روز دوم هفته دوازدهم؛ به کاغذ اعتماد نکنید

روز دوم هفته دوازدهم؛ به کاغذ اعتماد نکنید

پایگاه خبری فوتبالی- برنامه روز دوم هفته دوازدهم اینطور بود که گل گهر در خانه اش از تراکتور میزبانی می کرد و سایپا در آزادی به مصاف استقلال می رفت. 

به گزارش فوتبالی، روی کاغذ، اتفاقی جز برد گل گهر و استقلال قابل پیش بینی نبود ولی وقتی سوت پایان هر دو بازی شده شد، بازهم یادمان آمد که در فوتبال، زیاد نباید با کاغذ و آن چیزهایی که رویش به نام پیش بینی نوشته می شود، اعتماد کرد. 

تراکتور بعد از باخت خانگی به استقلال در سیرجان به لیگ برگشت و دوباره مدعی شد و استقلال در تهران به رقیبی باخت که کمتر برابرش به دردسر می افتاد و حالا یا صدر را از دست می دهد (اگر صنعت نفت در خانه اش، سپاهان را ببرد) یا صدرنشین هم امتیاز می شود (اگر سپاهان بتواند صنعت نفت را شکست دهد یا این بازی، مساوی شود).  

در هر حال، استقلال با این باخت، دیگر صدرنشین منفرد لیگ در پایان هفته دوازدهم نخواهد بود. البته همه اینها بدون احتساب بازیهای عقب افتاده پرسپولیس است که اگر دو بازی اش برابر تیمهای استان کرمان را ببرد و آلومینیوم را هم در اراک شکست بدهد، با 2 امتیاز برتری نسبت به استقلال صدرنشین می شود. 

* گل گهر- تراکتور 

 1/ از گل شماره 500 تراکتور در تاریخ لیگ برتر رونمایی شد: گلی که محمد عباس زاده وارد دروازه گل گهر کرد. گل اول تراکتور در لیگ برتر به نام علی آذری ثبت شده که در اولین دوره وارد دروازه ابومسلم شد. شباهت هر دو گل هم زده شدن شان در جایی بیرون از تبریز است. 

 2/ گادوین منشا که در 7 هفته ابتدایی فصل 9 گل برای گل گهر زده بوده، 4 بازی است که پایش به گلزنی باز نشده. 

 3/ گل گهر هرگز در لیگ برتر، موفق به شکست دادن تراکتور نشده: یک مساوی و 2 باخت 

 4/ برد شماره 6 تراکتور برابر تیمهای قلعه نویی در تاریخ لیگ برتر و برابری آمار این تیم با 6 باری که از قلعه نویی شکست خورده. این رویارویی، 5 مرتبه هم مساوی شده است 

 5/ در تمامی بازیهای خانگی گل گهر در این فصل، هم میزبان گل زده و هم مهمان 

 6/ گل گهر، 4 هفته بدون برد با روند مساوی، باخت، مساوی، باخت 

* استقلال- سایپا 

 1/ استقلال بعد از 1255 روز به سایپا در لیگ برتر باخت: از شکست یک صفر در بازی رفت لیگ 17 با منصوریان تا شکست یک بر صفر بازی رفت لیگ 20 با فکری 

 2/ استقلال بعد از 401 روز در آزادی شکست خورد: از باخت به ماشین سازی تا این شکست 

 3/ سایپا بعد از 358 روز در یک بازی بیرون از خانه برنده شد: بعد از 11 مهمانی 

 4/ فکری بعد از 64 روز در لیگ برتر شکست خورد: 2 باخت در 22 سرمربیگری آخر 

 5/ استقلال بعد از 9 بازی در لیگ برتر و بعد از 12 بازی به عنوان میزبان، باخت 

 6/ برای اولین بار، سایپا با ابراهیم صادقی در 2 بازی پیاپی لیگ برتری برنده شد 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

6641