اندوه تلخ رفتن ابدی انصاریان در جشنواره فیلم فجر

اندوه تلخ رفتن ابدی انصاریان در جشنواره فیلم فجر

پایگاه خبری فوتبالی- چهارمین روز جشنواره سی و نهم فیلم فجر تحت تاثیر درگذشت علی انصاریان به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، از ابتدای بهمن که علی انصاریان با وخامت حالش بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد، این امیدواری وجود داشت که او با بهبود اوضاع جسمانی به جشنواره فجر امسال برسد؛ جشنواره‌ای که فیلم افتتاحیه آن با بازی علی انصاریان اکران شد.

در تمام چهار روز گذشته و در هر نشستی که پس از نمایش فیلم‌ها برگزار شد، اهالی سینما برای سلامتی این فوتبالیست قدیمی و بازیگر سالهای اخیر دعا کردند اما عمر او به دنیا نبود و نتوانست به تماشای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» که در آن نقش پدر طوبا را بازی می‌کرد، بنشیند.

دقایقی پس از اعلام خبر درگذشت انصاریان، عکس و شمع برای یادبود او در محل سینمای رسانه‌ها در برج میلاد قرار داده شد و نشست خبری فیلم مصلحت هم با پخش گفت‌وگویی از او همراه بود.

زنده یاد انصاریان در این ویدیو که دی‌ماه در دبیرخانه جشنواره و به بهانه بازی او در فیلم کاوه صباغ زاده ضبط شده بود، از آرزوهایش و تلاشی که برای رسیدن به رویاهایش در زندگی کرده بود گفت. او از زمانی گفته بود که در کودکی برای دیدن بازی‌های پرسپولیس به استادیوم می‌رفت تا روزی که خودش کاپیتان همان تیم شد. انصاریان میگفت چون شوخی و کمدی را بلد است و وجه مخالف کمدی را هم خوب می‌دانست، انتقادها در بازیگری او را به تلاش بیشتر واداشت.

او آرزو داشت کرونا زودتر تمام شود تا با مردم بتواند در سالن‌های سینما فیلم ببیند؛ سینمایی که بسیار دلتنگ آن بود. پخش این تصاویر و سکوت یک دقیقه‌ای حاضران در نشست خبری فیلم مصلحت جشنواره با اشک‌های خیلی از حاضران همراه شد.

«مصلحت» دومین فیلم نمایش داده در روز چهارم جشنواره بود که به همراه «زالاوا» هر دو فیلم اولی‌های این دوره هستند. ارسلان امیری و حسین دارابی کارگردان‌های این دو فیلم، اولین تجربه سینمایی خود را یکی درباره افسانه‌ای قدیمی و یکی هم درباره عدالت با محوریت وقایعی در اواخر دهه ۵۰ ساخته‌اند.

از آنجا که بخش مردمی جشنواره امسال با محدودیت در زمان و ظرفیت روبروست، برای چند فیلم همچون شیشلیک، بی همه چیز و ابلق سانس فوق العاده صبحگاهی در روزهای آخر هفته درنظر گرفته شده است.

7474