ناظم‌الشریعه: بازی با برزیل منتفی می شود/ شرایط تمرینی ما مناسب نیست

ناظم‌الشریعه: بازی با برزیل منتفی می شود/ شرایط تمرینی ما مناسب نیست

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: بازی با برزیل منتفی می شود، آنها تمایل داشتند در اسفند این بازی برگزار شود اما برای ما مقدور نیست.

به گزارش فوتبالی، ناظم الشریعه در خصوص مسابقات مهم تیم ملی و شرایط آماده سازی بازیکنان اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط کرونا، سال خلوتی داشتیم. حدود 4 ماه قبل یک بازی با ازبکستان انجام دادیم. هفته قبل در کمیته فوتسال جلسه ای داشتیم و برنامه ریزی صورت گرفت. با توجه به اینکه مسابقات جام ملت های آسیا لغو شده است، سعی کردیم برنامه مناسبی برای جام جهانی درنظر بگیریم. قرار شد با سازمان لیگ همکاری خوبی داشته باشیم تا ان شالله از فیفادی فروردین استفاده کنیم. فرصت اسفند هم به لیگ دادیم تا بازی ها مستمر انجام شود و از طرفی برای شش ماه اول سال 1400 آمادگی داشته باشیم.

ناظم الشریعه افزود: با توجه به اینکه یک فیفادی بیشتر نداریم، در حال نامه نگاری هستیم که بتوانیم خارج از فیفادی هم بازی تدارکاتی انجام دهیم تا شهریور ماه با شرایط مناسب در مسابقات جام جهانی شرکت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی که درباره وضعیت لیگ مطرح شد، گفت: واقعیت این است که شرایط مانند هر سال و آنطور که می خواهیم نیست. دلایل مختلفی هم برای این اتفاق وجود دارد؛ از جمله اینکه لیگ بعد از 10،11 ماه شروع شد و بازیکنان پروسه استراحت طولانی داشتند؛ از طرفی لیگ به صورت دو منطقه ای انجام می شود و این خود باعث پایین آمدن کیفیت می شود. فشردگی مسابقات هم در این وضعیت بی تأثیر نبوده است.

سرمربی تیم ملی فوتسال که با رادیو ورزش گفت و گو می کرد، ادامه داد: امیدواریم در مراحل بعد شرایط روز به روز بهتر شود. لیگی می تواند تأثیرگذار باشد که بازیکنان جوان در آن چهره شوند. این مسئله خیلی مهم است. با همکاران در حال پیگیری هستیم. ان شالله این اتفاق بیافتد.
وی با اشاره به کسب عنوان سومی جهان در سال 2016 اظهار داشت: یکی از دلایل این اتفاق انجام بازی های تدارکاتی مناسب بود. متأسفانه اکنون شرایط تمرینی مان هم شرایط خیلی خوبی نیست. با برنامه ریزی مناسب و حمایت فدراسیون فوتبال بتوانیم کار خوبی انجام دهیم و از آبروی فوتسال کشورمان دفاع کنیم.

ناظم الشریعه در خصوص بازی تدارکاتی با برزیل عنوان کرد: به نظرم این بازی منتفی می شود؛ چراکه برزیل هم برنامه ریزی کرده است. یکی، دو بار نامه نگاری کردیم. برزیل تمایل داشت اسفند ماه این اتفاق بیافتد که عملاً برای ما ممکن نبود و البته شرایط بهداشتی هم بسیار مهم است. خارج از فیفادی می توان برای این دیدار برنامه ریزی کرد. 

6641