روایت فور فور تو از لژیونر شدن کریم باقری: زیدان ایرانی در انگلیس!

روایت فور فور تو از لژیونر شدن کریم باقری: زیدان ایرانی در انگلیس!

پایگاه خبری فوتبالی- همانطور که می دانید سون هیونگ مین تبدیل به مشعلدار بازیکنان آسیای در سرزمین فوتبال شده اما خیلی پیشتر از زمان حضور او، چند سوپر استار شرقی توانستند بر تراژدی‌ها، خط قرمزها و مشکل سربازی غلبه کنند و لژیونر شوند.  

به گزارش فوتبالی، شماره جدید مجله فور فور تو هم به همین مناسبت چند بازیکن که جزء اولین بازیکنان حاضر در اروپا بودند را بررسی کرده و از آن‌ها به عنوان پیشگامان نام برده است. فور فور تو درباره کریم باقری به عنوان تنها ایرانی لیست مورد نظرش نوشته است: «اولین بازیکن آسیایی خریداری شده توسط تیم‌های لیگ برتر انگلیس، خارج از انگلیس با موفقیت‌های زیادی رسیده بود. میزان بازدید وب‌سایت چارلتون پس از خرید باقری تقریبا دو برابر شده بود اگرچه در سال ۲۰۰۰ این عدد تقریبا به اندازه ده‌‌ها نفر آدم بود. مصدومیت‌ها و دعوت شدن‌های متعدد به تیم ملی باعث شد تا «زیدان ایرانی» به ندرت و در حد ۱۵ دقیقه برای چارلتونی‌ها به میدان برود. قرارداد باقری ۴ ساله بود.

بهترین باشگاه خراج از ایران برای باقری، آرمینیا بیله‌فلد دسته دومی بود. بازی‌های ملی اما برای باقری متفاوت بود و او بی‌محابا حمله می‌کرد. او در ۸۷ بازی توانسته ۵۰ گل به ثمر برساند که شامل ۱۹ گل در بازی‌های مقدماتی ۹۸ فرانسه بود. بیشترین گل زده شده در مسابقات مقدماتی در تاریخ. او در جریان برد ۱۷-۰ مقابل مالدیو بدون پنالتی توانست رکورد ۷ گل زده در یک بازی را به ثبت برساند و یک بار هم در سال ۲۰۰۰ مقابل گوام ۶ گل بزند.

باقری یکی از عناصر مهم تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی ۹۸ فرانسه بود. او در دیدار رفت که با حضور ۱۲۸ هزار نفر در تهران برگزار شد محروم بود اما این بازیکن ۲۳ ساله کامبک حماسی ایران در ملبورن را هدایت کرد تا ایرانی ها برای اولین بار از سال ۱۹۷۸ به جام جهانی صعود کنند. شکست دادن آمریکا در فرانسه هم گیلاسی روی کیک بود.

1101