کدام تیم‌های فوتبال از دل شرکت‌ها تاسیس شدند؟

کدام تیم‌های فوتبال از دل شرکت‌ها تاسیس شدند؟

پایگاه خبری فوتبالی – شرکت‌های زیادی اقدام به تاسیس تیم‌های فوتبال کرده‌اند. از هیوندای گرفته تا ردبول.

به گزارش فوتبالی، بسیاری از تیم‌های فوتبال با حمایت‌های اسپانسرهای بزرگ توانسته‌اند به موفقیت برسند. برخی از این تیم‌ها خودشان تکه‌ای از شرکت‌های بزرگ هستند و نام‌شان هم برگرفته از شرکت هاست. به طور مثال شرکت ردبول چند سالی است که به تیم‌داری در فوتبال روی آورده و حتی توانسته با مدیریت صحیح لایپزیش را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برساند. نام صحیح تیم لایپزیش هم ردبول لایپزیش است. در همین زمینه سایت فوتی هدلاینز در گزارشی به بررسی تیم‌هایی پرداخته که از طریق اسپانسر تاسیس شده‌اند و نام‌شان با نام کمپانی اصلی یکی است.

در این گزارش به ۴۲ تیم در اقضی نقاط جهان اشاره شده که تعدادی از آن‌ها برای فوتبال‌دوستان آشنا است. به طور مثال تیم بایر لورکوزن متعلق به کمپانی بایر که یک شرکت دارویی است می‌باشد. تیم چونبوک موتورز به کمپانی هیوندای تعلق دار.د مانند اولسان هیوندای. تیم آیندهوون به کمپانی فیلیپس متعلق است و کمپانی سامسونگ هم تیمی به نام سوون سامسونگ را در اختیار دارد.

کمپانی رد بول علاوه بر سالزبورگ و لایپزیش که همه آن‌ها را می‌شناسند تیم دیگری با نام لایفرینگ در دسته دوم اتریش، یک تیم در آمریکا به نام نیویورک ردبولز و تیم به نام براگانتینو در برزیل دارد.

1101