یزدانی: نتایج پورموسوی خیره‌کننده است / باید مراقب دلالان و باج‌گیران بود

یزدانی: نتایج پورموسوی خیره‌کننده است / باید مراقب دلالان و باج‌گیران بود

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این‌که نتایج پورموسوی در صنعت نفت آبادان چشم‌ها را خیره کرده است، گفت: مدیریت و کادر اجرایی، فنی و بازیکنان باید یکدل، یک صدا و ‌متحد، فقط روی تیم و ارائه بهترین عملکرد خود تمرکز کنند و فریب دلالان و باج‌گیرانی که در کمین چنین‌ روزهایی نشسته‌اند را نخورند و قاطعانه این مسیر را با صلابت طی کنند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، امین یزدانی درباره وضعیت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان و حضور این تیم در صدر جدول، اظهارکرد: واقعا کمتر کسی پیش از شروع فصل انتظار داشت، تیمی که بیشتر بازیکنان و به نوعی شاکله اصلی تیمِ چند سال اخیر خود را به کلی از دست داده بود و با مشکلات عدیده مالی و مدیریتی روبه‌رو و از سویی با بسته شدن پنجره نقل و ‌انتقالات تابستانی نیز مواجه و همچنین فصل تعیین‌کننده و استراتژیک آماده سازی پیش فصل را هم از دست داده بود، بتواند عملکردی خیره‌کننده و فوق تصور در حضور تیم‌های فوق میلیاردی و تا بن دندان مسلح، داشته باشد.

 سایر تیم‌های خوزستانی مسیر صحیح نفت را در پیش بگیرند

وی با بیان این‌که نتایج پورموسوی در صنعت نفت، چشم‌ها را خیره کرده است، گفت: همچنین پورموسوی این سرمربی بومی که به خوبی با فضا و فرهنگ‌ فوتبال خوزستان و آبادان آشنایی دارد نیز با جذب بازیکنان بومی که بسیاری از آن‌ها سابقه کار با او را داشتند، با تلفیق جوانی و تجربه، تیمی را آماده حضور در لیگ برتر کرد که در آن بوی بومی‌گری، یکدلی، همدلی، اتحاد و دفاع از حریم فوتبال آبادان و ‌به ویژه خوزستان، حرف اول و آخر را می‌زد. هیچ‌ کارشناسی انتظار و توقع‌ نتایجی که تاکنون پورموسوی و شاگردانش در قواره تیم مردمی و ریشه‌دار صنعت نفت کسب کرده اند را نداشت. اما شناخت این مربی بومی از بازیکنانش که تقریبا بیشتر قاطع آن‌ها را خوزستانی‌ها و آبادانی‌ها تشکیل می‌دهند، سبب شده است که او بهترین بازی را از تک‌تک آن‌ها بگیرد و در نتیجه پس از ۱۱ هفته و فقط با اختلاف یک امتیار، رده دوم جدول را در اختیار داشته باشد. ‌انتخاب مربیان بومی و اعتماد کردن به آن‌ها نیز چنین مزایایی را دارد. امیدوارم سایر تیم‌های خوزستانی در تمام رده‌ها و لیگ‌های مختلف با انتخاب و حمایت از مربیان و بازیکنان بومی، مسیر صحیح، منطقی و درستی را که پورموسوی و مدیران صنعت نفت در پیش گرفته‌اند، در دستور کارشان قرار دهند زیرا با حمایت و ‌اعتماد کردن به بومی‌گری در قالب مربی و بازیکن، هنوز می‌توان به شعار عملیِ "خوزستان مهد فوتبال ایران"، جامعه عمل بپوشانیم.

مربیان نفت آبادان باید فشارها را مدیریت کنند

بازیکن سال‌های دور فوتبال خوزستان ادامه داد: به نظرم‌ پورموسوی با کسب چنین‌ نتایج خیره‌کننده‌ای باعث شد که سطح توقع و انتظارات علاقه‌مندان به برزیل ایران در جای جای خوزستان بالا برود و این کار ممکن است در ادامه سبب شود که  فشار روانی بر دوش کادر فنی و بازیکنان بیشتر شود. بنابراین مربیان تیم باید بتوانند این فشار را مدیریت و ‌کنترل کنند. یکی از راهکارها نیز داشتن نیمکتی قوی است که با جذب چند بازیکن با کیفیت در برخی پست‌ها همچون مدافع چپ تخصصی، یک هافبک دفاعی پست ۶ و هافبک پست ۱۰ و یک وینگر راست و یک مهاجم نوک؛ می‌توان کار را با آرامش بیشتر دنبال کنند. البته نمی‌توان هیچ تیمی در جهان فوتبال را پیدا کرد که در طول یک فصل فرسایشی دچار افت نشود (افت بدنی، روحی روانی، محرومیت و مصدومیت)، اما مهم، چگونگی تعامل با چنین پدیده‌ای در صورت وقوع است و این نیز هنر مربیان را می‌طلبد و نیمکتی قوی که می‌تواند عصای دست مربیان در صورت نیاز باشد.

می‌توان به کسب سهمیه نفت آبادان امیدوار بود

وی عنوان کرد: حمایت مدیران، برطرف کردن مشکلات مالی و تامین نیازهای اساسی کادر فنی و بازیکنان در تمامی زمینه‌ها و نهایتا حمایت بی‌امان پیشکسوتان آبادانی و هواداران آتشین مزاج این تیم باعث می‌شود، انرژی مثبتی از این طریق به بدنه تیم تزریق شود تا در ادامه مسیر و راه سخت و دشوار آینده، به ویژه در نیم‌فصل دوم کمک حال تیم صنعت نفت باشد. ضمن این‌که چنانچه مسئولان شهری، ‌مدیران باشگاه، حمایت پیشکسوتان و هواداران، پشت این تیم شگفتی‌ساز لیگ بیستم تا آخر ادامه داشته باشد و از طرفی آرامش درون تیم، همان‌گونه که از ابتدای فصل نیز در بدنه و شاکله تیم حفظ شده، همچنان استمرار داشته باشد، می‌توانیم برای اولین بار در تاریخ طویل و عریض فوتبال دیار اروند، امیدوار به کسب سهمیه آسیایی باشیم.

باید مراقب دلالان و باج‌گیرانِ در کمین بود

یزدانی گفت: صنعت نفت برای ایجاد ثبات تیمی و دوری از حواشی ناخواسته و استمرار در مسیر درستی که هم اکنون در آن گام بر می‌دارد، نباید مجددا تجارب تلخ فصل گذشته را تکرار کند زیرا گزیده شدن دوباره از یک سوراخ می‌تواند همانند فصل گذشته، تمام‌ رشته‌ها را پنبه کند و دودش به چشم هواداران عاشق آبادانی و خوزستانی برود. بنابراین هم مدیریت و هم کادر اجرایی، فنی و بازیکنان باید یکدل، یک صدا و ‌متحد، فقط روی تیم و ارائه بهترین عملکرد خود تمرکز کنند و فریب دلالان و باج‌گیرانی که در کمین چنین‌ روزهایی نشسته‌اند را نخورند و قاطعانه این مسیر را با صلابت طی کنند تا ثابت شود که هرگاه کادرفنی و بازیکنان تیم، خوزستانی و بومی بودند، نتایج و رتبه‌ای که تیم در پایان لیگ‌ کسب کرده‌، شایسته نام و ‌آوازه تاریخ فوتبال خوزستان بوده است.

نقش پررنگ علی فیروزی در از بین بردن حواشی نفت

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در ادامه نیز گریبان صنعت نفت را بگیرد، غره شدن برخی از بازیکنان جوان و ‌هوایی شدن آن‌ها برای فصل آینده است. پس این هنرِ ‌مدیریت، کادرفنی و آقای فیروری، مدیر باتجربه تیم است که چنین بازیکنانی را از نظر روانی و ذهنی بالانس کنند تا آرامش و ثبات تیم که یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت یک تیم است، همچنان‌ حفظ شود. در این بین نیز نقش علی فیروزی جهت از بین بردن حواشی اطراف تیم، برقراری آرامشِ درون تیم و ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین کادر فنی و بازیکنان با مدیریت باشگاه، می‌تواند بسیار تاثیرگذار و ‌تعیین‌کننده باشد زیرا فیروزی تجارب بسیار گران‌بهایی در داخل و بیرون از مستطیل سبز دارد که می‌تواند به کار تیم بیاید.

6641