استقلال در کاس از پرونده شکایت فولاد از بلبلی خارج شد

استقلال در کاس از پرونده شکایت فولاد از بلبلی خارج شد

پایگاه خبری فوتبالی- طبق نامه ای که از طرف دادگاه عالی ورزش به وکیل باشگاه فولاد خوزستان رسیده، طرفین شکایت باشگاه فولاد در مهلت مقرر دفاعیه‌ای از خود به این دادگاه نفرستادند که با این حساب احتمال باز شدن پنجره باشگاه فولاد زیاد است.

به گزارش فوتبالی، پنجره باشگاه فولاد به علت پرونده محمد بلبلی از طرف فدراسیون فوتبال بسته شد. این موضوع باعث شد که فولاد به دادگاه عالی ورزش یا CAS شکایت کند. که هم اکنون از شکایتش جواب مثبتی گرفته است. 

شهریور امسال بود که کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در ادامه رسیدگی به شکایت باشگاه سپیدرود از محمد بلبلی و باشگاه فولاد، این باشگاه را از 2 پنجره نقل و انتقالاتی محروم و به پرداخت 50 میلیون تومان به سپیدرود محکوم کرد. فولاد به این رای اعتراض کرد و پنجره آن‌ها موقتا باز شد. اما سعید آذری با بردن پرونده به دادگاه عالی ورزش درخواست فرجام خواهی کرد که فرجام خواهی او به دلیل سکوت فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال، موفقت آمیز بوده است.

وکیل باشگاه فولاد از CAS خواسته بود که در صورت پاسخی از طرف استقلال و یا فدراسیون فوتبال، آن ها از پاسخ ها مطلع شوند. اما به دلیل اوضاع آشفته فدراسیون و باشگاه استقلال، آن ها هیچ دفاعیه ای به دادگاه عالی ورزش نفرستادند و این باعث شد که سعید آذری و باشگاه فولاد به خواسته خود برسند و رای CAS به نفع باشگاه فولاد صادر شود.

در نامه دادگاه عالی ورزش آمده است:

 آقایان محترم

ضمن تایید درخواست نامه فرجام خواهی امروزتان، یک نسخه کپی از آن به پرونده ضمیمه می شود. به باشگاه فرجام خواه [فولاد خوزستان]، اطلاع داده می شود تیمی که می بایست پاسخگو باشد [استقلال تهران]، هیچ پرونده پاسخگویی در خصوص درخواست اقدام موقت [باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی فولاد] به ما ارائه نکرده اند. لطفا توجه داشته باشید که یک دستور اقدام موقت از سوی رییس بخش تجدید نظر یا معاون او، صادر خواهد شد. همچنین تیم پاسخگو [استقلال] تا زمان صدور نامه من در تاریخ 15 دسامبر 2020 ، هیچ پرونده پاسخی به دادگاه تجدید نظر ارائه نکرده است. با توجه به بند 55، در صورتی که تا تاریخ مقرر استقلال پاسخی ارائه ندهد، هیئت داوری با توجه به وضعیت موجود، رای خود را اعلام خواهد کرد. من در صورت درخواست اطلاعات بیشتر، در دسترس طرفین هستم. 

با تمام احترام، فابین کانیو، مشاور دادگاه حکمیت ورزش

همچنین در نامه باشگاه فولاد به دادگاه عالی ورزش آمده است:

آقای کانیوی عزیز

با ارجاع به نامه های شما در تاریخ های 15 و 21 دسامبر 2020، شما مهلتی بیست روزه به تیم پاسخگو [استقلال] دادید تا پاسخ خود به شکایت تیم فرجام خواه [فولاد خوزستان]، نهادهای مربوطه و به خصوص درخواست اقدام موقت [باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی فولاد]، ارائه دهند. با توجه به این که باشگاه پاسخگو باید تاکنون پاسخ خود را ارائه می داده و پنجره نقل و انتقالات در ایران روز چهارم فوریه 2021 باز می شود، تیم فرجام خواه [فولاد] سریعا به یک حکم از سوی دادگاه حکمیت ورزش جهت داشتن اجازه درخواست اقدام موقت در پنجره نقل و انتقالات نیاز دارد. ما با تمام احترام، از دادگاه حکمیت ورزش درخواست داریم به محض ارائه پاسخ تیم پاسخگو، آن ها را در اختیار خواهان قرار دهد تا پرونده به مرور مراحل آتی خود را طی کند.

بابت این که به نامه ما توجه می کنید متشکریم و مهم تر از آن، در خصوص خواستن هرگونه اطلاعات بیشتر، ما در دسترس شما هستیم.

با تمام احترام، سالواتوره چیواله (وکیل باشگاه فولاد)

باشگاه استقلال در بسته شدن پنجره فولاد ذینفع نبود. سپیدرود هم که اکنون ساختاری که بخواهد با دادگاه عالی ورزش مکاتبه کند ندارد. بلبلی هم که دوران محرومیتش را پشت سر گذاشته است. سوالی که وجود دارد این است که چرا هیچ پاسخی از طرف فدراسیون به CAS فرستاده نشد؟

فرض اول این است که به دلیل اینکه فدراسیون رای اشتباهی صادر کرده است، پاسخ شکایت فولاد را نداده باشد. که این باعث شده است که 22 هزار فرانک سوییس که پول زیادی است خرج شود و کار به دادگاه عالی ورزش کشیده باشد. که اگر رای فدراسیون اشتباه بوده باشد، اصلا نیازی به آن کار نبود و می‌شد با فرجام خواهی در ایران، این پرونده بسته شود.

فرض دوم این است که رای به درستی صادر شده و بسته شدن پنجره فولاد قانونی بوده است. و دلیل عدم پاسخ فدراسیون به این شکایت و دفاع از رای خود، ندیدن نامه CAS و یا بی توجهی به آن بوده است. در صورتی که می دانیم وقتی درد دادگاه عالی ورزش طرفین شکایت از خود دفاع نکنند، رای به نفع شاکی صادر می شود. وقتی سعید آذری این پرونده را به CAS برد، رسانه ها از نیت وی مطلع شدند اما انگار در فدراسیون کسی به این موضوع اهمیتی نداده است.

6641