وداع تلخ گاندوها با لیگ برتر/شهرداری بم دست پر از اصفهان بازگشت!

وداع تلخ گاندوها با لیگ برتر/شهرداری بم دست پر از اصفهان بازگشت!

پایگاه خبری فوتبالی- ظهر امروز دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و شهرداری بم در قالب هفته پایانی دور اول رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان به مصاف هم رفتند که با نتیجه 2 بر 1 به صعود شهرداری بم خاتمه یافت.

به گزارش فوتبالی،این دیدار بنا بر برنامه سازمان لیگ قرار بود که روز جمعه و همزمان با بازی های گروه ب این رقابت ها برگزار شود اما به دلیل تداخل این بازی با تیم فوتبال مردان ذوب‌آهن و در دسترس نبودن ورزشگاه فولادشهر با تاخیر چند روزه مواجه شد.

بازی با سوت سلطنت نوروزی آغاز شد و دو تیم از ابتدا رو به بازی منطقی و به دور از هیجان آوردند. اصفهانی‌ها که برای صعود به پلی‌آف چاره جز کسب سه امتیاز بازی نداشتند، چند موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه حریف ایجاد کردند که ثمری نداشت.

در ادامه مهمان رفته‌رفته توپ و میدان را در اختیار گرفت و از استرس حاکم بر اردوی سبزپوشان نهایت بهره را برد و با تا در دقیقه 26 بازی صاحب یک ضربه کاشته چسبیده به خط محوطه جریمه شود. زهرا سربالی هافبک خوش فکر تیم بم پشت این توپ ایستاد و با یک ضربه فنی و به زیباترین شکل ممکن توپ را روانه کنج دروازه حریف کرد تا مدافع عنوان قهرمانی را 1 بر صفر پیش بیندازد.

ذوبی‌ها که برخلاف روند بازی گل اول را دریافت کرده بودند، با تزریق روحیه ازسوی نیمکت خود در صدد جبران برآمدند اما طولی نکشید که بازهم دروازه خود را گشوده دیدند. این بار نوبت به سمانه چهکندی رسید تا در دقیقه 32 بازی، با یک شلیک سنگین توپ را روانه دروازه زهرا خواجوی کند و اختلاف را به 2 گل برساند.

شاگردان مژگان مدایم‌زاده که با این نتیجه کار را تمام شده می‌دیدند، سراپا حمله شدند و توانستند در دقایق پایانی بازی در نیمه نخست از آشفتگی خط دفاعی قرمز ها استفاده و توسط سارا سبزواری یکی از گل های خورده را جبران کنند و اختلاف را به حداقل برسانند.

نیمه اول این جدال مهیج با همان نتیجه 1 بر صفر به سود شهرداری بم خاتمه یافت تا به ثمر رسیدن 3 گل در 45 دقیقه نخست، نوید بازی مهیج و روبه‌جلو از سوی دو تیم در نیمه بعدی را بدهد.

در نیمه دوم یاران ذوب‌آهن فقط و فقط برای خلق کامبک و پیروزی پا به میدان گذاشتند و بر این مسأله واقف بودند که اگر نتیجه‌ای جز پیروزی عاید کار گردد باید با لیگ سیزدهم خداحافظی کنند.

گاندوها در ابتدای این نیمه بازی مالکانه و پاس های متعدد را در دستور کار قرار دادند و آهسته و پیوسته به دروازه حریف نزدیک می‌شدند. اما این تاکتیک ثمری نداشت و زمان به سرعت برای نماینده نصف‌جهان سپری می‌شد. 

در ادامه میزبان روی به بازی مستقیم آورد و در تلاش بود تا به هر قیمتی به گل برسد؛ اما انسجام دفاعی شاگردان مرضیه جعفری اجازه این کار را به ذوبی ها نداد و میزبان هرچه به در بسته خورد.

در ادامه هم توپی از خط دروازه‌ها نگذشت و سد مستحکم بمی ها و برترین مدافعین لیگ بار دیگر به کمک مدافع عنوان قهرمانی آمدند تا یک پیروزی شیرین همراه با صعود به مرحله بعدی عاید کار شود.

شهرداری بم با کسب این سه امتیاز 19 امتیازی شد و با تفاضل گل مثبت 18 به عنوان صدرنشین گروه الف به پلی‌آف صعود کرد. در دیگر بازی این گروه سپاهان اصفهان در ورزشگاه انقلاب کرج میهمان هیأت فوتبال البرز بود که با نتیجه 4 بر 1 از سد حریف گذشت و با 19 امتیاز و گل آوراژ مثبت 12 به جایگاه دوم جدول گروه الف تکیه زد و به پلی‌آف صعود کرد.

با این اوصاف دو تیم شهرداری بم، سپاهان اصفهان، شهرداری سیرجان و وچان کردستان 4 تیم راهیافته به مرحله پلی‌آف سیزدهمین دوره از رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان لقب گرفتند تا برای قهرمانی طی رقابت های رفت و برگشت دوره‌ای با هم رقابت کنند.

زمان برگزاری مرحله بعدی لیگ برتر متعاقباً از سوی سازمان لیگ و مسئولین برگزاری فوتبال زنان اعلان خواهد شد.

7655