات رییسه باید ترکیبی از توانمندی ها و تجربیات مختلف را داشته باشند. همچنین اعضای هیات رییسه باید همگرایی و انسجام کافی را ایجاد کنند و تفرق و اختلاف بین آنها پدیدار نشود.

سوال: شما خودتان برای حضور در هیات رییسه ثبت نام کرده اید. چه برنامه ای برای بهتر شدن اوضاع فوتبال کشور و فدراسیون فوتبال دارید؟
جواب: در بحث های راهبری و سیاست گذاری های کلان که بتواند فدراسیون فوتبال را از چالش خارج کند، تجربه و اطلاعات کافی را دارم. تحصیل کرده رشته مدیریت هستم و در کلان شهری همچون مشهد عضو شورای شهر بوده ام و فکر می کنم خیلی از تجربیاتم را می شود در فدراسیون فوتبال به کار گرفت. بخش استان ها نقش بسیار محوری در فدراسیون فوتبال دارند و استان ها در کشف و هدایت استعدادها نقش زیادی دارند لذا یک طرحی را آماده کرده ام و پیشنهاد تشکیل سازمان امور استان ها را در فدراسیون فوتبال را دارم که وظیفه اش برقراری ارتباط دو طرفه بین فدراسیون فوتبال و هیات های فوتبال در استان است. تشکیل سازمان امور استان ها می تواند در توزیع امکانات، کشف استعدادها و ... تخصصی اقدام کند. استان ها در حال حاضر کمیته ای دارند به عنوان کمیته امور استان ها که فقط تشکیل پرونده و بحث های اینگونه را انجام می دهد و بحث ها کلان و راهبری را انجام نمی دهد.

سوال: به برنامه رای می دهید یا فرد؟
جواب: قطعا به برنامه رای می دهم.

سوال: رسانه ها و برنامه ها و مناظره ها در رسانه ها روی شما اثر می گذارد یا نه؟
جواب: نقش مهمی در آگاهی بخشی به اعضای مجمع دارند. در هر حال در جامعه فوتبال انتظارات و دیدگاه های کارشناسی وجود دارد و همین موضوع باعث می شود که فوتبال در کانون توجه قرار بگیرد و این انتظارات را رسانه ها به اعضای مجمع منتقل می کنند و این انتقال در تصمیم سازی و تصمیم گیری اعضای مجمع بسیار تاثیر گذار است.

سوال: چالش های پیش رو مثل بدهی سنگین به شرکت شستا، هزینه های سنگین تیم ملی و بدهی به آژانس های هواپیمایی و پرونده ویلموتس و ... دیگر مسایل را رییس جدید باید چطور مدیریت کند؟
جواب: می طلبد کسانی سکان هدایت فدراسیون فوتبال را در دست  بگیرند که توانایی، سابقه و تجربه مدیریت بحران را داشته باشند. کسی که فاقد این تجربیات است شاید نتواند این مشکلات را مدیریت کند.

سوال: آیا فدراسیون برای رییس جدید یک زمین سوخته است یا اینکه می شود دوباره فدراسیون را از همه نظر احیا کرد؟
جواب: فدراسیون فوتبال زمین سوخته نیست. زمین فوتبال ایران بسیار مستعدی است که زمین بازی بزرگی دارد. کافیست که افرادی که ذهن بزرگی را دارند به این زمین بزرگ بفرستیم تا از این زمین محصولات بسیار ارزشمندی را استخراج کنند.

سوال: آیا کاندیداها با شما تماس گرفته اند؟
جواب: این یک امر طبیعی است و در هر انتخاباتی در هر کجای دنیا، کسی که کاندیدا می شود باید خودش را به کسانی که رای می دهند معرفی کند. من قرار است هم رای بدهم هم رای بگیرم پس من هم به عنوان کاندیدا حق دارم خودم را معرفی کنم.

سوال: شما خودتان برای انتخاب رییس فدراسیون فوتبال با توجه به مشخص شدن گزینه ها به جم بندی رسیده اید؟
جواب: هنوز به جمع بندی نرسیده ام اما تماس هایی داشته ایم. انتخاب من انتخاب برنامه محور است و از قبل تعیین نشده و بر اساس رفاقت و آشنایی نیست. با توجه به جایگاه حقوقی که به عنوان رییس هیات فوتبال استان خراسان  دارم باید برنامه ها را دقیق بررسی کنم.

9697