گزارش تصویری/ مهم ترین فریم های زندگی فوتبالی زنده یاد علی انصاریان؛ به یاد علی با تعصب!

گزارش تصویری/ مهم ترین فریم های زندگی فوتبالی زنده یاد علی انصاریان؛ به یاد علی با تعصب!

پایگاه خبری فوتبالی- در شب هفت علی انصاریان، که امروز هم مراسمی کوچک بر سر مزارش برگزار شد، تصاویر به یادماندنی از او منتشر می کنیم تا یادی از انصاریان هم بشود.

به گزارش فوتبالی، در روزهايى كه مهار مهدى مهدوى كيا جزو مشاغل سخت به شمار مى رفت مدافع شماره ٢ فجر نود دقيقه از مهدى يك بيكاره ساخت تا نام على انصاريان اوايل مهر ٧٧ بر سر زبانها بيافتد.اما اتفاق بزرگ براى على چهار ماه بعد افتاد، پيوستن به پرسپوليس گردن كلفت آن سال كه هرچه بازيكن بزن بهادر داشت را در خود جمع کرده بود.انصاريان رفت كنار نادر(محمدخانی) و افشين(پیروانی) و بهروز(رهبری فرد) و مهدى(هاشمی نسب) تا سنگر عابدزاده و فنايى رسوخ ناپذيرتر بشود. مثلث على حامد على از همانجا شكل گرفت تا اين رفاقت سالها پابرجا بماند.

سال اول و دوم رويايى پيش رفت، دو قهرمانى ليگ و يك قهرمانى حذفى و يك عنوان سومى آسيا. با رفتن هاشمى نسب به تيم رقيب وظيفه على سنگين تر شد. او يك پاى همه درگيريها و سرشكستنها بود جايى كه باعث شد واردات نخ بخيه به كشور بيشتر شود! قهرمانى اولين دوره ليگ برتر هم به ويترين افتخارات پرسپوليس و انصاريان اضافه شد. اما از فصل بعد چالشهاى او انگار آغاز شد. او تاوان رفاقت با على پروين را داد و معرفت را در حق او تمام كرد. اختلافات پروين و غمخوار، بچه محل على آقا را براى يك فصل به سايپا فرستاد تا با بازگشت مجدد پروين، انصاريان در سرليست خريدهاى پرسپوليس قرار بگيرد. دو فصل آخر حضور در پرسپوليس كابوس وار گذشت. اگر چه شماره هشت بهترين بازيكن يكى از بدترين پرسپوليسهاى تاريخ بود.

تابستان ٨٥ وقتى خبر كنار گذاشته شدنش از پرسپوليس آرى هان پخش شد متعصب ترين استقلالى هم فكرش را نمى كرد على سر از اين تيم دربياورد. براى انصاريان كه علاقه زيادى به ديده شدن داشت استقلال بهترين انتخاب بود، انتخابى كه نه از روى كينه و انتقام بلكه فقط برگرفته از يك تصميم احساسى بود، تصميمى كه بعدها على بارها اعتراف كرد كه اشتباه محض بوده است. درست برعکس مهدی هاشمی نسب که می گفت کار درستی کرده از پرسپولیس به استقلال آمده است. او پرسپوليسى ترين استقلالى تاريخ بود كه به طرز عجيبى هواداران هر دو تيم اورا درك كردند. يك احترام ويژه هميشه بين او وهواداران سرخابى برقرار بود كه ريشه آن برمى گشت به حرمت قائل شدنش به سفره و نان و نمك و به همین دلیل بود که هواداران پرسپولیس قبل از شروع دربی که انصاریان مقابل پرسپولیس بازی می کرد، در ورزشگاه برایش سنگ تمام گذاشتند و با شعار "علی با تعصب" تشویقش می کردند.

او هيچ وقت در فوتبال سوپراستار نبود اما قلب و زبانش يكى بود .سالها بعد از پایان فوتبالش، اگر چه وارد فضاى سينما شد اما نسل دهه پنجاهی ها و دهه شصتی ها على انصاريان را با فوتبال مى شناسد. على فرزند زمينهاى خاكى فوتبال بود ، كسى كه هر بار بخيه خورد دوباره بلند شد تا دوباره ايستادن را به ما ياد دهد. انصاریان داشت کم کم در سینما ستاره می شد که کرونا او را از سینما گرفت. چند اجرای تلویزیونی اش هم کاملا موفق بود. او در یک برنامه اینترنتی مربوط به جام جهانی 2018 روسیه آنقدر درخشید و تکیه کلامها و صحبت هایش وایرال شد که حتی برنامه های تلویزیونی همزمان را تحت تاثیر قرار داد و انصاریان نشان داد که می تواند یک مجری توانمند هم باشد.

در دنيايى كه همه پدر و مادرها دين زيادى به گردن فرزندانشان دارند على معرفت را در حق آنها به خصوص مادرش تمام كرد تا با قلبى آرام از دنيا برود.
 
 روحش شاد و یادش گرامی باد

یادداشت از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

فصل ٧٧-٧٦ با پيراهن فجرسپاسى شيراز در جام آزادگان. مرحوم انصاريان نفر دوم ايستاده از چپ

ديدار فجرسپاسى و پرسپوليس در ليگ ٧٧-٧٦ كه به برترى ١-٠ فجر انجاميد. انصاريان و امامى فر در كورس براى تصاحب توپ



مهر٧٧ و جدال با پرسپوليس در ورزشگاه آزادى و مهار مهدى مهدوى كيا ستاره آن روزهاى فوتبال ايران. انصاريان با پيراهن شماره دو فجر نفرسوم ايستاده از چپ


اسفند ٧٧ و اولين بازى رسمى با پيراهن پرسپوليس مقابل سپاهان

اولين بازى رسمى با پيراهن سرخ پرسپوليس در اسفند ماه ١٣٧٧ مقابل سپاهان

 تير ١٣٧٨، فينال جام حذفى مقابل استقلال و اولين حضور در دربى

قهرمانى جام حذفى در فصل ٧٨-٧٧ در كنار كاپيتان حسين عبدى

با افشين پيروانى در فصل ٧٩-٧٨


 اسفند ٧٨ حضور در دومين شهرآورد وكسب دومين برد


مومن زاده، پيروانى، مهدوى كيا، هاشمى نسب، انصاريان و اكبرپور در نمايى از دربى چهل و هشتم


حركت عجيب انصاريان مقابل مومن زاده در شهرآورد برگشت فصل ٧٩-٧٨


با پيراهن شماره ٤ پرسپوليس بالاى سر عابدزاده و در كنار ماركوس مرك آلمانى، پيروانى و هادى مهدوى كيا



شادى انصاريان بعد از گل پايان رأفت به استقلال ، هاشمى نسب، مهدوى كيا، باغميشه ، حلالى و كاويانپور در تصوير ديده مى شوند.

بهار ١٣٧٩ و دومين قهرمانى ليگ با پرسپوليس

آغاز روزهاى فيكس شدن در پرسپوليس در فصل ٧٩-٧٨


جدال با ليث نوبرى بازيكن پاس در ديدار برگشت دو تيم در فصل ٧٩-٧٨


با ادموند بزيك در فصل ٨٠-٧٩


دربى جنجالى نهم ديماه ٧٩ كه به تساوى ٢-٢ انجاميد


جدال با مهدى هاشمى نسب همبازى سابق در دربى نهم ديماه ٧٩


مرد اول شادى گلهاى پرسپوليس بعد از گل رهبريفرد به استقلال او را در آغوش مى كشد.


با مهدى هاشمى نسب در شهرآورد نهم ديماه ٧٩


هاشمى نسب و سامره زوج خط حمله استقلال در محاصره انصاريان، پيروانى و رهبريفرد مثلث خط دفاعى پرسپوليس

٥ اسفند ٧٩ و اولين شكست انصاريان در دربى

تكل على انصاريان روى پاى على سامره در دربى ٥ اسفند ٧٩


بهار٧٩ و يكى از معدود بازيهاى ملى انصاريان مقابل مالديو

زمستان ٨٠ در كنار زنده ياد ميناوند


اولين دربى ليگ برترى سرخابيها كه به تساوى ١-١ انجاميد. ديماه ١٣٨٠


رخصت از زنده ياد پورحيدرى سرمربى سابقش در فجر


نمايى از شهرآورد ٥١، بختيارى زاده، انصاريان، مومن زاده ، نوازى و جبارى در تصوير ديده مى شوند.

اخراج در واپسين دقايق دربى ٥١

4731