دوران طلایی اوزیل در آرسنال بود یا رئال مادرید؟

دوران طلایی اوزیل در آرسنال بود یا رئال مادرید؟

پایگاه خبری فوتبالی - مسوت اوزیل، هافبک آلمانی، به فنرباغچه در لیگ ترکیه پیوست. او آرسنال را به مقصد این باشگاه ترک کرد. مسوت اوزیل سابقه‌ی حضور در رئال مادرید را هم دارد و او دوران درخشانی در رئال مادرید داشت و پس از آن در تابستان 2013 راهی آرسنال شد. اوزیل در آرسنال هم عملکرد خوبی داشت اما این اواخر دچار افت شد. آمار اوزیل در رئال مادرید بهتر بود یا در آرسنال؟

به گزارش فوتبالی، میکل آرتتا به مسوت اوزیل اعتقاد نداشت و از نظرش، این بازیکن آنطور که باید و شاید، نمی‌توانست برای آرسنال موثر واقع شود، به همین علت او را نیمکت نشین و سکو نشین کرده و به بازیکن آلمانی بازی نمی‌داد. اوزیل که بین سال‌های 2010 تا 2013 در رئال مادرید و زیر نظر ژوزه مورینیو توپ می‌زد، مجموعا 159 بازی انجام داد و در این 159 بازی، 27 گل به ثمر رساند و 80 پاس گل داد. آمار پاس‌گل‌های مسوت اوزیل در رئال مادرید خارق العاده بود و به همین جهت به او لقب پادشاه پاس را داده بودند. اما اوزیل در آرسنال، 254 بازی انجام داد و 44 گل به ثمر رساند و مجموعا 77 پاس گل داد.

در واقع تعداد بازی های اوزیل و سال‌های حضورش در آرسنال بیشتر از رئال مادرید بوده است. اوزیل در آرسنال گل های بیشتری نسبت به رئال مادرید به ثمر رساند اما پاس‌گل هایش در رئال بیشتر از پاس‌گل هایش در آرسنال بود.

1470