بیانیه تند فیفا: در سوپرلیگ شرکت کنید اجازه شرکت در مسابقات ما را ندارید!

بیانیه تند فیفا: در سوپرلیگ شرکت کنید اجازه شرکت در مسابقات ما را ندارید!

پایگاه خبری فوتبالی – فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا با انتشار بیانیه‌ای‌ تهدید آمیز اعلام کرد رقابتی به نام سوپرلیگ اروپا را به رسمیت نمی‌شناسند و اگر بازیکن یا باشگاهی در آن شرکت کند دیگر حق حضور در دیگر رقابت‌های برگزار شده زیر نظر فیفا را ندارد.

به گزارش فوتبالی،  مدتی است که طرح برگزار سوپرلیگ با حضور باشگاه‌های بزرگ از تیم‌های اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و ... در رسانه‌ها منتشر شده که طرحی مهم و پردرآمد برای باشگاه‌ها است. فیفا اما امروز با انتشار بیانیه‌ای بسیار تند در رابطه با برگزاری این رقابت‌ها گفته: «با توجه به شایعات اخیر در باره ایحاد سوپرلیگ اروپا توسط برخی از باشگاه‌ها، فیفا و کنفدراسیون‌های عضو بار دیگر تاکید می‌کند چنین تورنمنتی از سوی فیفا به رسمیت شناخته نمی‌شود و هر باشگاه یا تیمی در چنین رقابتی شرکت کند مجاز نیست در رقابت‌هایی که زیر نظر فیفا یا کنفدراسیون‌ها برگزار می‌شود، حضور پیدا کند.

طبق اساسنامه فیفا و کنفدراسیون‌های مربوط تمام مسابقات باید توسط کنفدراسیون‌ها در سطح قاره و توسط فیفا در سطح جهانی به رسمیت شناخته شوند و در حال حاضر تنها جام جهانی باشگاه‌های فیفا در قالب فعلی و جدید به عنوان تنها رقابت باشگاهی در سطح جهان شناخته می‌شود. رقابت‌های باشگاهی که توسط کنفدراسیون‌های هر قاره برگزار می‌شود هم مورد تایید است.»

1101