علیزاده:‌ حق ما را بدهند نیازی به عذرخواهی داور نداریم

علیزاده:‌ حق ما را بدهند نیازی به عذرخواهی داور نداریم

پایگاه خبری فوتبالی- معاون باشگاه مس رفسنجان گفت: به دنبال بیانیه دادن نیستیم و می‌رویم که حق‌مان را در زمین بگیریم، اگر حق را به حق‌دار بدهند نیازی به عذرخواهی نداریم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، علی علیزاده در خصوص برد شیرین سه بر دو مس رفسنجان در خانه پیکان و در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر، اظهار داشت: پیکان تیم بسیار خوبی است که در پله‌های بالای جدول حضور دارد. آنها روی بازی مستقیم و پرتاب اوت خیلی کار می‌کنند. بازیکنان ما در هفته گذشته زیر نظر محمد ربیعی خیلی تمرین کردند. نقاط قوت حریف را بستیم و از نقاط ضعف آنها مانند فاصله و فضای پشت سر مدافعین استفاده کردیم و توانستیم سه گل بزنیم.

وی با اشاره به تمرینات تیم مس رفسنجان پیش از بازی با پیکان تصریح کرد: با بازیکنان خیلی کار کردیم. حتی خود من هم در تمرین شرکت کردم و پرتاب اوت کردم تا ترس تیم از اوت دستی بریزد. دیدید که پیکان مقابل ما نتوانست روی این حرکت کاری انجام بدهد. در واقع جلوی نقطه قوت پیکان را گرفتیم. آنها تیم شایسته و قابل احترامی هستند اما ما موفق شدیم بازی را ببریم. هر هفته که می‌گذرد هارمونی تیم نوپای ما بیشتر می‌شود. خدا را شکر توانسته‌ایم نتایج خوب وقابل قبولی در شان مردم رفسنجان و استان کرمان بگیریم.

معاون باشگاه مس رفسنجان در مورد پرتاب اوت‌های نادر محمدی بازیکن پیکان در این فصل لیگ برتر گفت: پرتاب اوت‌های او خیلی وحشتناک است اما نقطه فرودش معلوم نیست و به قول ما فوتبالی‌ها دیمی می‌اندازد. زمانی که من یا احسان حاج‌صفی اوت می‌انداختیم به راحتی روی تیر یک یا تیر دو یا نقطه پنالتی فرود می‌آمد. موردی که این مسأله را خیلی لوث کرده این است که پرتاب اوت از هر جای زمین خوب نیست. او حتی از زمین خودشان هم اوت را پرتاب می‌کند که صورت خوشی ندارد. اگر در نیمه حریف یا در محدوده یک سوم دفاعی آنها بتوانیم اوت بیندازیم و روی‌ آن کار کنیم به نظرم قابل قبول‌تر است. اما در کل محمدی پرتاب اوت‌های خوبی دارد. این یک تاکتیک است اما باید بهتر از آن استفاده کنند.

وی در خصوص شرایط تیم مس رفسنجان پیش از بازی این هفته اظهار داشت: خدا را شکر تیم شرایط خوبی دارد بازیکنان در تهران تمرین می‌کنند و قرار است بعد از آن راهی رفسنجان شوند تا برای بازی با تیم گردن کلفت صنعت نفت آبادان آماده شویم. صنعت نفت واقعاً تیم بسیار خوبی است ولی تلاش می‌کنیم در بازی خانگی حداکثر امتیاز را بگیریم. تیم ما روند خوبی پیدا کرده، سرمربی شناخت خوبی از بچه‌ها دارد و فکر می‌کنم این هفته بازی خیلی خوب و قابل قبولی را شاهد باشیم.

علیزاده در مورد گلایه‌های محمد ربیعی از برخی شرایط عنوان کرد:‌ گلایه او صددرصد به حق است چون ما در رفسنجان سخت‌افزار مناسب و چمن طبیعی نداریم. یک مربی باید سخت‌افزار خوبی در اختیار داشته باشد. با این حال شک نکنید در سال آینده یکی از بهترین چمن‌های ایران را خواهیم داشت و در حال انجام دادن کارهای مربوط به آن هستیم. تمام هم و غم‌مان این است زیرساخت خوبی برای سال آینده مهیا کنیم. برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و فکر می‌کنم مس رفسنجان در فصل بعد پکیج بسیار خوبی را در فوتبال ایران خواهد داشت.

معاون باشگاه مس رفسنجان در مورد اینکه آیا اطلاعی به این باشگاه در مورد زمان شروع نقل و انتقالات زمستانی داده شده گفت:‌ خیر، هنوز به ما زمانی اعلام نشده، ما هم از سرمربی برای ورودی‌ها یا خروجی‌های تیم لیستی نگرفته‌ایم اما شک نکنید ربیعی هر خواسته‌ای داشته باشد اولویت باشگاه است تا در فصل نقل و انتقالات عقب نمانیم. من فکر می‌کنم وقتی هفته پانزدهم تمام شود نقل و انتقالات به مدت حدود 40 روز ادامه خواهد داشت. در سال‌های گذشته هم این اتفاق می‌افتاد و حتی هنگام انجام بازی‌های نیم‌فصل دوم  پنجره نقل و انتقالات زمستانی باز بوده است.

وی در مورد عذرخواهی داور بازی فولاد و پرسپولیس که اعتراض برخی از تیم‌ها را به همراه داشت عنوان کرد: این عذرخواهی بزرگی داور را نشان می‌دهد. او داور کوچکی هم نیست اما برخی این مسأله را خیلی بزرگ می‌کنند. چون نسل داوران ما در حال عوض شدن است باید بپذیریم که اشتباهات داوری وجود دارند. آنها جوان و کم تجربه هستند اما فکر می‌کنم اگر کمی باهوش‌تر قضاوت کنند شرایط خیلی بهتر می‌شود. ما خودمان هم از داوری ضرر کردیم. تیم ذوب‌آهن واقعا از این مسأله خیلی ضرر کرده ولی چون نسل داوران عوض می‌شود به نظرم این اشتباهات طبیعی هستند.

معاون باشگاه مس رفسنجان در مورد اینکه آیا طبق روال معمول قصد انتشار بیانیه به خاطر اشتباهات داوری ندارند،‌گفت: در چند بازی اتفاقاتی افتاد که به ضررمان شد اما به دنبال بیانیه دادن نیستیم و می‌رویم که حق‌مان را در زمین بگیریم. باید اجازه بدهیم کارشناسان داوری در خصوص مسائل داوری نظر بدهند. با این حال کمیته داوران می‌تواند با چیدمان بهتر کاری کند که تیم‌ها ضرر نکنند. ما توقعی برای عذرخواهی نداریم. اشتباه پیش می‌آید ولی نباید خدای ناکرده عمدی در آن باشد. این اشتباهات غیرعمدی در فوتبال زیاد است. اگر حق را به حق‌دار بدهند نیازی به عذرخواهی نداریم. نه ما و نه هیچ تیم دیگری این انتظار را ندارد.

7474