‌گزارش ورلد ساکر از فینال لیگ قهرمانان؛ اولسان بر بام قاره ایستاد

‌گزارش ورلد ساکر از فینال لیگ قهرمانان؛ اولسان بر بام قاره ایستاد

پایگاه خبری فوتبالی – مجله ورلد ساکر در گزارشی به فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداخته است.

به گزارش فوتبالی، تیم اولسان هیوندای کره‌ جنوبی یک سال سخت را با بر مقابل پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا در دوحه قطر به پایان رساند. گل‌های شماره ۶ و ۷ جونیور که آقای گل لیگ کره در سال ۲۰۲۰ شد، باعث شد اولسان با شایستگی پرسپولیس که ابتدا جلو افتاده بود را شکست دهد. این برد باعث شد تا ببرها برای دومین بار قهرمان لیگ قهرمانان شوند و پرسپولیس که برای دومین بار در ۳ سال اخیر به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و یکی از پرهوادارترین تیم‌های قاره است همچنان در انتظار اولین قهرمانی اش در قاره بماند. ایران از سال ۱۹۹۳ که پاس تهران در نسخه قدیمی جام باشگاه‌های آسیا قهرمان شده هنوز در انتظار قهرمانی است.

قطر از تمام دیدارها به خوبی میزبانی کرد. در این دوره بیماری کرونا بین الهلایی‌ها شیوع پیدا کرده بود که البته بسیاری معتقدند این اتفاق قبل از سفر آن‌ها به قطر رخ داده و در نهایت هم بیش از ۳۰ نفر از اعضای باشگاه کرونا گرفتند تا مدافع عنوان قهرمانی بدون شرکت در محله حذفی رقابت‌ها را ترک کند. پرسپولیس که در منطقه غرب موفق شده بود حریفان را شکست دهد در نهایت پس از برد در ضربات پنالتی  مقابل النصر عربستان در نیمه نهایی مجبور شد تا ۲ ماه منتظر بماند  و حریفش را از منطقه شرق بشناسد.

اولسان پس از ۸ پیروزی در تورنمنت که یک رکورد به شمار می‌آمد به عنوان یک مدعی در فینال مقابل پرسپولیسی بازی می‌کرد که از ماه دسامبر بازی نکرده بود و ۴ بازیکن کلیدی را به علت محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشت.

بازی فینال، دیداری جذاب بود. مهدی عبدی در دقیقه ۴۵ گلزنی کرد اما در مدت زمان کوتاه باقی مانده تا پایان نیمه اول جونیور گل تساوی را از روی ریباند ضربه پنالتی‌اش به ثمر رساند. در همان آغاز نیمه دوم او دیگر در پنالتی‌اش اشتباه نکرد و اولسان توانست به دومین قهرمانی‌اش (دوازدهمین قهرمانی برای کره) برسد.

1101