دفاع خداداد از حضور بانوان در ورزشگاه؛ محیط ورزشگاه‌ها بدتر از پارک‌ها و خیابان‌ها نیست

دفاع خداداد از حضور بانوان در ورزشگاه؛ محیط ورزشگاه‌ها بدتر از پارک‌ها و خیابان‌ها نیست

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم مصاحبه خداداد عزیزی با روزنامه خبرورزشی را برایتان انتخاب کردیم. خداداد در این مصاحبه درباره حرفهای نسبتا جنجالی‌اش در برنامه فوتبال برتر برای دربی توضیح داده است:

  • مجری از من سؤال کرد آیا به ما میزبانی جام ملت‌های آسیا می‌دهند که پاسخ دادم نه! و فقط یکی از دلایل عدم اعطای میزبانی به کشورمان را بیان کردم و گفتم برابر با قوانین فیفا باید ورود تمام بانوان به استادیوم‌ها برای تماشای مسابقات آزاد باشد که ما چنین شرایطی نداریم و حرف من ربطی به سیاست ندارد و یک حرف کاملاً تخصصی فوتبال بود و مجدداً تأکید می‌کنم تخصصی در حوزه سیاست ندارم و از سیاست خوشم نمی‌آید چون پیچیدگی‌های زیادی دارد که در حوصله من نمی‌گنجد.
  • استادیوم آزادی، ورزشگاه فولاد آرنا و ورزشگاه امام رضا(ع) دارای استانداردهای اولیه هستند. ورزشگاه یادگار امام تبریز و ورزشگاه نقش جهان اصفهان با کمی رسیدگی به شرایط سه استادیوم دیگرمان می‌رسند. در فوتبال کشور سالی نزدیک به ۲هزار میلیارد تومان گردش مالی وجود دارد. اگر سالی یک‌چهارم این مبلغ هزینه ساخت ورزشگاه استاندارد شود در عرض چند سال می‌بینیم که چند استادیوم خوب و قابل استفاده خواهیم داشت.  
  • آنهایی که می‌گویند محیط استادیوم‌ها برای بانوان مناسب نیست در این خصوص بدانند محیط پارک‌ها و حتی کوچه و خیابان‌ها بسیار بدتر از استادیوم‌هاست. در بعضی ورزشگاه‌ها شعارهای اهانت‌آمیز سر داده می‌شود اما نیازی نیست من بگویم در خیلی از پارک‌ها یا خیابان‌ها حرف‌هایی زده می‌شود که من در ۵۰ سالگی در هر محیطی به زبان نمی‌آورم. به نظر من حضور سه ساعته بانوان در اماکن ورزشی خیلی بهتر از رفتن به دور دورهای خیابانی، بعضی مجالس و مهمانی‌ها، نشستن در پارک‌ها و... است.


    1984