شاخ به شاخ وریا با آقای گل های لیگ

شاخ به شاخ وریا با آقای گل های لیگ

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان استقلال از نظر آماری عملکرد بسیار خوبی در زمینه گل کردن شوت های به سمت دروازه داشته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، وریا غفوری که در فصل جاری هم به عنوان کاپیتان در استقلال حضور داشته و جزو مهره های غیرقابل انکار تیمش به حساب می آید، در 7 بازی که در این فصل به میدان رفته، موفق به زدن 3 گل شده است. او تقریبا در هر دو بازی یک گل برای استقلال زده اما نکته مهم در این خصوص، چیز دیگری است.

بر اساس آمار متریکا، از 10 شوتی که وریا غفوری به سمت دروازه حریفان شلیک کرده، 3 شوتش به گل تبدیل شده است. به این ترتیب نرخ تبدیل شوت به گل غفوری که تا فعلا بهترین گلزن تیمش هم هست، عدد قابل توجه 30 درصد است. این یعنی سی درصد شوت های وریا در این فصل به گل تبدیل شده است.

این آمار زمانی قابل توجه تر می شود که به نرخ تبدیل شوت به گل، دو گلزن اول لیگ بیستم نگاهی بیاندازیم. گادوین منشا با زدن 9 گل در 9 بازی آقای گل فعلی لیگ است. 9 گل منشا از میان 31 شوت او به ثمر رسیده و نرخ تبدیل شوت به گل این بازیکن 29 درصد است. سجاد شهباززاده هم که بعد از منشا با 8 گل زده در رده دوم جدول گلزنان قرار دارد، 8 شوت از 24 شوت به دروازه خود را به گل تبدیل کرده تا از این حیث با کاپیتان استقلالی ها برابر باشد.

به این ترتیب متوجه می شویم که در هفته هایی که با نبود شیخ دیاباته هنوز خط حمله استقلال به خط حمله زهردار فصل گذشته تبدیل نشده و ارسلان و قایدی هم هر کدام تنها 2 گل به ثمر رسانده اند، وریا غفوری با زدن 3 گل بهترین گلزن تیمش است و از نظر آماری هم توانسته کارایی خوبی از خود به نمایش بگذارد.

7474