بازیکنی که رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال را شکست، الان کجاست؟

بازیکنی که رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال را شکست، الان کجاست؟

پایگاه خبری فوتبالی - در سالهای اخیر بارها رکورد جوان ترین بازیکن در لیگ های بزرگ اروپا شکسته شده است. در سال 2019 ، هاروی الیوت از لیورپول با 16 سال و 30 روز سن به جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ انگلیس تبدیل شد. یک سال بعد از او نوبت لوکا رومرو بود که با 15 سال و 219 روز سن رکورد 80 ساله جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ اسپانیا را شکست. در نوامبر 2020 نیز موکوکو از دورتموند به جوان ترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا با شانزده سال و یک روز سن تبدیل شد.

به گزارش فوتبالی، اما رکورد جوان ترین بازین تاریخ فوتبال در سال 2009 توسط بازیکنی به نام مائوریسیو بالدیویسو شکسته شد.  درست چند روز مانده به تولد 13 سالگی، هافبک 12 ساله اهل بولیوی اولین بازی خود را برای تیم آرورا در مقابل لاپاز انجام داد. مربی آن تیم، پدرش بود اما در هر صورت این رکورد بی نظیر خیلی بعید است که جا به جا شود.

اما چه اتفاقی برای بالدیویسو رخ داد که در سال 2009 رکورد شاهکاری را ثبت کرد؟ حقیقت این است که دوران فوتبال وی چندان موفق نبود. این بازیکن که در حال حاضر 24 ساله است و یک بازی هم برای تیم زیر 20 سال بولیوی داشته، بدون تیم است و از زمان اتمام قراردادش با سن خوزه در سال 2018 با هیچ تیمی قرارداد نبسته است.

بالدیویسو در سال 2011 و با بازگشت پدرش به مربیگری دوباره به تیم آرورا برگشت و در 19 بازی سه گل به ثمر رساند.  بعد از آن او برای تیمخای مختلفی در لیگ بولیوی بازی کرد. بالدیویسو در سال 2013 در سن 16 سالگی از آرورا جدا شد و به تیم ناسیونال پوتوسی ملحق شد. دو سال بعد به یونیورسیتاریو سوکره ملحق شد و فقط سه بازی انجام داد. او  بعد از آن به تیم ویلسترمن رفت و تجربه ناکامی داشت که در هشت بازی خود فقط یک سال زد. بالدیویسو در سال 2016 به تیم سن خوزه پیوست و بعد از سیزده بازی از این تیم جدا شد و هنوز بدون تیم است.

4125