از آذری تا عباس زاده؛ تراکتور 500 گله شد

از آذری تا عباس زاده؛ تراکتور 500 گله شد

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن، سایپا و فولاد، تراکتور تبدیل به هفتمین تیمی شد که توانسته به مرز 500 گل زده در تاریخ لیگ برتر برسد.

به گزارش فوتبالی، این تعداد گل در 384 بازی ای که آنها در تاریخ لیگ برتر انجام داده اند، به ثمر رسیده است و تراکتور در سیزدهمین دوره حضورش در لیگ برتر به این رکورد رسید.

 نکته جالب در زمان ثبت این 6 گل، حضور امیر قلعه نویی در 3تای شان است. گل شماره 100 زمانی زده شد که امیر قلعه نویی، سرمربی تراکتور بود و گلهای شماره 300 و 500 وارد دروازه استقلال و گل گهر شد یعنی تیمهایی که امیر قلعه نویی، روی نیمکت شان نشسته بود. 

از این 6 گل رکوردساز، 4 گل بیرون از تبریز (مشهد، اصفهان، تهران و سیرجان) زده شد و تنها گلهای 200 و 400 در تبریز به ثمر رسیدند.

* گل اول: علی آذری

    اولین گل تراکتورسازی در تاریخ لیگ برتر به نام علی آذری ثبت شد. در شکست 4 بر یک تراکتورسازی برابر ابومسلم در اولین دوره لیگ برتر، آذری تنها گل مهمان را زد تا نامش به عنوان زننده گل شماره یک تراکتور در تاریخ لیگ برتر نوشته شود.

* گل 100: اشپیتیم آرفی

    10 دوره گذشت تا از گل شماره 100 تراکتورسازی در لیگ برتر رونمایی شود. در برد یک بر صفر آنها برابر ذوب آهن در لیگ یازدهم، این گل به ثبت رسید و زننده اش کسی نبود جز اشپیتیم آرفی که این گل را در فولادشهر زد.

* گل 200: جواد کاظمیان

    آمار خوب گلزنی تیم با امیر قلعه نویی، خیلی زود از گل شماره 200 رونمایی کرد. در برد خانگی 2 بر یک برابر نفت در لیگ دوازدهم، این گل به نام جواد کاظمیان ثبت شد که زننده گل دوم میزبان بود.

* گل 300: سامان نریمان جهان

    یک بازی رویایی و رونمایی از گل شماره 300؛ تراکتور در هفته های پایانی لیگ چهاردهم راهی تهران شد و استقلال را در ورزشگاه آزادی با نتیجه 4 بر یک شکست داد. گل اول این بازی را سامان نریمان جهان زد که گل شماره 300 تراکتورسازی در تاریخ لیگ برتر هم بود.

* گل شماره 400: محمدرضا مهدی زاده

    بسان گل شماره 200 این گل هم در خانه به ثمر رسید. تراکتور در بازی رفت لیگ هفدهم با نتیجه 2 بر یک سپیدرود را در تبریز برد. گل دوم این بازی را محمدرضا مهدی زاده به ثمر رساند و با این گل، تعداد گلهای زده تراکتورساز ی در تاریخ لیگ برتر به 400 رسید.

* گل شماره 500: محمد عباس زاده

    گلهای شماره 1، 100 و 300 بیرون از تبریز زده شده بودند و سرنوشت گل شماره 500 هم اینطور بود. تراکتور در یک بازی سخت، گل گهر را در سیرجان برد. گل دوم مهمان را محمد عباس زاده زد که تبدیل شد به گل شماره 500 تراکتور در تاریخ لیگ برتر.

گزارش از علیرضا خطیبی