تاج گذاری طارمی در پورتو

تاج گذاری طارمی در پورتو

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو روزهای درخشانی را لیگ پرتغال پشت سر می‌گذارد.

به گزارش فوتبالی،  او که متخصص گرفتن پنالتی هم هست و در محوطه جریمه بسیار خطرناک به نظر می‌رسد، در گل‌زنی هم موفق ظاهر شده است و توانسته در پرتو آمار شگفت‌انگیزی را ثبت کرده و با بزرگان فوتبال پرتغال رقابت می‌کند.

بازی برای باشگاه‌های بزرگ و پرستاره، همیشه دردسرهای خاص خودش را دارد. مهدی طارمی که قبل از شروع این فصل یک ستاره درخشان در لیگ برتر پرتغال بود، پس از انتقال به باشگاه پورتو با همین دردسرها روبه‌رو شده است. او در تیم جدیدش، بهترین و ایده‌آل‌ترین شروع ممکن را داشت اما سرجیو کونسیسائو، همچنان فرصت فیکس‌ بازی کردن را برای ستاره ایرانی تیمش فراهم نمی کرد اما او از تک فرصت هایی که در اختیارش قرار گرفت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد تا سرمربی این تیم را مجبور کند از این مهاجم بوشهری در ترکیب ثابت پورتو استفاده کند. 

طارمی که همیشه آماده تغییر دادن شرایط است با حضور موفق در تمرینات و بازی های پورتو حدود یک ماه است که به صورت منظم در ۱2 مسابقه بازی می‌کند، پورتو در ۹ بازی از 10 مسابقه ای که طارمی را در ترکیب اصلی داشت به پیروزی رسید، گل‌های بیشتری زد و گل‌های کمتری دریافت کرد. حقیقت این است که به صورت اتفاقی یا غیراتفاقی، پورتو از آن زمان همیشه برنده بوده است و علاوه بر برتری در بازی ها، پورتو با حضور طارمی در ترکیب اصلی، گل‌های بیشتری به ثمر رسانده است.

اگر به آمار این فصل نگاه کنیم، 9گل در 936 دقیقه به این معناست که این مهاجم به ۱۰4 دقیقه برای هر گل نیاز دارد. هیچ بازیکنی در تیم پورتو به این سرعت گل نزده است،طارمی با ادامه این روند، می‌تواند باز هم شگفتی‌آفرین باشد. شاید اگر طارمی در بازی شب گذشته این تیم به خاطر آن تکل خشن روی بازیکن حریف اخراج نمی شد می توانست آمار خود را تقویت کند و باز هم برای پورتو گلزنی کند.

تبدیل شدن به یک بازیکن ثابت در باشگاه بزرگی مثل پورتو، پروسه‌ای نیست که به راحتی امکان دست یابی به آن باشد اما طارمی به سرعت و با اثبات شایستگی هایش موفق شد به این هدف دست پیدا کند. ستاره بوشهری فوتبال ایران قبل از امضای قرارداد با پورتو، این شانس را داشته که به خوبی با فضای فوتبال پرتغال آشنا شود. شاید این، یک موقعیت ویژه برای او تلقی شود اما او حداقل در پورتو، نیاز چندانی به تطبیق با شرایط کشور پرتغال نداشت و دوران حضور در باشگاه ریو آوه، او را برای چنین شرایطی آماده کرده است. 

مهدی کاملا مصمم به نظر می‌رسد که از هر فرصت کوچک، به بهترین شکل ممکن استفاده کند. شاید این ستاره در گرفتن پنالتی از مهره‌های بی‌نظیر باشد اما این تنها هنر او در زمین به شمار نمی‌رود. اگر این طور بود، باشگاهی مثل پورتو هرگز به سراغ امضای قرارداد با او نمی‌رفت. پسر ایرانی این روزهای پورتو نه فقط یک پنالتی‌گیر درجه یک، بلکه یک گل‌زن تمام‌عیار، یک فوتبالیست دونده و یک ستاره باهوش است. شاید او در گذشته موقعیت‌های گل‌زنی را به راحتی از دست می‌داد اما بازی در قاره اروپا، این بازیکن را به مرز پختگی رسانده است. او حالا برای تیمی به میدان می‌رود که همیشه منبع تغذیه غول‌های اروپایی بوده است. تنها یک فصل درخشش در پورتو، کافی به نظر می‌رسد که مهدی یک پیشنهاد فوق‌العاده از پنج لیگ معتبر قاره اروپا دریافت کند. آن‌وقت سلطان پنالتی خاورمیانه را، در یک لیگ بزرگ‌تر هم تماشا خواهیم کرد.

تیمی که مهدی طارمی را داشته باشد، در حقیقت راه‌های متنوعی برای رسیدن به گل را طی کرده است. او قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و حالا توانسته راهش را در فوتبال اروپا پیدا کند. درخشش این بازیکن در لیگ پرتغال نه فقط برای خودش، بلکه برای فوتبال ایران معنای ویژه‌ای داشته است و باعث شد باشگاه‌های پرتغالی، علاقه خاصی به مهاجمان ایرانی نشان داده‌اند و به فکر جذب بازیکنانی در خط حمله لیگ ایران از جمله شهریار مغانلو و علی علیپور باشند. در حقیقت طارمی، توانسته یک بازار جدید برای ستاره‌های لیگ برتر ایران به وجود بیاورد و یک فضای تازه برای این نفرات مهیا کند. 

وقتی این ستاره در فوتبال ایران اوج گرفته بود، این باور درباره‌اش وجود داشت که برای پنالتی گرفتن داورها را فریب می‌دهد. همین موضوع موجب شده بود که داورها هیچ تمایلی برای اعلام پنالتی به سود این بازیکن نداشته باشند اما حالا در سطحی به مراتب بالاتر، به همه ثابت شده است که طارمی در زمین، کوچک‌ترین تقلبی برای گرفتن پنالتی انجام نمی‌دهد.

طارمی اصلا قصد هدر دادن زمان را ندارد. او آنقدر آماده به نظر می‌رسد که حتی می‌تواند پس از یک فصل بازی برای پورتو، خودش را مهیای پروژه‌های بعدی و پیوستن به تیم‌های بزرگ‌تر کند. 

7655