مورد عجیب پیانیچ؛ وقتی هافبک بارسلونا ۷ زبان می‌داند!

مورد عجیب پیانیچ؛ وقتی هافبک بارسلونا ۷ زبان می‌داند!

پایگاه خبری فوتبالی – میرالم پیانیچ، بازیکن تیم بارسلونا که امسال در این تیم بازی می‌کند و به تازگی به این تیم پیوسته توانایی صحبت به ۶ زبان دنیا را دارد.

به گزارش فوتبالی، در سال ۲۰۱۱ نشریه سارایوو تایمز اطلاعات جالبی درباره پیانیچ که ان زمان در رم بازی می‌کرد منتشر کرد و نوشت این بازیکن علاوه بر زبان بوسنیایی که زبان مادری اوست می‌تواند به زبان انگلیسی، آلمانی، لوکزامبورگی، فرانسوی و ایتالیایی صحبت کند. او حالا به اسپانیا رفته و می‌تواند به زبان اسپانیایی هم صحبت کند و حالا تعداد زبان‌هایی که در آن‌ها وارد است ۷ عدد شده!

پیانیچ در سال ۹۰ در توزلا در یوگوسلاوی (که حالا به بوسنی و هرزگوین تبدیل شده) به دنیا آمده. به همین دلیل زبان مادری‌اش بوسنیایی است. خانواده  پیانیچ در سال ۹۲ به دلیل جنگ به لوگزامبورگ مهاجرت کردند. در این کشور تسلط بر زبان‌ها دیگر اتفاقی عادی است زیرا سیستم تحصیلی این کشور ۳ زبانه است. در مدارس ابتدایی به کودکان لوکزامبورگی تدریس می‌شود. در ادامه آن‌ها باید آلمان یاد بگیرند و در سطوح بالاتر هم فرانسوی تدریس می‌شود. در حین این یادگیری‌ها هم کودکان می‌توانند انگلیسی آموزش ببینند. خود پیانیچ که در متز و لیون بازی کرده قطعا فرانسوی را مسلط است و در گفت و گوهایش اعلام کرده با خدیرا بعدها در یوونتوس به زبان آلمانی صحبت می‌گرده. پیانیچ پس از حضور در فرانسه به رم پیوست و ایتالیایی یاد گرفت و حالا هم با حضور در اسپانیا طبق آن چیزی که تریبونا نوشته اسپانیایی یاد گرفته.

پیانیچ علاوه بر توانایی‌های ورزشی‌اش، یک انسان توانمند است.

1101