روایتی از زندگی یک خبرنگار دنیای فوتبال؛ فابریتزیو رومانو چگونه به شهرت رسید؟

روایتی از زندگی یک خبرنگار دنیای فوتبال؛ فابریتزیو رومانو چگونه به شهرت رسید؟

پایگاه خبری فوتبالی – فابریتزیو رومانو یکی از مشهورترین خبرنگاران ایتالیایی است که شهرت زیادی درباره اخبار نقل و انتقالاتی پیدا کرده است.

به گزارش فوتبالی، رومانو سن بالایی نداشت که اولین خبر نقل و انتقالاتی خود را منتشر کرد. پس از ۶ ماه کار در یک وب‌سایت محلی در ایتالیا، یک مدیر برنامه ایتالیایی از باشگاه بارسلونا با او تماس گرفت و رومانوی جوان مترصد فرصت بود. او کار خود را از یک خبر نقل و انتقالاتی آغاز کرد و دیگر حیطه کاری خود را تغییر نداد. از ان روز به بعد رومانو به یک برند تبدیل شده.

رومانو در یک گفت و گو گفته: آن ایجنت با من تماس گرفت. به من گفت تو خبرنگار جوانی هستی و می‌توانی به من کمک کنی. می‌توانی درباره ۲ بازیکن یک مقاله بنویسی؟ آن دو بازیکن دلوفئو و ایکاردی بودند. رابطه من با آن مدیر برنامه آغاز شد و این مسئله به من کمک کرد زیرا ایکاردی از لاماسیا به سمپدوریا و سپس اینتر پیوست. در واقع ایکاردی اولین خبر بزرگ من بود. در ماه نوامبر اینتر با سمپدوریا توافق کرده بود اما به من گفته شد این بازیکن در فصل نقل و انتقالاتی جا به جا نمی‌شود بلکه در تابستان این اتفاق می‌افتد. این مسئله باعث شد عاشق خبرهای نقل و انتقالاتی شوم. بازار نقل و انتقالاتی مانند یک جنگل است و شما می‌توانید هر روز شاهد یک اتفاق جدید باشید. من عاشق این حس هستم.

رومانو که با رسانه های گاردین و اسکای اسپورت در ارتباط است تقریبا از هر معامله ای در دنیای فوتبال خبر دارد و این مسئله خود دلیلی بر خوابیدن ۵ ساعت در شبانه روز از ساعت ۵ تا ۱۰ صبح برای رومانو است.

از زمانی که او بیدار می‌شود تلفنش شروع به زنگ خوردن می‌کند. او گقته: هر روز با یک قرارداد جدید مواجه می‌شوید و افراد جدیدی در بازار نقل و انتقالات را ملاقات می‌کند. رابطه درست، کلید اصلی ماجراست. اگر با مردم داخل فوتبال  و بازار نقل و انتقالات رابطه خوبی داشته باشید در مسیر درستی قرار دارید. این مسئله باعث احترام متقابل می‌شود. من هم با کسانی در ارتباطم که به آن ها اطمینان زیادی دارم و برای سال‌ها آن‌ها را می‌شناسم. می‌توانم خبری بدهم که دنیای را بهم می‌ریزد اما ترجیح می‌دهم به دوستانم احترام بگذارم و تنها حقیقت را بگویم. اگر خبر اشتباهی به مردم برسانید شما مرده‌اید! باید با مردم صادق باشید.

روایتی از زندگی یک خبرنگار دنیای فوتبال؛ فابریتزیو رومانو چگونه به شهرت رسید؟

رمز موفقیت رومانو اولین بودن نیست، دقیق بودن است. او گفته: کاری ندارد اولین باشم اما ترجیح می‌دهم تا اخبار صحیح منتشر کنم و مردم زمانی که چیزی از من می‌شنوند مطمئن باشند که اتفاق می‌افتد. همیشه صحیح بودن در فصل نقل و انتقالات غیر ممکن است. اگر تمرکز روی یک تیم باشد کار شما ساده‌تر است اما در سطح من، باید هر دقیقه با مدیربرنامه‌ها در ارتباط باشید. حس خوبی وجود خواهد داشت زیرا با هم در ارتباطید اما باید ارسال پیام های زیاد دیوانه خواهید شد. مسئولیت زیادی را احساس می‌کنم. مسئله من یا دی‌مارتزیو نیستیم زیرا ما یک تیم هستیم و کنار هم کار می‌کنیم.

تکیه کلام رومانو here we go به معنای بزن بریم، ‌یا شروع یک ماجرا یا مسئله است و او بیشتر اوقات زمانی که نقل و انتقال قطعی شده از آن استفاده می‌کند. خودش می‌گوید: مردم با این تکیه کلام من شوخی‌های زیادی می‌کنند.هر زمان درباره باشگاه‌های بزرگ صحبت می‌کنند مردم از من می‌خواهند بنویسم بزن بریم! مردم پیام های زیادی به من می‌دهند که خیلی سخت است به تمام آن‌ها پاسخ دهم اما تا حد توان به آن‌ها جواب می‌دهم. حس نمی‌کنم ستاره هستم. من یک انسان عادی هستم که به فوتبال علاقه دارم و خبر رسانی می‌کنم. اطلاع رسانی یک خبر و واکنش هواداران حس فوق العاده‌ای دارد.

خبر انتقال رونالدو از رئال به یووه و بانگا از میلان به سویا شگفت‌آورترین خبری بوده که رومانو شنیده. او می‌گوید: بازیکنان آزاد خطرناک‌ترین‌ها هستند زیرا ذهنیت‌شان تا لحظه آخر تغییر می‌کند. این زیبایی فصل نقل و انتقالات است. اگر مشکلی با این مسئله دارید به قسمت کریر در بازی فیفا بروید و ۲ دقیقه بازیکن بخرید!

1101