حسینی: فوتبال ایران محرم نویدکیا را الگو قرار بدهد

حسینی: فوتبال ایران محرم نویدکیا را الگو قرار بدهد

پایگاه خبری فوتبالی- محمدرضا حسینی می گوید فشاری که این روزها روی داوران و به طور کلی جامعه داوری کشور وجود دارد و منجر به اشتباهات تاثیرگذار شده، با تزریق آرامش از سوی بازیکنان و کادر فنی تیم ها رفع خواهد شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، محمدرضا حسینی یکی از سه راس اصلی مثلث تهاجمی تیم فوتبال سپاهان در 14 هفته اخیر بوده و موفق به ثبت 4 گل و یک پاس گل برای تیمش شده در گفتگویی صحبت هایش را با تسلیت درگذشت علی انصاریان و مهرداد میناوند آغاز کرد:« درگذشت مهردادمیناوند و علی انصاریان را خدمت همه مردم ایران، جامعه ورزش و خانواده های محترمشان تسلیت می گویم.

امیدوارم خداوند متعال روحشان را در رحمت و مغفرت خودش قرار بدهد. خاطرات ما با تیم جام جهانی 1998 که مهرداد میناوند یکی از بازیکنان آن تیم بود، فراموش نمی شود و واقعا خاطرات زیادی برای ما ساختند. علی انصاریان هم چهره‌ای خوش رو و خوش خنده و با روحیه بود؛ این اتفاقات ضایعه تلخی برای همه ما بود. امیدوارم قدر عزیزانمان را وقتی هستند بدانیم تا بعدا پشیمان نشویم.»

وینگر راست طلایی پوشان سپس به بازی تیمش برابر شهرخودرو پرداخت و فشاری که شکست برابر این تیم در دربی اصفهان به سپاهان وارد کرده بود. او در این مورد گفت:« متاسفانه علی رغم شایستگی‌ای که داشتیم، در بازی شهرخودرو بازی واگذار کردیم؛ روی دو سه موقعیت تیم حریف و ضدحمله آنها، غافلگیر شدیم ولی به نظرم می توانستیم برنده بازی باشیم. به همین دلیل بود که به سه امتیاز بازی بازی با ذوب آهن نیاز داشتیم و هر طور شده باید برنده می شدیم و سه امتیاز را می گرفتیم.

یک مقدار جو سنگین بود ولی گل زودهنگامی که زدیم، سبب شد تا بازی را با آرامش بیشتری دنبال کنیم و خدا را شکر در ادامه بازی را تحت کنترل داشتیم و بردیم، تا با یک برد خوب به بازی آخر برسیم.»

او سپس در مورد دیدار برابر استقلال که برنده آن می تواند قهرمان نیم فصل شود، نیز اینطور صحبت کرد:« فکر نمی کنم بازی حساسی باشد؛ قهرمانی نیم فصل مهم نیست. بازی حساسیت ویژه ای ندارد. تمام بازی ها سه امتیازشان برای ما مهم است و هر تیمی که اشتباهات کمتری در طول بازی انجام بدهد، به نظرم می تواند در این مسابقه پیروز شود.»

از محمدرضا حسینی در رابطه با عملکرد خوب سپاهان در فاز دفاعی پرسیده شد که با 23 امتیاز بهترین خط هجومی تیم است و البته از او خواستیم تا درباره عملکرد خط دفاعی تیم هم که چندان خوب نبوده، توضیح بدهد.

او به این سوال اینطور واکنش نشان داد:« خب سبکی که ما بازی می کنیم سبک سختی است؛ ولی آرام آرام در حال کار کردن روی این داستان هستیم و در حال برطرف کردن نقاط ضعف‌مان هستیم. اینکه در خط حمله زیاد گل زدیم، کمک همه بچه ها بوده است. از پیام نیازمند که فوق العاده در بازیسازی از عقب کمک می کند تا خط دفاعی و هافبک‌های تیم که جانانه مبارزه می کنند و می جنگند، تا ما جلو با خیال راحت کار کنیم و گل های زیادی به ثمر برسانیم.»

وینگر راست سپاهان سپس در مورد خط دفاعی تیم و همینطور مشکلی که طلایی پوشان در بازی های ابتدایی روی ضربات ایستگاهی داشتند، توضیح داد:« در خط دفاعی شاید ما باید بیشتر کمک کنیم. فکر می کنم یک سری اشتباهاتی داشتیم از اول فصل که کادر فنی روی آن تمرکز کرده و در حال برطرف شدن است. فکر می کنم از نظر فردی در خط دفاعی مشکلی نداریم و در ساختار مشکلاتی داریم که در حال رفع شدن است.»

او ادامه داد:« در ابتدای فصل مشکلاتی در بخش هجومی تیم داشتیم که خوشبختانه برطرف شد؛ مشکلاتی هم در ضربات ایستگاهی داشتیم که این مشکل هم به مرور برطرف کردیم؛ اما همچنان مشکلاتی در خط دفاعی داریم که در حال کار کردن روی آنها هستیم و آرام آرام در حال برطرف شدن هستند. هم ما و هم کادر فنی شبانه روزی تلاش می کنیم تا بتوانیم مشکلاتمان را کمتر بکنیم و در بخش دفاعی هم بتوانیم هم در پایان مسابقه در میان دو سه تیم بالایی جدول باشیم.»

سوال بعدی از محمدرضا حسینی که یکی از بازیکنان اخلاق مدار فوتبال کشور به شمار می رود در رابطه با شخصیت محرم نویدیکا بوده که طی 14 هفته گذشته نشان داده که هرگز به دنبال بهانه جویی نیست. او به این سوال اینطور پاسخ داد:« واقعا خودم چندین سال است که در لیگ برتر کار می کنم، واقعا شخصیتی مثل محرم نویدکیا را کم دیده ام. خیلی با آرامش کنار خط فقط تیم خودش را راهنمایی می کند و واقعا دنبال بهانه نیست.

فکر می کنم داورها و به طور کلی جامعه داوری ما نیاز به آرامش دارند. واقعا داوران ما داوران خوبی هستند. خیلی از جاها مشکل از ما بازیکنان و کادر فنی است که فشار را روی داوران با رفتارمان زیاد کرده ایم و همین موضوع سبب شده تا گاهی اشتباهات تاثیرگذار داشته باشند. اما اگر آرامش را تزریق کنیم، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و اشتباهات تاثیرگذار کمتر خواهد شد. اگر همه بازیکنان و مربیان محرم نویدکیا را الگو قرار بدهند، شرایط بهتر خواهد شد و آرامش به فوتبال ایران و جامعه داوری بازخواهد گشت و دیگر شاهد اشتباهات تاثیرگذار هم نخواهیم شد.»

حسینی سپس درباره سبک فنی مربیگری نویدکیا نیز توضیح داد:« آقای نویدکیا سبک جدیدی را در تیم پیاده می کند. در هفته های ابتدایی مشکلاتی داشتیم که آرام آرام در حال برطرف شدن است. سپاهان با محرم نویکیا و مدیریتی که دارد، آینده خوبی از نظر فنی و فوتبالی خواهد داشت که هم می تواند به سپاهان و هم فوتبال ایران کمک زیادی بکند.»  

بخش بعدی حرف های حسینی ابراز امیدواری برای موفقیت سپاهان بود و افزود:« ان شاالله امسال در لیگ نتایج خوبی بگیریم و به آسیا برگردیم. ما رویاهای بزرگی در سر داریم. امیدواریم عمری باشد و شرایطی پیش بیاید که رویاهایمان را در سپاهان محقق کنیم و هواداران میلیونی تیم را شاد کنیم.»

از حسینی در رابطه با عملکرد خودش هم پرسیده شد؛ اینکه از نمایش های خودش رضایت دارد یا خیر که او در پاسخ به این سوال گفت:« من با شرایط خوبی که چندین سال در ذوب آهن داشتم، به سپاهان آمدم، ولی مصدومیتی بد موقع گرفتارم کرد که روی شرایط روحی من تاثیر گذاشت. من مصدومیت خاصی نداشتم. در شروع مسابقات بود که مصدوم شدم و دو ماهی را از دست دادم.

با این حال با کمک و حمایتی که کادر فنی سپاهان، آقای قلعه دنویی و به خصوص هواداران تیم از من انجام دادند، نیم فصل دوم شرایطم را مثل قبل کردم. باز متاسفانه به شرایط کرونا و تعطیلی لیگ برخوردیم؛ با این حال خدا را شکر می کنم که با شروع فصل جدید روند خوبی داشته ام. هنوز از خودم راضی نیستم و امیدوارم برای تیم خیلی مثمرثمرتر باشم. امیدوارم خودمان و هوادران به آینده و رویایی که داریم، دست پیدا کنیم و شرایط روز به روز بهتر شود.»

او سپس در مورد عملکرد خوب بازیکنی نظیر سجاد شهباززاده در خط هجومی که با 11 گل صدرنشین جدول مسابقات است نیز صحبت کرد و افزود:« همه بچه ها عالی هستند مثل سجاد. ما از پیشرفت هم خوشحال می شویم و از این موضوع و عملکردی که سجاد داشته، خیلی خوشحال هستیم. او هم به ما و بقیه بازیکنان تیم کمک می کند. امسال خوشبختانه جو بسیار خوبی هست و به اصطلاح رختکن بسیار خوبی داریم. امیدوارم همین روند را ادامه بدهیم.»

بخش پایانی صحبت های هافبک مهاجم سپاهان نیز اینطور مطرح شد:« جای هواداران خالی است و بازی بدون حضور آنها هیجان و شادابی ندارد. امیدوارم هر چه زودتر این بیماری ریشه کن بشود تا از نزدیک هوادران را در ورزشگاه ببینیم؛ نه تنها هواداران سپاهان که هوادران تمام تیم ها. همه مردم سعی کنند این مدت باقی مانده رعایت کنند، تا هر وضعتیتی ایجاد می شود کمتر شاهد از دست دادن عزیزانمان باشیم. هر طوری که می توانند رعایت کنند تا هموطن دیگری را از دست ندهیم.»

6641