ترابیان مطرح کرد؛ فشار AFC بر کویت برای تعیین تکلیف میزبانی فوتسال قهرمانی آسیا

ترابیان مطرح کرد؛ فشار AFC بر کویت برای تعیین تکلیف میزبانی فوتسال قهرمانی آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس پیشین کمیته فوتسال می گوید AFCکویت را تحت فشار گذاشته تا تکلیف میزبانی را مشخص کند و احتمالا این بازی های فوتسال قهرمانی آسیا برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، عباس ترابیان، رئیس پیشین کمیته فوتسال در مورد وضعیت برگزاری مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا گفت: مشکل اساسی که وجود دارد این است که کویت زیر بار برگزاری بازی‌ها نمی‌رود. در تصمیمات AFC هزینه پروتکل‌ها بر عهده میزبان است اما کویت با توجه به هزینه های زیاد تست کرونا که باید چهار روز یک بار برگزار شود زیر بار آن نمی‌رود. کشورهای عربی عادت دارند که این جور مواقع پولی بگیرند و الان هم می‌خواهند کمکی از AFC بگیرند.
وی با بیان اینکه فیفا سفت و سخت پیگیر برگزاری جام جهانی است و بعید است که این بازی ها لغو شود تاکید کرد: AFC باید زودتر تکلیف سهمیه‌های آسیا را مشخص کند. مکانیزمی در نظر گرفته شده که بر اساس رنکینگ و جایگاه تیم‌ها، آخرین نتایجی گه گرفته اند، وضعیتی که خودشان می‌گویند وضعیتی که AFC  از آنها رصد می کند، پنج سهمیه آسیا مشخص شود که در این شرایط ایران، تایلند و ژاپن قطعا سه تیم حاضر در جام جهانی هستند و احتمالا ازبکستان و ویتنام هم دو تیم دیگر هستند که همین قضیه اعتراض چند کشور مثل میانمار، چین و کویت را در پی داشته و حتی ترکمنستان که میزبان قبلی بازی‌ها بود هم می‌گوید ما تیم خوبی ساخته ایم.

ترابیان در مورد پیش‌بینی‌اش از فرجام بازی‌های فوتسال قهرمانی آسیا گفت: AFC کویت را تحت فشار گذاشته که تکلیف میزبانی را مشخص کند. پیش‌بینی‌ام این است که تعامل بین این کشور و کنفدراسیون فوتبال آسیا برقرار می‌شود و بازی‌ها نهایتا تا اواسط اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد چون بعد از این تاریخ عملا زمانی تا شروع جام جهانی نیست و نمی‌توان دیرتر بازی‌ها را برگزار کرد.

6641