سکوت AFC در پاسخ به درخواست پرسپولیس؛ مشکلات تحریمی و استقبال از محرومیت!

سکوت AFC در پاسخ به درخواست پرسپولیس؛  مشکلات تحریمی و استقبال از محرومیت!

خبرگزاری فوتبالی - کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان پاسخی به نامه پاداش نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان 2020 نداده است.

به گزارش فوتبالی، باشگاه پرسپولیس پس از نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان 2020 آسیا از AFC خواست تا میزان دقیق مطالبات این باشگاه را با توجه به جرایم قبلی مشخص کند. پرسپولیس به دنبال این بود که 534 هزار یورو به بودیمیر بدهد و تا 11 بهمن از محرومیت از سه پنجره فرار کند.

با این حال کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از گذشت نزدیک به دو ماه همچنان پاسخی به این خواسته باشگاه پرسپولیس نداده است.

پرسپولیس در حالی خواهان دریافت میزان مطالبه خود از کنفدراسیون آسیا شده است که با توجه به تحریم ارزی ایران برای داد و ستد مالی با بانک های مختلف جهانی و نهادهای بین المللی امکان انتقال این پول به حساب باشگاه وجود ندارد و پرسپولیس عملا نمی تواند حتی به یک دلار هم از پاداش هایش برسد.

با این حال مسئولان باشگاه پرسپولیس در نظر دارند در مکاتبه با فیفا امکان دریافت این پول از AFC را برای پرداخت به طلبکاران خارجی خود نظیر ماریو بودیمیر و گابریل کالدرون فراهم کنند که با توجه به تحریم ها این امکان هم وجود ندارد.

روند مکاتبه با فیفا طوری است که پس از تعیین میزان طلب این باشگاه از سوی AFC مشخص می شود اما آنها هنوز پاسخ به این نامه ها نداده اند.

باشگاه پرسپولیس در حالی منتظر دریافت این نامه از کنفدراسیون فوتبال آسیاست که تنها 72 ساعت دیگر برای پرداخت طلب 534 هزار یورویی بودیمیر دارد اما در حساب باشگاه خبری از پول نیست.

در هر حال از مصاحبه اخیر شکوری مشخص است که باشگاه خودش را آماده بسته شدن سه پنجره نقل و انتقالاتی کرده است

پنجره زمستانی نقل و انتقالاتی لیگ برتر هم ظاهرا جابجا شده و قرار است از 15 بهمن 99 به 5 اسفند موکول شود و این به نفع پرسپولیس است. نکته امیدوار کننده در این پرونده ها این است که به محض پرداخت بدهی شاکی، پنجره باز می شود. قبلا چنین نبود و با بسته شدن پنجره، این پنجره حتی با پرداخت پول هم باز نمی شد. 

1414