سوژه روز؛ روزهای خوب سپاهان با نویدکیا

سوژه روز؛ روزهای خوب سپاهان با نویدکیا

پایگاه خبری فوتبالی- هواداران سپاهان به چند دلیل می‌توانند از وضعیت کنونی تیمشان با محرم نویدکیا راضی باشند.

به گزارش فوتبالی، سپاهان بعد از سه تساوی متوالی در لیگ، دیروز موفق شد سپاهان را شکست دهد تا فاصله‌اش با صدر جدول فقط 2 امتیاز باشد و محرم و شاگردانش امیدوار باشند که با پیروزی در بازی بعدی‌شان مقابل صنعت نفت آبادان، حتی شانس صدرنشینی داشته باشند.

یکی از دلایل مهم رضایت سپاهانی‌ها از تیمشان آمار بسیار خوب خط حمله این تیم است. سپاهان در این 11 هفته، فقط در بازی با پرسپولیس موفق به گلزنی نشد و در بقیه بازیها دروازه حریفانش را باز کرده است. این تیم با 17 گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ است.

احیای شهباززاده و رفیعی: مهاجم سپاهان روزهای فوق‌العاده‌ای را زیر نظر محرم نویدکیا پشت سر می‌گذارد. او دیروز هم پاس گل داد هم موفق به گلزنی شد تا با 9 گل زده، در کنار گادوین منشا در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. جدا از شهباززاده، سروش رفیعی هم دوباره به روزهای خوب فوتبالی‌اش برگشته است. رفیعی که با 3 پاس گل، در کنار چهار بازیکن دیگر در صدر جدول بهترین پاسورهای لیگ قرار دارد، دیروز و روی یک حرکت ترکیبی تمرین شده اولین گل فصلش را وارد دروازه پیکان کرد. احیای او و شهباززاده زیر نظر نویدکیا نشان می‌دهد که سرمربی سپاهان بلد است چگونه از بازیکنان سرشناسش، بهترین بازی ممکن را بگیرد.

تیمی که عاشق پاس دادن است: محرم نویدکیا رفته رفته توانسته سبک بازی مورد نظرش را به تیمش دیکته کند. طبق آمار متریکا، بازیکنان سپاهان در بازی دیروز 509 پاس به هم دادند که 84 درصد آن به مقصد رسید. جلوی فولاد هم آمار 448 پاس در کارنامه سپاهان ثبت شده و به جز بازی با پرسپولیس که تعداد پاسهای تیم محرم کمتر از پاسهای حریف بود، این تیم در بقیه بازیهایش و حتی در بازیهایی که بازنده بوده، آمار بهتری در زمینه پاسکاری بین بازیکنانش داشته است.

1984