لک، خلیل‌زاده و رسن؛ نامزد بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا

لک، خلیل‌زاده و رسن؛ نامزد بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- سه بازیکن پرسپولیس که برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفتند، نامزد عنوان بهترین بازیکن این مسابقات شدند.

به گزارش فوتبالی، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در ادامه نظرسنجی‌های خود برای عنوان «جایزه هواداران»، امروز (چهارشنبه) به سراغ عنوان بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا 2020 رفت که نام شجاع خلیل‌زاده و بشار رسن، دو بازیکن پیشین پرسپولیس و حامد لک، دروازه‌بان فعلی این تیم میان گزینه‌ها دیده می‌شود. 
AFC در مورد این دو بازیکن نوشت: « خلیل‌زاده، مدافعی قوی‌هیکل که دو گل هم به ثمر رساند، نمایشی ستودنی داشت و به غول‌های تهرانی کمک کرد تا در 6 مسابقه پیاپی، در جریان بازی گلی دریافت نکنند. نکته تاسف‌بار برای پرسپولیس، انتقال خلیل‌زاده در ماه اکتبر به باشگاه الرایان بود که او را از فینال ماه دسامبر محروم کرد.

یکی دیگر از چهره‌های اصلی صعود پرسپولیس به دومین فینال لیگ قهرمانان آسیا در سه سال گذشته، بشار رسن ملی‌پوش عراقی بود که چندین نمایش چشمگیر در طول رقابت‌ها ارائه کرد. این بازیکن 24 ساله با گلزنی مقابل التعاون، دادن پاس گل مقابل شارجه و النصر و خالق فرصت‌های گلزنی برای همه بازیکنان، موقعیت خود را به‌عنوان یک ستاره در قاره آسیا تثبیت کرد. رسن از آن زمان پرسپولیس را ترک کرده و به قطر SC پیوسته است.

راهیابی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا بر مبنای ثبت کلین‌شیت بود و آنها نمی‌توانستند قابل اعتمادتر از حامد لک را در آخرین خط زمین آرزو کنند. او که در ماه سپتامبر به پرسپولیس آمده بود، عملکردی فوق‌العاده داشت و در هشت مسابقه تنها چهار گل دریافت کرد. سه گل آن مستقیماً از روی نقطه پنالتی و گل دیگر هم پس از مهار ابتدایی پنالتی جونیور نگرائو  به ثمر رسید.»

6641