میان شاگردان گواردیولا، آگوئرو چقدر از مسی عقب‌تر است؟

میان شاگردان گواردیولا، آگوئرو چقدر از مسی عقب‌تر است؟

پایگاه خبری فوتبالی - بدون شک پپ گواردیولا یکی از بهترین سرمربیان قرن 21 است به طوری که حتی در آخرین روز های سال 2020، او به عنوان بهترین سرمربی این قرن از طرف گلوب ساکر انتخاب شد. گواردیولا در تیم های بزرگی مثل بارسلونا و بایرن مونیخ مربیگری کرده است و اکنون سرمربی منچسترسیتی است.

به گزارش فوتبالی، گواردیولا بین سال‌های 2008 تا 2012 سرمربی بارسلونا بود و در آن مدت آبی و اناری پوشان موفقیت های زیادی را بدست آوردند و در اسپانیا و اروپا قهرمان شدند. لیونل مسی دوران درخشانی را زیر نظر پپ گواردیولا داشت و جوایز فردی و تیمی زیادی را برد. فوق ستاره آرژانتینی مجموعا 211 گل را در تیم پپ گواردیولا به ثمر رساند و از این نظر بهترین شاگرد پپ گواردیولا به حساب می‌آید. در واقع مسی کسی است که بیشترین گل را در میان بازیکنانی که پپ گواردیولا مربی آن‌ها بوده است، به ثمر رسانده.

اما هموطن و دوست صمیمی لیونل مسی، یعنی سرجیو آگوئرو هم سال‌هاست که در منچسترسیتی به کار خود ادامه می‌دهد. او در این مدت 120 گل را زیر نظر مربی اسپانیایی به ثمر رسانده و 91 گل از لیونل مسی کمتر دارد و در رده‌ی دوم شاگردان پپ گواردیولا جای می‌گیرد.

1470