پرسپولیس 2 - فولاد یک/ نوراللهی طلسم مساوی ها را شکست/ جنگ نیمکت ها را یحیی برد

پرسپولیس 2 - فولاد یک/ نوراللهی طلسم مساوی ها را شکست/ جنگ نیمکت ها را یحیی برد

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار دو تیم پرسپولیس و فولاد خوزستان با نتیجه 2 بر یک به سود سرخپوشان پایتخت به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب رقابت های هفته یازدهم لیگ برتر، باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد خوزستان بود.

نیمه اول این دیدار با تک گل مهدی عبدی به سود سرخپوشان به پایان رسید، اما در اوایل نیمه دوم و در دقیقه 61 بازی، یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد که داور بازی آقای زاهدی فرد، اعتقاد داشت توپ به دست محمدحسین کنعانی زادگان، مدافع باشگاه پرسپولیس برخورد کرده است و اعلام پنالتی کرد. لوسیانو پریرا، کاپیتان باشگاه فولاد پشت توپ ایستاد و علیرغم اینکه حامد لک توانست جهت توپ را به درستی تشخیص دهد، شوت محکم کاپیتان فولاد دور از دستان او راهی دروازه شد و گل تساوی برای فولاد به ثمر رسید.

اما در ادامه جریان بازی، بازیکنان پرسپولیس موفق شدند با بازیسازی وحید امیری و شوت تمام کننده احمد نوراللهی در دقیقه 77، برای بار دوم دروازه شاگردان نکونام را باز کنند تا این دیدار هیجان انگیز و تماشایی در پایان با نتیجه 2 بر یک به سود سرخپوشان پایتخت به پایان برسد.

ترکیب فولاد

محسن فروزان، موسی کولی‌بالی، مهران موسوی، عارف آغاسی، صابر حردانی، محمد آبشک، سید محمد میری، پاتوسی، فرشهاد احمدزاده، محمد رضا عباسی و پریرا

ترکیب پرسپولیس

حامد لک، محمدحسین کنعانی‌ زادگان، سید‌جلال حسینی، سعید آقایی، سیامک نعمتی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، وحید امیری، مهدی عبدی

شرح گل

پرسپولیس یک - فولاد صفر (دقیقه 29: مهدی عبدی): ارسال سعید آقایی از جناح چپ زمین را احمد نوراللهی با ضربه سرِ رو به عقب به مهدی عبدی رساند تا او با شوت روی پای زمینی دروازه فولاد را باز کند.

پرسپولیس یک - فولاد یک (دقیقه 64: لوسیانو پریرا): شوت پریرا از روی نقطه پنالتی به سمت راست دروازه پرسپولیس با فاصله کمی از مقابل دستان لک عبور کرد و تبدیل به گل شد.

پرسپولیس 2 - فولاد یک (دقیقه 77: احمد نوراللهی): امید عالیشاه در بدو ورود به زمین پشت ضربه ایستگاهی ایستاد که ارسال او و دفع ناقص مدافع فولاد به وحید امیری رسید و در ادامه شوت والی او به محوطه 6 قدم فولاد توسط احمد نوراللهی وارد دروازه این تیم شد.

اخطار:

محمد آبشک(2+45) از فولاد

محمدحسین کنعانی‌زادگان(62) احمد نوراللهی(66) حامد لک(3+90) از پرسپولیس

لحظات حساس

دقیقه 3: شوت پاتوسی  از پشت محوطه جریمه با اختلاف نسبتا کمی از بالای دروازه پرسپولیس رد شد.

دقیقه 5: امیری با توپ‌گیری از صالح حردانی موقعیت خطرناکی به وجود آورد که شوت پای چپ او از مقابل دروازه فولاد عبور کرد.

دقیقه 25: ارسال پاتوسی از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین و ضربه پشت سر میری از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 27: سانتر زیبای پاتوسی و ضربه سر کولیبالی به تیرک افقی دروازه پرسپولیس اصابت کرد و در ریباند هم شوت شاه‌عباسی به تور کنار دروازه خورد و تبدیل به گل نشد.

دقیقه 51: پرسپولیس بهترین فرصت را داشت تا روی نفوذ پهلوان به گل برسد که شوت پای چپ او دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 56: شوت ناگهانی و راه دور میری دقت لازم را نداشت و به اوت رفت.

دقیقه 57: شوت فنی فرشاد احمدزاده را حامد لک در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 58: ارسال دقیق حردانی از جناح راست و ضربه سر پریرا به تیرک عمودی دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 60: ارسال کوتاه پاتوسی در داخل محوطه جریمه در شرایطی به کنعانی‌زادگان اصابت کرد که زاهدی‌فرد، داور مسابقه در تصمیمی بحث‌برانگیز در این صحنه به سود فولاد پنالتی گرفت و اعتقاد به خطای هند مدافع پرسپولیس داشت.

دقیقه 68: نزدیک بود دروازه فولاد روی پرتاب اوت از سمت راست زمین و ضربه سر مهاجم پرسپولیس باز شود که حردانی توپ را از روی خط بیرون کشید.

دقیقه 74: ارسال شاه‌عباسی و ضربه سر خطرناک پریرا را حامد لک و در ادامه سید جلال حسینی دفع کردند تا دروازه پرسپولیس برای دومین بار باز نشود.

دقیقه 3+90: اشتباه در خط دفاعی پرسپولیس نزدیک بود فولاد را به گل دوم برساند که ساسان انصاری در موقعیت تک به تک با لک توپ را به آسمان زد.

7474