عکس؛ زمانی که پپ گواردیولا هنوز در لاماسیا بود

عکس؛ زمانی که پپ گواردیولا هنوز در لاماسیا بود

پایگاه خبری فوتبالی - پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی باشگاه منچستر سیتی، مردی است که از مکتب بارسلونا رشد کرده است. در واقع او بین سال‌های 1988 تا 2001 در بارسلونا توپ می‌زده است که این دوران شامل سال‌های حضورش در آکادمی باشگاه بارسلونا نیز می‌شود.

به گزارش فوتبالی، پپ گواردیولا بین سال‌های 1988 تا 1992 در آکادمی بارسلونا موسوم به لاماسیا حضور داشته است. در واقع جوزپ این سال‌ها را در پایین ترین سطح بارسلونا و تیم‌های رزرو این باشگاه سپری کرده است. گواردیولا در بارسلونای سی و بارسلونای بی توپ زده است و از پایین ترین رده‌های لاماسیا شروع به کار کرده و به بارسلونا رسیده و سال‌ها در این تیم توپ زده است.

البته اوج درخشش گواردیولا در بارسلونا نه به عنوان بازیکن که به عنوان سرمربی بود. او بین سال‌های 2008 تا 2012 سرمربی آبی و اناری پوشان بود و افتخارات زیادی را در قامت سرمربی بارسلونا بدست آورد به طوری که برخی او را بهترین سرمربی تاریخ بلوگرانا می‌دانند و معتقدند که بارسا دیگر یک مربی به خوبی او نخواهد داشت. در هر صورت گواردیولا پس از بارسا در بایرن مونیخ هم مربیگری کرد اما هرگز دستاورد های بارسلونا را نداشت. پپ گواردیولا از سال 2016 هدایت باشگاه منچسترسیتی را عهده دار شد.

1470