میزگرد جنجالی برنامه وقت اضافه رادیو ایران درباره انتخابات فدراسیون فوتبال با حضور هوشنگ نصیرزاده و صادق درودگر

میزگرد جنجالی برنامه وقت اضافه رادیو ایران درباره انتخابات فدراسیون فوتبال با حضور هوشنگ نصیرزاده و صادق درودگر

پایگاه خبری فوتبالی- دو تن از کاندیداهای بخش کارشناسی انتخابات فدراسیون فوتبال روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمدند و پیرامون انتخابات فدراسیون صحبت های جالبی انجام دادند.

به گزارش فوتبالی، هوشنگ نصیرزاده در خصوص هدف خود از ثبت نام در انتخابات بخش کارشناسی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: به طور کلی کسی که برای برعهده گرفتن پستی ثبت نام می کند، احساس می کند که می تواند کمکی انجام بدهد. ما گاهی نسبت به یک رفتار خاص دیدگاه انتقادی داریم و حس می کنیم خودمان بهتر می توانیم آن کار را انجام بدهیم. به اعتقاد بنده افرادی که قرار است در هیات رییسه فدراسیون فوتبال باشند باید استانداردهای بین المللی را بدانند، و تصمیماتی که در فدراسیون اتخاذ می کنند در جهت کمک به فوتبال کشور باشد. بنده شخصا تخصص اقتصادی ندارم و فعالیتم بیشتر در حوزه مقررات بین المللی است و استانداردسازی هایی که باید در فوتبال رخ بدهد. احساس ما این است که می توانیم با حضور در هیات رییسه به برخی از استانداردهای فوتبال کمک کنیم و جلوی یک سری اتفاقات ناگواری که گریبانگیر فوتبال ما می شود را بگیریم.

وی درباره مفهوم واژه "کارشناس" در انتخابات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: کارشناس به افرادی گفته می شود که در حوزه مربوطه دارای تخصص باشند. گاه این تخصص می تواند جامع باشد؛ مانند آقای درودگر که هم در زمینه اقتصاد تخصص دارد و هم در فوتسال و هم در فوتبال حضور داشته است.

در ادامه گفتگو، صادق درودگر در خصوص مسئله کارشناسی اظهار داشت: فیفا در آیین نامه انتخاباتی اینگونه مطرح کرده است که برای اینکه شخصی بتواند برای کارشناسی ثبت نام کند، باید چند نفر او را به عنوان کارشناس قبول داشته باشند، دو نفر او را معرفی کنند و خود شخص هم سوابق مدیریتی داشته باشد. ما اگر بتوانیم از حضور افراد متخصص در فوتبال بهره ببریم، قطعا اشتباهات کمتری مرتکب خواهیم شد. اگر می بینید که در قرارداد باشگاه ها با بازیکنان و تیم ملی و... دچار مشکل می شویم، بدین خاطر است که کارشناسان کمی در آن دخیل بوده اند. شاید خیلی از کارشناسانی که در فوتبال ما حضور دارند هرکدام بتوانند یک رییس فدراسیون باشند؛ به شرط آنکه بهترین انتخاب ها را انجام بدهند. چرا که هر انتخابی که می کنند آینده فوتبال ما را می سازد.

درودگر درباره منحل شدن سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال که خود ریاست آن را برعهده داشت و زیر سوال رفتن قانونی بودن این سازمان توضیح داد: انحلال این سازمان به درخواست خود بنده صورت گرفت. من در تاریخ 98/11/28 نامه ای به فداسیون نوشتم و خواهان انحلال سازمان اقتصادی شدم. زمانی که آقای مهدی تاج رییس فدراسیون بود، برای گرفتن حق پخش به صدا و سیما مراجعه می کرد اما به او گفتند که حق تبلیغات به شرکت توسکا واگذار شده است و باید با آنها مذاکره کند. لذا آقای تاج تصمیم گرفت سازمانی را تاسیس کند که وظیفه مذاکره با شرکت توسکا را به عهده بگیرد. زمانی که وزارت ورزش و صدا و سیما به توافقاتی دست پیدا کردند، ضرورت وجود این سازمان از بین رفت و همان زمان بنده درخواست انحلال آن را ارسال کردم.

وی درخصوص میزان درآمدزایی اش برای فدراسیون و سازمان لیگ عنوان کرد: در اواخر سال 96 که بنده تازه شروع به کار کرده بودم، 17 میلیارد کل دریافتی ما بود. سال 98-97 حدود 79 میلیارد، سال گذشته حدود 124 میلیارد و امسال هم تا این لحظه توانستیم از سال گذشته خیلی جلوتر برویم. قبل از حضور بنده پول به حساب شرکت ها ریخته می شد، اما ما موفق شدیم به کمک اعضای هیات رییسه کاری کنیم که درآمدها مستقیما به حساب سازمان لیگ ریخته شود.

درودگر در پاسخ به این سوال که پس چرا با وجود این درآمدها باشگاه های ما دائما با کمبود بودجه و مسائل مالی مواجه هستند، تصریح کرد: اینکه پول در نیاورده اید یا پول نگرفته اید دو موضوع جدا از هم است. ما یک انسجام برنامه ریزی شده برای کسب درآمد، جذب منابع مالی و حمایتی نداریم، فوتبال کشور بودجه مصوب ندارد و فدراسیون فوتبال متکی به همین درآمدها است. زمانی فدراسیون فوتبال خودش بودجه داشت، سازمان لیگ تنها 16 تیم لیگ برتری را اداره می کرد و کلیه درآمدها میان این 16 تیم تقسیم می شد. امروزه تمام مسابقات تیم های پایه، لیگ دسته اول و دوم و سوم و فوتبال بانوان و... را سازمان لیگ برگزار می کند. این هزینه ها را چه کسی باید تامین کند؟

او درخصوص شکایت سازمان لیگ از شرکت هایی که جلوی تبلیغات محیطی در دور تا دور زمین های فوتبال را گرفته بودند، توضیح داد: ما در هر سه پرونده پیروز شدیم، حکم محکومیت گرفتیم، و هر سه باید مبلغ موردنظر را به سازمان لیگ پرداخت کنند.

در ادامه گفتگو، هوشنگ نصیرزاده درباره علت ثبت نام تعداد زیادی از افراد برای پست های مختلف در فدراسیون فوتبال اظهار نمود: وقتی یک مسئله جدید باشد، اینگونه مشکلات طبیعی است و قطعا در دوره های بعد شاهد این مسئله نخواهیم بود. البته از نظر من اشکالی هم ندارد فوتبالی که این همه طرفدار و کارشناس دارد، کاندیداهای متعددی هم برای حضور در فدراسیون داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا درمورد کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال به یک جمع بندی رسیده است یا خیر، گفت: حتی اگر هم در این مورد به جمع بندی رسیده باشم طبیعی است که آن را مطرح نخواهم کرد. اما بگذارید واقعیت را بگویم؛ انسان ها بر اساس منافع فردی خود رای می دهند، نه بر اساس مصالح و استانداردهای موجود. ما به کسی رای می دهیم که با ما رفیق است و ذهنیتی همانند ما دارد. به همین جهت کسی که رای می آورد، صرفا به معنی عالی بودن و برتری وی نیست.

سپس صادق درودگر در خصوص اظهاراتش مبنی بر تماس نگرفتن با اعضای مجمع و به اصطلاح "لابی نکردن" توضیح داد: بنده دلایل کاندید شدن و آن چیزهایی را که فکر می کنم می خواهم تغییر بدهم را به سمع و نظر همه اعضای مجمع خواهم رساند. برخی از افراد برنامه های بسیار خوبی ارائه می دهند، اما موقع اجرا نمی توانند از پس آن بربیایند. اعضای مجمع هنگام رای دادن باید دقت کنند که شخص مورد نظرشان آیا سابقه عمل کردن به گفته های خود را دارد؟ آیا قدرت پیاده سازی برنامه هایش را دارد؟ هر فعالیتی در هر مجموعه ای، برایند افکار عمومی آن مجموعه است. از نظر من هیچ کسی بد کشورش را نمی خواهد و 90 درصد از اعضای مجمع به سراغ کسی خواهند رفت که می دانند می تواند کمک کند.

در ادامه گفتگو، نصیرزاده در خصوص اینکه آیا احتمال دارد کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال یک لیست به اعضای مجمع ارائه می دهند که اعضا به آن رای دهند، تصریح کرد: من فکر می کنم آنها این کار را نخواهند کرد. زیرا هرکس در ابتدا خودش را ملاک قرار می دهد. تمام این کاندیداهای ریاست که نواب رییس خود را معرفی کرده اند، صحبت های خود را پشت درهای بسته ابتدا برای خودشان انجام می دهند. هرکس به دنبال این است که خودش رای بیاورد. شاید باورتان نشود ولی از سال گذشته عده ای از افراد شروع کرده اند به صحبت کردن با رای دهنده ها! ما با هرکسی تماس گرفتیم که به ما رای دهد، پاسخ داد قبل از شما دو نفر به ما زنگ زده اند! ما به افرادی مراجعه خواهیم کرد که حس می کنیم با ما هستند و به ما رای خواهند داد. البته این را هم بگویم که همه غیرقابل پیش بینی هستند.

سپس صادق درودگر در پایان گفتگو خاطرنشان کرد: به نظر من رییس فدراسیون در مرحله اول انتخاب می شود و کار به مرحله دوم نخواهد کشید. من خودم شخصا به همه اعضای مجمع زنگ میزنم و از آن ها اجازه می گیرم که آیا می خواهند برنامه ام را برایشان بفرستم یا خیر. اما برای رای گرفتن به هیچ کس زنگ نخواهم زد. چرا که اگر بتوانم کمک کنم که انتخاب می شوم، اگر هم نتوانم که اصلا دلیلی ندارد انتخاب شوم.

7474