واکنش جامعه فوتبال خوزستان به اتفاقات اخیر باشگاه فولاد

واکنش جامعه فوتبال خوزستان به اتفاقات اخیر باشگاه فولاد

پایگاه خبری فوتبالی- پس از اظهارات اخیر فرزاد جعفری و سینا مریدی درباره دلایل کنار گذاشته شدن از فولاد و پاسخ سعید آذری به این بازیکنان؛ این اتفاق با واکنش‌های بسیاری از سوی جامعه فوتبال خوزستان همراه بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، سینا مریدی و فرزاد جعفری در آخرین شب از دی ماه ۹۹ با قراردادن مطالبی در وضعیت اینستاگرام‌های خود، به اتفاقاتی در باشگاه فولاد اشاره داشتند که باعث کنار گذاشته شدن آن‌ها از این تیم شده بود. دوم بهمن ماه نیز سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد با حمایت از جواد نکونام، اظهارات مریدی و جعفری را پاسخ داد. این موضوعات در چند روز گذشته فوتبال خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است، به صورتی که بسیاری از اقشار مختلف ورزشی، غیر ورزشی و دانشگاهی با صدور بیانیه‌های مختلف، به کنار گذاشته شدن جعفری و مریدی از فولاد و اظهارات آذری، واکنش نشان دادند.

در ادامه بخش‌هایی از صحبت‌های سینا مریدی، فرزاد جعفری، سعید آذری و بیانیه‌های صادر شده از سوی جامعه فوتبال و دانشگاهی خوزستان را می‌خوانید.

سونا و جکوزی نرفتم، از فولاد کنار گذاشته شدم!

سینا مریدی: "لازم می‌دانم یکسری توضیحات راجع به خودم و وضعیت کنونی ارائه بدهم. ۳۴ روز پیش به من گفتند که اجازه حضور در تمرینات را نداری، به دلیل این که بعد از تمرین به همراه تیم به سونا و جکوزی نرفتم. چهار پنج روز، صبح و عصر به صورت انفرادی به همراه آقای بداوی عزیز من را فرستادند تمرین، فقط و فقط هر بار ۳۰ تا ۴۰ دقیقه دور زمین دویدن و تمام. که بعد از پنج روز کمر درد گرفتم چون این سبک تمرین کردن نه اصولی و حرفه‌ای بود و نه بر اساس چیزی، به جز تنبیه. کمترین قرارداد را امسال من، فرزاد جعفری، صابر حردانی، مجتبی نجاریان، میلاد بدرقه، احسان مرادیان و به همراه ایوب والی بزرگ تیم داریم. اختلاف بین قرارداد ما با دیگر بازیکنان تیم از یک میلیارد شروع می‌شود تا چهار پنج میلیارد تومان (به جز بازیکنان خارجی تیم) که نوش جانشان. فقط می‌خواهم بدانم چرا من با ۹ سال سابقه در این باشگاه، فرزاد جعفری و ایوب والی و فکر کنم احمد عبدالله‌زاده باید از پارسال طلب داشته باشیم، آن وقت ابتدای سال برخی بازیکنان از ۴۰ تا ۶۰ درصد دریافتی داشته باشند که پولی باقی نماند که طلب پارسال من و امثال من را بدهند؟"

عده‌ای در فولاد، خوزستانی‌ها را رو به روی هم می‌گذارند

فرزاد جعفری: "بنده و برادرم در این یک سال و خورده‌ای، بی‌غیرت و تبانی‌کار با تیم‌های پایتخت شمرده شدیم و انواع و اقسام توهین و فحاشی ناموسی به ما داده شد. تا الان به خاطر مردم و اینکه تیم برود و سهمیه بگیرد سکوت کردیم. حتی همین بازی که با پرسپولیس بود هم با وجود ظلمی که در خانه خودمان و در تیمم و جایی که خانه ما است، به ما شد، حرفی نزدیم تا تیم در آرامش نتیجه بگیرد ولی اگر قرار باشد از طرف دوستان (آقایان) با من و خانواده ‌ناموسم تماس گرفته شود (تهدید به مرگ بشویم) و بعد هم در خانه خودمان، ماهیت یکسری از افراد که دارند به این تیم و مردمش خیانت می‌کنند، رو نشود، مطمئن باشید منِ فرزاد جعفری در قبال شرف، ناموس و حق، از هیچ شخص و جایگاهی ابایی ندارم و تا جان دارم از ناموسم دفاع خواهم کرد. بنده اول فصل با وجود پیشنهاد از استقلال و مبلغ خیلی بالا به سیرجان رفتم اما بعد هم با وجود بیش از ۱۰ پیشنهاد از تیم‌های لیگ، به فولاد برگشتم و التماس کردم که من می‌خواهم به تیمم، به شهرم و به خود شما کمک کنم و همه را سرافراز کنم ولی یک عده نمی‌خواهند. یک عده، ما بچه‌های این شهر را روی به روی هم می‌گذارند و از سادگی و بی‌آلایش بودنمان به نحو احسنت استفاده می‌کنند."

نگذارید چوب پایین بیاید

سعید آذری: "مدبرانه به شما نصحیت می‌کنم که دست از توطئه و مظلوم‌نمایی بردارید، چون گفتن حقایق در مورد شما عواقبی برایتان خواهد داشت که شاید جبران‌پذیر نباشد. هواداران واقعی فولاد یادشان نمی‌رود که چگونه شما با همین شعارهای پوپولیستی، فولاد را سال‌ها از آسیا دور کردید. یادشان نمی‌رود به مربی بومی و غیربومی، خارجی و داخلی رحم نکردید. سر شکستید و هزار داستان دیگر نوشتید، تا جایی که بازیکن‌سالاری، داستان‌های صغر سنی، کارت‌های تقلبی پایان خدمت، همه حاصل این تفرقه‌انگیزی‌ها شد و تاوان آن را فولاد داد. این بار آخر است که به همین حد بسنده می‌کنم. من اصول را فدای مصلحت نمی‌کنم. پس پیش از چوب، غش و ریسه نروید. چوب هنوز بالا است و پایین نیامده، نگذارید پایین بیاید."

صدای چند سینا مریدی خفه شده است؟

جمعی از پیشکسوتان فوتبال خوزستان در حمایت از مریدی و جعفری: "بار دیگر یک شیرمرد خوزستانی در مقابل ظلم و ستم به خوزستان و جوانان آن ایستادگی کرد و با گفتن ذره‌ای از خیانت‌های وارد شده به فوتبال خوزستان و به جوانان آن نشان داد که شرافت در خوزستان هنوز زنده است؛ براستی در خوزستان چه خبر است؟ این همه بی‌مهری و بی‌مسئولیتی برای چیست؟ پس از ورود مدیر سفارشی وارداتی، چرا جوانان خوزستانی را رها کردیم؟ براستی چندین و چند سینا مریدی در خوزستان وجود دارد که صدایشان توسط مدیران غیربومی در نطفه خفه شده است و بدون آینده رها شده‌اند؟ آیا در خوزستان نماینده‌ها در خواب تشریف دارند؟ جناب استاندار کجا هستند؟ استدعا داریم از رئیس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان جناب آقای طاهری که خود یک خوزستانی می‌باشد به موضوع مربوطه ورود کرده و از حق جوانان خوزستانی و آقایان سینا مریدی و فرزاد جعفری حمایت نمایند چون این خواسته همه مردم خوزستان است. همچنین یادآور می‌شویم به آقای طاهری ریاست محترم هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان که به سیاست‌های خصمانه آقایان نسبت به جوانان خوزستانی ورود کرده و نامه‌نگاری‌های انجام شده برای عدم تمرین در زمین‌های فوتبال صنایع فولاد در خاک خوزستان را لغو نمایند."

استعفا بدهید / هیچ وقت خوزستانی‌ها را تهدید نکنید

جمعی از پیشکسوتان فوتبال خوزستان در واکنش به بیانیه سعید آذری: "آقای سعید آذری هیچ وقت خوزستانی‌ها را تهدید نکنید؛ آقای آذری شما و کادر فنی‌ات چنان کاری کردید که فرزندان نجیب خوزستان و کارد به استخوان رسیده مجبور شدند قید فوتبال را بزنند. ببینید چه بر سر این جوانان آوردید. ابتدا همه خوزستانی‌ها را حذف کردید و بعد جلوی بازیکنان آکادمی را گرفتید که در بزرگسالان حضور پیدا نکنند. سپس اندک بازیکنان موجود خوزستانی را کاری کردید که دست به حرکات انتحاری بزنند و قید فوتبال را بزنند و در آخرین حرکت زشت و ناپسند شما، نامه زدید به حراست که هیچ بازیکنی حق ندارد به صورت انفرادی در زمین‌های فولاد خوزستان تمرین کند و فرزندان خوزستان را از تمرین کردن در خاک و وطن خود محروم کردید تا آنها را مجبور کنید که بیانیه بدهند برای دفاع از حق و حقوق شهروندی خود. براستی این همه بد اندیشی را چطوری با خود حمل می کنید از خدا نمی‌ترسید؟

بارها و بارها اعلام کردید که فولاد طی ۴ فصل گذشته و قبل از حضور شما جزو چهار تیم نیامده بود که این یک حرکت پوپولیستی از سوی شما است اما یادآور می‌شویم که فولاد خوزستان با سید سیروس پورموسوی در فصل ۹۶ با بازیکنان جوان‌اش چندین هفته با کمترین هزینه تا رتبه دوم جدول هم آمدند و اگر مشکلات مالی و حاشیه‌ای اجازه می‌داد آن تیم قطعا سهمیه می‌گرفت. یادآور می‌شویم که بازیکنانی نظیر علی غلامزاده، یوسف کی شمس، میلاد بدرقه، امید صیدالی، احمدرضا جلالی، مجتبی نجاریان، صابر حردانی، مهرداد هدایتیان، علیرضا سواری و سینا مریدی بازیکنانی بودند که در رده جوانان برای فولاد در لیگ برتر بازی کردند و تمامی این بازیکنان اکنون روی نیمکت شما و کادر فنی‌ات نشسته‌اند و ذخیره هستند و فقط به خاطر اینکه خوزستانی بودند با انگ جوان بودن پشت خط بازیکنان بی‌کیفیت شمالی و تهرانی‌ها که با دلالی وارد باشگاه شده‌اند، نشسته‌اند و روزها را می‌شمارند و در حال حاضر هم بازیکنان نخبه خوزستانی نظیر علیرضا بادیه، علی عالی‌نژاد، امین حزباوی، علیرضا سواری، احمدرضا جنادله و عقیل عنافچه، بازیکنان ملی‌پوش تیم‌ملی جوانان ایران به جرم خوزستانی بودن در تیم‌های پایه در حال فنا شدن و نابودی هستند.

یادآور می‌شویم که بودجه مدیران فولاد از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ جمعا ۷۸ میلیارد بوده است و در حضور سعید آذری در فصل ۹۸ بالای ۸۰ میلیارد بوده است و در فصل جدید هم بالای ۱۲۰ میلیارد تا به امروز بوده است. صحبت از مدیریت عالی خود کردید و جوانان مطالبه‌گر خوزستانی را تهدید کردید که آن‌ها را در مقابل مردم قرار خواهید داد و گفتید که با حرکات پوپولیستی به دنبال تخریب شما و کادر فنی‌تان هستند،  قبلا توسط کادر فنی‌ات به پیشکسوتان هتک حرمت شد و حالا توسط خودت به مدیریت قبلی فولاد و پیشکسوتان و جوانان خوزستانی هتک حرمت می‌شود و آنها را تهدید می‌کنید براستی شما در چه جایگاهی هستید که بخواهید خوزستان و خوزستانی‌ها را در مقابل هم قرار بدهید، چه در سر شما می‌گذرد؟ حالا کارت به جایی رسیده که مدیریت شاغلام دهکردی بزرگ را نیشخند بزنی؟

در واقع با پستی که در صفحه خود در اینستاگرام گذاشتید به ۲ هدف خود رسیدید اول خراب کردن بازیکنان خوزستانی و حامیان آنها و دوم خراب کردن کادر فنی و جواد نکونام و اما سومین هدف شما هم این بود که دل هواداران ذوب آهن اصفهان را به دست آورید و به فکر برگشت به باشگاه قبلی خود باشید. آقای سعید آذری تا دیر نشده است، استعفا بده و برو. چرا برای کارکنان باشگاه فولاد مدیر راهبردی پروازی از اصفهان آورده‌اید، مگر در خوزستان فردی نیست؟ چرا مسئول چمن پروازی از اصفهان آوردی برای باشگاه فولاد خوزستان (یعنی در خوزستان یک نفر نیست زمین چمن را آب بدهد)؟ چرا بازیکن غیر بومی اصفهانی از سپاهان و ذوب آهن آوردید برای تیم‌های پایه فولاد خوزستان و جوانان خوزستانی را خط زدند؟

چرا از بازیکنان جذب شده ۴ نفر آنها بازیکنان ذوب آهن اصفهان بودند؟ چرا اول فصل گفتید در جذب بازیکن خیلی وارد و ماهر هستید و اسیر بازارگرمی دلالان نمی‌شوید (درست گفتید چون خود راه را خوب بلد بودید) و بهترین‌ها را با اصول و قواعد جذب خواهید کرد ولی الان عدم نتیجه‌گیری تیم را گردن بازیکن‌ها انداختید؟ چرا اول فصل پاتوسی را نخواستید ولی وقتی که مدیر برنامه‌های او عوض شد در یک حرکت ۱۸۰ درجه‌ای پاتوسی را جذب کردید؟ چرا قرارداد موسی کولیبالی که در زمان مدیرعامل قبلی به ریال بسته شده بود را تغییر دادید و آن را به دلار بستید تا بتوانید از سهمیه دلار در مدیریت شرکت فولاد خوزستان استفاده کنید و اتفاقا مدیر برنامه‌های آقای کولیبالی هم همان آقا است. به راستی چرا بازیکنی که در ذوب آهن اصفهان تیم چهاردهم فصل گذشته بازی می‌کرد آن هم هم با قرارداد ۴۰۰ میلیون تومان و ۶۰۰ میلیون تومان امسال با فولاد یکی‌شان یک میلیارد و 800 میلیون می‌گیرد و دومی برای ۲ فصل چهار میلیارد می‌گیرد؟ به مردم خوزستان این اتفاقات را بگویید."

جای ترکش‌ها و گلوله‌های دشمن در بدن‌ام سوخت

رضا آلبوشوکه، جانباز ۵۵ درصد جنگ تحمیلی: "متاسفانه چند وقتی است که حال فوتبال در باشگاه فولاد خوزستان خوب نمی‌باشد. در کمال ناراحتی و بغض حرف‌های دلسوزانه و بغض آلود سینا مریدی و فرزاد جعفری فرزندان خوزستان را خواندم و واقعا متاثر و اندوهگین شدم که چرا در خوزستان و زادگاه‌شان چنین برخوردهای زشت و زننده‌ای با آن‌ها شده است. متاثر شدم و دوباره جای ترکش‌ها و گلوله‌های دشمن در بدن‌ام سوخت که چرا باید با جوانان خوزستانی این کارها را انجام بدهند. درست در زمانیکه بسیار اندوهگین و ناراحت بودم با بیانیه نا به هنجار و ساختارشکن سعید آذری مدیرعامل باشگاه مواجه شدم که همه‌اش توهین و تهدید به خوزستان و خوزستانی‌ها بود."

بار کج به مقصد نمی‌رسد

محمد سجادیان، عضو هیات علمی گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد و مربی فوتبال: «بار کج به مقصد نمی‌رسد»؛ نگاه جناب آقای آذری به خوزستان و به خصوص باشگاه بزرگ فولاد صحیح نیست. ایشان به عنوان مدیر نه مدیریت می‌کنند و نه رهبری. اینکه فولاد خوزستان ما به اینجا رسیده به نیت! هدف‌گذاری! تصمیم گیری! و برنامه ریزی! مسئولانش برمی‌گردد که در همه مراحل ابهامات زیادی وجود دارد. شاید اگر در استانی غیر از خوزستان عزیزان تشریف داشتند بازخورد و خروجی‌ها بهتر بود اما در این استان بهترین مدیران، مربیان و بازیکنان و حتی هواداران کشور حضور دارند و طبق قوانین مدیریت باید مدیران یا مربیان از شصت درصد عموم به لحاظ آی. کی. یو (هوش ذاتی) و ای. کی. یو (هوش هنجاری یا محیطی) در موقعیت بالاتری باشند که نیستند! در یک نمای کلی مسئولین اداره کننده باشگاه فولاد خوزستان و در راس آن ها جناب آقای آذری بهتر است بایک ترفند مدیریتی که خودش از همه بیشتر بلد هست از این باشگاه جدا شده و بیشتر این هواداران و فوتبال دوستان خوزستان را عذاب ندهد، گرد و خاک و آب گرفتگی معابر در خوزستان قابل تحمل هست اما آدم‌های عجیب غریب بجای عاشقان فوتبال تحملش سخت‌تر!"

7474