میزبانی عربستان و چالش برای تیم های ایرانی

میزبانی عربستان و چالش برای تیم های ایرانی

پایگاه خبری فوتبالی- لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 هم به صورت متمرکز و در یک کشور برگزار می شود. به بهانه شیوع ویروس کرونا. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، در فصلی که گذشت بعد از شیوع ویروس کرونا قطر میزبانی بازی های غرب و شرق و در نهایت بازی نهایی را برعهده گرفت اما حالا  نواف الآسیویه خبرنگار عربستانی مدعی شده کنفدراسیون فوتبال آسیا به عربستان پیشنهاد داده میزبانی بازی های گروه غرب آسیا را برعهده بگیرد و قطر میزبانی بازی های شرق آسیا را برعهده داشته باشد. 

عربستان در کنار ایران یکی از کشورهای نامزد برای بر عهده گرفتن میزبانی جام ملت های 2027 است و کنفدراسیون فوتبال آسیا بر این عقیده است برعهده گرفتن میزبانی بازی های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 یک آزمایش خوب برای عربستانی ها به منظور میزبانی جام ملت ها در سال 2027 خواهد بود و در نهایت آنها را به این جمع بندی خواهد رساند که می توانند برگزار کننده بازی ها در سال 2027 باشند یا نه. کنفدراسیون فوتبال آسیا به تازگی با انتشار بیانیه ای از قطر به خاطر میزبانی بازی های لیگ قهرمانان آسیا تشکر کرد و اذعان داشت با کمک قطری ها پرونده بازی ها در سال 2020 به خوبی بسته شد. بازی نهایی در دوحه با حضور تیم های پرسپولیس و اولسان بسته شد که تیم کره ای با نتیجه دو بر یک پیروز شد و بر جام بوسه زد. 

در صورتی که ادعای خبرنگار عربستانی صحت داشته باشد این یک چالش جدی برای تیم های ایرانی خواهد بود به این خاطر که در سال های اخیر بازی تیم های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث برگزار می شد. البته این چالش از سوی تیم های عربستانی ایجاد شد که اعلام کردند برای بازی با تیم های ایرانی به ایران سفر نخواهند کرد. در صورتی که عربستان میزبان بازی های لیگ قهرمانان در غرب آسیا شود بدون شک کنفدراسیون فوتبال آسیا حتما راهکاری برای رفع این مشکل خواهد اندیشید.
4731