آذری: باز کردن موقت پنجره فولاد هم خیلی سخت است/ ورزشگاه ما قابلیت میزبانی لیگ قهرمانان آسیا را دارد

آذری: باز کردن موقت پنجره فولاد هم خیلی سخت است/ ورزشگاه ما قابلیت میزبانی لیگ قهرمانان آسیا را دارد

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، گشودن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه را حتی به‌ صورت موقت هم بسیار سخت دانست.

به گزارش فوتبالی، سعید آذری با عرض تسلیت درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان اظهار داشت: آرزو می‌کنم دولت نسبت به توزیع واکسن به همه میناوندها و انصاریان‌ها در سراسر کشور، تمهیدات لازم را اعمال کند تا کمتر شاهد از دست دادن عزیزان باشیم.

وی درخصوص تلاش باشگاه فولاد خوزستان برای کسب میزبانی لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: مکاتبات‌مان باید به‌صورت طبقه‌بندی انجام شود و وظیفه داریم مکاتبات خود را از طریق فدراسیون فوتبال ارسال کنیم. مدارک را به نبی و بهاروند ارسال کردیم و هشت روز پیش هم با حمیرا اسدی، رئیس دپارتمان بین‌الملل و روابط عمومی هماهنگی کردیم. ما درخواست خود را فرستادیم و خیلی جالب بود که یکی از خبرگزاری‌ها نوشته بود هیچ باشگاه ایرانی، آمادگی خود را برای میزبانی اعلام نکرده است.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه می‌تواند نامه درخواست میزبانی را در سایت این باشگاه منتشر کند تا همه بفهمند دروغی در کار نیست، خاطرنشان کرد:‌ ما برای میزبانی اعلام آمادگی کردیم و موظف بودیم چنین کاری کنیم. این اقدام بر اساس موازین و چشم‌انداز اقتصادی و حرکتی حساب‌شده بود. مایه تعجب بود که سخنگوی AFC چنین موضوعی را تکذیب کرده و مستندات ما قابل انتشار است. در این زمینه گام اول را برداشتیم و آمادگی خود را اعلام کردیم.

آذری که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، درخصوص اینکه ممکن است فدراسیون فوتبال چنین چیزی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نکرده است، بیان کرد: امروز (شنبه) از طریق دپارتمان امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال، اسدی و همکارانش بررسی می‌کنم. ما درخواست خود را فرستاده‌ایم و نمی‌دانم چگونه آن را به صراحت تکذیب می‌کنند. در متنی که به اسدی ارسال کردم، نوشتم اگر صلاح می‌دانید خودمان درخواست میزبانی را مستقیماً به AFC بفرستیم، اما گفتند این کار حرفه‌ای نیست و اجازه بدهید درخواست از طریق فدراسیون فوتبال ارسال شود.

وی کسب میزبانی گروه D لیگ قهرمانان آسیا را فوق‌العاده مهم و سخت دانست و گفت: ورزشگاه شهدای اهواز قابلیت برگزاری مسابقات را دارد و این پیشنهاد را ارائه کردیم. ممکن بود مدیران عالی‌رتبه استان خوزستان، اعضای هیئت‌مدیره و مجمع باشگاه فولاد که در موفقیت‌های تیم موثر بودند، بگویند اگر میزبانی را می‌گرفتید از شما حمایت می‌کردیم. ما وظیفه اولیه خود را انجام دادیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با اشاره به همگروهی تیم فوتبال این باشگاه با شاگردان ژاوی هرناندس اظهار داشت: اتفاق مهم این بود که برنده پلی‌آف ما با السد قطر همگروه می‌شود و حضور یک تیم قطری در گروه ما، رقابت را برای ما وحشتناک سخت می‌کند. چون نه امکانات قطر را داریم و نه شرایط این کشور در اینجا برای تیم‌ها فراهم می‌شود. AFC هم این مسائل را در نظر می‌گیرد. دیدار پلی‌آف مقابل العین، هفت روز قبل از بازی‌های مرحله گروهی برگزار می‌شود و تیم‌ها باید چهار روز پیش از شروع رقابت‌های گروهی در محل مسابقات حاضر شوند. به همین خاطر رقابت برای ما سخت است.

آذری در مورد عملکرد فولاد خوزستان در لیگ بیستم و کسب جایگاه پنجم جدول لیگ برتر فوتبال تصریح کرد: سال گذشته در هفته پانزدهم، با 23 امتیاز در رده هفتم جدول بودیم. اکنون در فاصله یک هفته مانده به هفته آخر نیم‌فصل، 20 امتیاز داریم و در جایگاه پنجم جدول هستیم. شرایط لیگ امسال با سال گذشته خیلی متفاوت است. فصل قبل برخی تیم‌ها در نیم‌فصل، خود را از سایر تیم‌ها جدا کرده بودند و رقابت به این شدت نبود. امسال اما همه تیم‌ها تا امتیاز 18 به هم چسبیده‌اند و با جایگاه‌های سیزدهم یا دوم، سه امتیاز فاصله داریم.

«نکته خوشحال‌کننده این است که با همه مدعیانی که با آنها برای جایگاه‌های بهتر رقابت می‌کنیم، در اهواز بازی داریم.»، وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: ما در فصل کاملاً متعادل بهاری به مصاف این تیم‌ها می‌رویم و سال گذشته هم با رسیدن به بلوغی خوب، نیم‌فصل دوم رویایی پشت سر گذاشتیم. بزرگترین مشکل ما، بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی است.

مدیرعامل باشگاه فولاد با اشاره به مکاتبات این باشگاه با دادگاه داوری ورزش بیان کرد: با وجود همه تلاش‌های باشگاه، CAS ادله جدیدی خواسته و پرسیده چرا به دنبال باز کردن موقت پنجره هستید. دادگاه CAS می‌تواند چنین کاری را به‌صورت موقت انجام دهد، اما برای بررسی پرونده زمان می‌خواهد. بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی، ما را در مضیقه می‌برد. از نکونام، بازیکنان و هواداران تشکر می‌کنم که زحمت کشیده‌اند و با استراتژی نکونام، باید فولاد را برای مسابقات آسیایی تقویت کنیم.

آذری در پاسخ به این پرسش که آیا فولاد نمی‌تواند در نقل و انتقالات نیم‌فصل بازیکن بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر CAS اجازه‌ ندهد، نمی‌توانیم چنین کاری بکنیم. هوداران فولاد بدانند به‌عنوان مدیر غیربومی اصفهانی، توانایی خود را در 17 ماه اخیر به کار گرفتم تا فولاد سربلند شود و اگر حمایت هواداران، همکاران، شرکت بزرگ فولاد و رسانه‌ها نبود، چنین اتفاقی نمی‌افتاد. به‌عنوان مدیر غیر بومی اصفهانی تمام تلاشم بر این است که حرکت مثبتی کنم، اما باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی حتی به‌صورت موقت خیلی سخت است. اگر ابتدای فصل هم چند بازیکن گرفتیم، توانستیم آنها را متقاعد کنیم و کار سختی پیش رو داریم.

7474