عجیب‌ترین رکوردهای تاریخ فوتبال؛ از برد 149 گله تا دروازه‌بان 73 ساله!

عجیب‌ترین رکوردهای تاریخ فوتبال؛ از برد 149 گله تا دروازه‌بان 73 ساله!

پایگاه خبری فوتبالی - رکوردها برای شکسته شدن هستند. پله می تواند این را تایید کند. اسطوره فوتبال برزیل در هفته های اخیر با یورش رونالدو و مسی به سمت رکوردهایش مواجه  شده است اما رکوردهایی هم در تاریخ فوتبال وجود دارند که شاید هرگز شکسته نشوند. برخی از آنها را مرور می کنیم:

بیشترین گل توسط یک بازیکن در یک جهانی (13): ژوست فونتن در جام جهانی 1958 توانست سیزده گل به ثمر برساند که چهار تا از گلهایش مقابل آلمان غربی بود. گرد مولر یک باربه ده گل رسید و اگر شکل فعلی مسابقات با تغییر عجیبی مواجه نشود (البته افزایش تعداد بازیها غیرممکن نیست) بعید است که بازیکنی بتواند به رکورد 13 گل در یک جام جهانی برسد.

بیشترین مسافت با گلزنی از ضربه سر (58.13 متر): گلزنی با ضربه سر از بیرون محوطه جریمه بی نظیر است اما باورنکردنی است که بازیکنی بتواند از زمین خودی با ضربه سر گل بزند. این کاری است که ساموئلسن در سال 2011 انجام داد. او در زمانی که در تیم گرنلند بازی می کرد از فاصله 58.13 متری با ضربه سر گل زد. دروازه بان تییم حریف یعنی تروموسو به حمله اضافه شده بود تا از کرنر استفاده کند و روی ضدحمله دروازه اش گشوده شد.

بیشترین کارت قرمز در یک بازی (36): در لیگ دسته پنجم آرژانتین و در بازی میان کلایپول و ویکتوریانو آریاس در سال 2011 ، درگیری بزرگی رخ داد که مدیران، مربیان و حتی هواداران دو تیم در آن حضور پیدا کردند. دامیان روبینو داور بازی دست به کار شد و به هر کسی که می توانست کارت قرمز نشان داد.

جوان ترین بازیکنی که در یک بازی رسمی حرفه ای حضور پیدا کرد (12 سال): همه ما از دیدن اولین بازی یک بازیکن جوان در رده بزرگسالان هیجان زده می شویم اما هیچ کس نخواهد توانست که به رکورد مائوریسیو بالدیویسو برسد که اولین بازی خود را در سن 12 سالگی انجام داد. این اتفاق در تابستان 2009 رخ داد که برای تیم آئورورا بازی کرد. جالب این که پدرش مربی تیم بود.

رکورد دار کارت قرمز برای یک بازیکن در دوران فوتبالش (46): جراردو بدویا بازیکن کلمبیایی که 49 بازی ملی هم در کارنامه خود دارد، در تیم هایی نظیر بوکا جونیورز و اتلتیکو ناسیونال بازی کرد و مجموعا 46 کارت قرمز دریافت کرد.

رکورد دار اختلاف گل در یک بازی  (149-0): در سال 2002 ، تیم امیرنه در لیگ ماداگاسکار به حدی از تصمیم های داوری در بازی قبلی خود عصبانی بود که تصمیم گرفت که بازی را در مقابل آدما تحریم کنند. آنها وارد زمین شدند و تصمیم گرفتند که تا جایی که می توانستند گل به خودی بزنند و در نهایت بازی با نتیجه 149 بر صفر به اتمام رسید!

رکورد دار تماشاگر در یک بازی (199.854): در ماه های اخیر عادت کردیم که بازیهای فوتبال را بدون تماشاگر ببینیم اما در جام جهانی 1950 و در بازی میان برزیل و اروگوئه در ماراکانا این رکورد شگفت انگیز ثبت شد.

سریع ترین هت تریک تاریخ (70 ثانیه): الکس تور دانشجویی رشته تربیت بدنی و مهاجم تیم راسون اسپرینگ توانست در مقابل تیم وین گاردنز در لیگ محلی شفیلد چنین کاری انجام بدهد.

رکورد دار گلزنی توسط یک دروازه بان (131): روجریو سنی دروازه بان اسطوره ای تیم هایی نظیر سائوپائولو چنین کاری کرد. او کاشته ها و پنالتی ها را می زد و بیش از بسیاری از مهاجمان تاریخ فوتبال گلزنی کرد.

سریع ترین لیگ انگلیس به عنوان یار ذخیره (1.8 ثانیه): بنتنر بازیکن سابق آرسنال در دربی شمال لندن در سال 2007 به جای فابرگاس وارد زمین شد وفقط به 1.8 ثانیه برای گلزنی نیاز داشت.

سریع ترین شوت تاریخ (221 کیلومتر بر ساعت): رونی مهاجم وقت اسپورتینگ لیسبون ضربه کاشته ای را زد که به حدی سریع بود که حتی نمی شد توپ را دید. سرعت شوت 221 کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

بیشترین روند بدون شکست (104 بازی): آرسنالی ها به رکورد 49 بازی بدون شکست خود افتخار می کنند اما در دهه هشتاد میلادی تیم استوا بخارست در پنج فصل پیاپی شکست نخورد و به رکورد 104 بازی بدون شکست رسید.

دورترین گل تاریخ (91.9 متر): فقط در صورتی یک بازیکن می تواند این رکورد را بشکند که از خط دروازه خودی گل بزند. بگوویچ از وزش باد در استوک استفاده کرد تا از فاصله 91.9 متری دروازه ساوتهمپتون را باز کند.

پیرترین بازیکن تاریخ (73): ایساک هایک دروازه بانی است که 90 دقیقه در آخرین بازی خود در حالی به میدان رفت که 73 سال و 95 روز سن داشت!

4125