گزارش روز/ درباره آنها که دیروز نیامدند؛ حال و حوصله لابی نداشتند!

گزارش روز/ درباره آنها که دیروز نیامدند؛ حال و حوصله لابی نداشتند!

پایگاه خبری فوتبالی- انتخابات دوره جدید فدراسیون فوتبال قرار است روز دهم اسفند سال جاری برگزار شود تا پست‌های هیات رئیسه و در نهایت رییس جدید این فدراسیون انتخاب شود.

به گزارش فوتبالی، آخرین روز از ثبت نام انتخابات فدراسیون فوتبال با حضور پرنگ داوطلبان در ساختمان این فدراسیون همراه بود و در مجموع ۶ نفر برای تصدی پست ریاست فدراسیون فوتبال و تعداد زیادی حتی به اندازه اعضای مجمع هم برای عضویت در هیات رئیسه و سایر پست‌های این فدراسیون ثبت‌نام کردند تا چهره مدعیان تصدی صندلی ریاست این فدراسیون مشخص شود.

بعد از پایان ثبت نام و تحویل مدارک که امروز آخرین زمان تحویل آن بود سپس کمیته بررسی صلاحیت نامزدها تشکیل می‌شود و اسامی تا بهمن ۹۹ اعلام می شود و مبارزات انتخاباتی هم استارت می خورد تا در نهایت در ۱۰ اسفندماه سال جاری و با برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال، رییس و ترکیب جدید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص شود.

اما یکی از نکات قابل توجه ثبت نام این دوره از انتخابات عدم حضور افرادی بود که پیش از این صحبت های زیادی درباره حضور آنها در رسانه ها می شد و گمانه زنی ها حاکی از حضور این افراد بود که بنا به دلایلی نتوانستند در انتخابات ثبت نام کنند.

سعید آذری

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد از جمله افرادی بود که پیش از این اعلام کرده بود  به صورت قطعی در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت می کند اما پس از حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون در یک پست اینستاگرامی با حمایت از علی کریمی به نفع او کنار رفت تا یکی از چهره هایی که می توانست تنور انتخابات این دوره را گرم تر از همیشه کند حضور نداشته باشد. البته آذری برای جمع کردن پنج فرم هم تلاشی نکرد و شاید هم نمی خواست یا نمی توانست این کار را انجام دهد. البته او حتی در پستهای هیات رییسه به عنوان کارشناس یا نماینده باشگاهها هم ثبت نام نکرد تا تعجب همگان را برانگیزد.

حبیب کاشانی

کاشانی هم از جمله مدیرانی بود که در اسفند ماه قبلی برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده بود اما پس از آن مدتی به عنوان مدیرعامل تیم سایپا فعالیت کرد و حالا هم از آن مجموعه جدا شد. درباره حبیب کاشانی شایعه شده بود در صورتی که رییس قبلی فدراسیون فوتبال نتواند اسلامیان را راضی به حضور در انتخابات کند حبیب کاشانی گزینه دوم او و تیم اصفهانی حاضر در فدراسیون فوتبال خواهد بود. به نظر می رسد حبیب کاشانی به دلیل اینکه نتواسته شرایط مجمع را به نفع خود تغییر دهد از حضور در این انتخابات منصرف شده است. کاشانی پیش از این عمل جراحی قلب باز انجام داده بود و شاید به توصیه پزشکان از حضور در پست هایی که فشار زیادی می تواند به او وارد کند منع شده باشد. البته کاشانی هم حال و حوصله لابی با مجمع را نداشت.

حسین قریب

 حسین قریب مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال از جمله افرادی بود که سال هاست به عنوان گزینه قطعی یا احتمالی حاضر در انتخابات فدراسیون فوتبال از او نام برده می شود اما شرایط در ادامه به صورتی شد که قریب در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نکرد. پیش از این گفته می شد او گزینه وزارت ورزش و جوانان برای پست ریاست فدراسیون فوتبال خواهد بود اما با عدم ثبت نام وی تا پایان وقت دیروز کلیه این فرضیه ها و احتمالات درباره حضور او باطل کرد.

سری قبل منصور قنبرزاده مغز متفکر تیم او بود اما در حال حاضر قنبرزاده مغز متفکر و نایب رییس دو کاندیدای ائتلافی یعنی شهاب الدین عزیزی خادم و حیدر بهاروند است. مشخص است که قریب در این شرایط شانسی برای بردن انتخابات ندارد. سال ۹۰ هم قریب انتخابات را در دور دوم به علی کفاشیان باخت. قریب در آن سال با پشتوانه دولت وقت و بسیار اهالی فوتبال به جنگ کفاشیان آمد اما مقهور استقلال فدراسیون و چینش زیرکانه علی کفاشیان و اطرافیانش شد.

محمد دادگان

مثل دوره های قبل انتخابات فدراسیون فوتبال، نام محمد دادگان هم به عنوان یکی از گزینه های حضور در انتخابات فدراسیون و پست ریاست مطرح شد اما در پایان وقت دیروز باز هم این اتفاق رخ نداد، پیش از این گفته می شد برخی افراد مانند صالحی امیری برای حضور او پادرمیانی کرده اند اما او در پاسخ گفته اگر وزارت ورزش دوست دارد من برگردم، رسمی اعلام کنند. دادگان هم کلا حوصله لابی کردن با اعضای مجمع را ندارد و عقیده اش این است که باید همه حمایت ها از او صورت بگیرد و مجمع قبل از انتخابات برای او چیده شود و بیش از ۵۰ درصد رای ها به نفع او قبل از شروع انتخابات داده شود تا وارد ثبت نام شود. در چنین شرایطی امکان برد برای دادگان وجود ندارد. مجمع پیچدگی های خاص خودش را دارد و با مجمع سال ۸۱ که دادگان رییس فدراسیون فوتبال شد فرق کرده است.

محمود اسلامیان

یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که گفته می شد به عنوان نماینده مهدی تاج و تیم مدیریتی قبلی این فدراسیون در انتخابات شرکت خواهد کرد محمود اسلامیان بود، اما گویا اسلامیان به دلیل مشکلاتی که در رابطه با پرونده مارک ویلموتس گریبانگیر اعضای هیات رئیسه فدراسیون شده است علاقه ای به حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال نداشت. اسلامیان البته همچنان در پشت پرده حضور خواهد داشت و باید دید این گروه از کدام کاندیدا در انتخابات حمایت خواهد کرد. البته مشخص هم نیست اسلامیان دیروز برای پستی ثبت نام کرده باشد و منتظر لیست رسمی فدراسیون فوتبال باید ماند. اسلامیان حتی نایب رییس هیچ کاندیدایی نشد که این هم در نوع خود عجیب است.

علی فتح الله زاده

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال که پیش از این در گفت و گویی با رسانه ها اعلام کرده بود به عنوان یکی از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون فوتبال یا نایب رییسی یا عضو هیات رییسه در این دوره شرکت خواهد کرد اما تا پایان وقت دیروز خبری از علی فتح الله زاده نشد تا یکی دیگر از افرادی که می توانست حضورش تنور انتخابات را گرم تر از همیشه کند، از حضور پشیمان شود. البته فتح الله زاده هم نایب رییس هیچ کس نشده و این نشان می دهد زیاد حال و حوصله لابی کردن را ندارد.

عزیزالله محمدی

نام سردار عزیزالله محمدی به عنوان کاندیدای ریاست چندان مطرح نبود اما گمانه زنی هایی هم بود که می گفت شاید برای ریاست بیاید. در هر حال عزیزمحمدی بیشتر از اینکه دوست داشته باشد رییس فدراسیون فوتبال شود، می خواست به به عنوان نایب رییس دوم به سازمان لیگ بازگردد و حتی خبر آمد که نایب دوم آجورلو و کیومرث هاشمی است و حتی تحرکاتی برای هاشمی هم داشت اما در نهایت نه آجورلو و نه هاشمی نام او را در لیست نگذاشتند تا کلا عزیزمحمدی ماندن در اتحادیه مدیران باشگاههای فوتبال ایران به عنوان نایب رییس اول علی آقامحمدی رییس این اتحادیه را ترجیح دهد. 

در هر حال عدم حضور هر یک از افراد می تواند دلایل مختلفی از جمله قانون منع به کار گیری بازنشستگان، مشکلات مالی فدراسیون فوتبال و پرونده ویلموتس و شستا و ترس از بدهی های انباشته شده این فدراسیون و یا عدم توانایی در کسب 5 امضا برای تایید و حضور در انتخابات این دوره هم باشد.

گزارش از زانیار دلیری/ پایگاه خبری فوتبالی

7655