تصمیم اتحادیه فوتبال انگلیس برای اعمال محدودیت در ضربات سر

تصمیم اتحادیه فوتبال انگلیس برای اعمال محدودیت در ضربات سر

پایگاه خبری فوتبالی - انگلیس قصد دارد به اولین کشوری تبدیل شود که میزان ضربات سر به توپ در تمرینات حرفه‌ای را به منظور کنترل بحران ابتلای بازیکنان به بیماری زوال عقل محدود می‌کند. 

به گزارش فوتبالی،  شارلوت کوی، مدیر بخش پزشکی اتحادیه فوتبال، به تلگراف گفت که این محدودیت‌ها به طور خاص مربیانی را هدف قرار خواهد داد که تمرینات ویژه‌ای برای ضربات سر در نظر می‌گیرند. کمیته مشترک به مدیریت لیگ برتر و با حضور اتحادیه فوتبال، سوپرلیگ زنان و لیگ فوتبال انگلیس در حال حاضر شرایط را برای تعیین پروتکل‌های جدید بررسی می‌کنند. کوی اضافه کرد: " ما بازه زمانی کوتاهی داریم اما می‌خواهیم اول شواهد را گردآوری کنیم و سپس قوانین درباره ضربات سر وضع کنیم. چیزی که برای ما مهم است این است که مربیانی هستند که از این قوانین تخطی خواهند کرد و بازیکنان را مجبور می‌کنند که به مدت 45 دقیقه یا بیشتر ضربه سر بزنند و این موضوع پذیرفتنی نیست چرا که این تمرینات مشخصا نامناسب هستند. من هیچ پزشکی ندیدم که بگوید این موضوع غلط است. " 

پیش از این اعلام شده بود که چندین بازیکن از تیم ملی قهرمان جام جهانی 1966 انگلیس و همچنین چند بازیکن از دهه 1990 حاضر در فوتبال این کشور به بیماری زوال عقل دچار شده‌اند و پزشکان بسیاری دلیل این موضوع را تعدد ضرباتی که در برخورد با توپ به سر آنها وارد شده اعلام کردند. 

1811