وضعیت عجیب در نصف جهان؛ یک قدم تا قله، یک گام تا دره

وضعیت عجیب در نصف جهان؛ یک قدم تا قله، یک گام تا دره

پایگاه خبری فوتبالی- شرایط دو نماینده اصفهان در لیگ برتر کاملا متفاوت است؛ سپاهان در اوج به سر می‌برد و ذوب‌آهن در بحران فرو رفته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران دیروز(جمعه) با برگزاری سه بازی پیگیری شد که در یک از بازی‌ها سپاهان موفق شد با نتیجه ۲ بر یک از سد میهمان خود پیکان بگذرد و در یک مسابقه دیگر، ذوب‌آهن در تهران با همین نتیجه به سایپا باخت.

طلایی‌پوشان از ۱۱ بازی به ۱۹ امتیاز دست پیدا کرده‌اند و با صدر جدول تنها ۲ امتیاز فاصله دارند. تیم محرم نویدکیا تا به اینجا پنج برد، چهار مساوی و ۲ باخت را تجربه کرده است. این تیم در ۶ بازی اخیر باختی نداشته و به سه برد دست پیدا کرده است. تیم محرم هرچقدر در فاز تدافعی مشکل داشته، در فاز هجومی قبراق بوده و با ۱۷ گل زده، بهترین خط حمله را تا به اینجا از آن خود کرده است. سجاد شهباززاده نیز با ۹ گل، در کنار گادوین منشا، آقای گل مسابقات به حساب می‌آید. در مجموع وضعیت سپاهان امیدوارکننده و مثبت است. حمایت همه جانبه از محرم نویدکیا حکم‌فرماست و مدیریت باشگاه هم به آرامی کار خود را جلو می‌برد و مشکلی برای کادر فنی به وجود نمی‌آورد. رسانه‌های محلی اصفهان هم مانند گذشته ۱۰۰ درصد از قهرمان چهار دوره مسابقات لیگ برتر حمایت می‌کنند.

اما این روی زیبای نصف جهان است. تیم و روی دیگری هم وجود دارد که اوضاعش به هیچ عنوان شبیبه سپاهان نیست. تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با ۱۲ امتیاز کمتر نسبت به سپاهان در رده پانزدهم جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر جای گرفته و اصلا شرایط مساعدی ندارد. تیم تحت هدایت رحمان رضایی تا به اینجا چهار شکست و هفت تساوی را داشته و یکی از ۲ تیمی است که هنوز به بردی دست پیدا نکرده است. ذوب بیش از هر تیمی در این فصل مساوی کرده و از این حیث فقط سایپا را با خود برابر می‌بیند. رضایی در اولین تجربه سرمربیگری خود روزهای پرتلاطمی را پشت سر می‌گذارد. ذوب در چند بازی با بدشانسی و اشتباهات داوری نتوانست به برد دست پیدا کند. این تیم به طور کلی نحوه بازی‌اش بسیار بهتر از آن جایگاهی بوده که در جدول هست اما مسائل مختلفی دست به دست هم داده تا آنها در رتبه یکی مانده به آخر باشند. باشگاه نه تنها از رحمان حمایت نمی‌کند بلکه از همان هفته‌های نخست شاهد درگیری علنی بین طرفین بودیم.

رسول کربکندی به عنوان سخنگوی باشگاه مخالف شماره یک رحمان رضایی است و اخیرا در اقدامی عجیب ادعا کرده‌اند که اگر ذوب‌ در پنج بازی باقی‌مانده تا پایان نیم فصل نتواند به ۱۱ امتیاز برسد، سرمربی از کار برکنار می‌شود(این بیانیه پیش از دیدار با سایپا که منجر به شکست ذوب‌آهن شد منتشر شد). رضایی هم کربکندی را به پدرخوانده تشبیه کرد تا جو تیم به شدت متشنج شود. با این وجود و بر خلاف رسانه‌های اصفهانی، بازیکنان تیم ذوب‌آهن از سرمربی خود حمایت می‌کنند. حالا باید دید تکلیف رحمان و تیمش به کجا منتج می‌شود. طبق قاعده باشگاه، ذوب باید در چهار دیدار باقیمانده به برتری برسد وگرنه شاهد تغییرات بنیادی در کادر فنی این تیم خواهیم بود.

7474