پرواز قوی سپیدانزلی به سوی صدر جدول، تساوی دربی به ضرر نمایندگان گیلان

پرواز قوی سپیدانزلی به سوی صدر جدول، تساوی دربی به ضرر نمایندگان گیلان

پایگاه خبری فوتبالی- هفته هشتم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور انجام شد که تیم ملوان شهره به قوی سپید انزلی با برتری برابر حریفش به صدر جدول نزدیکتر شد اما تساوی چوکا و شهرداری آستارا به ضرر هر دو تیم شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، در جریان این رقابت ها، تیمهای فوتبال چوکا تالش و شهرداری بندر آستارا در دربی گیلان در لیگ دسته اول به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافتند و تیم ملوان بندرانزلی موفق شد با نتیجه ۲ بر یک برابر گل ریحان البرز به برتری برسد.

تیمهای فوتبال چوکا تالش و شهرداری بندرآستارا دو نماینده گیلان که فصل گذشته از رقابت های لیگ دسته دوم به لیگ یک صعود کردند، در یکی از دربی های استان گیلان در رشت رو در روی هم قرار گرفتند که این دیدار سرانجام با نتیجه مساوی خاتمه یافت.

با توجه به وضعیت دو تیم در جدول رده بندی، بدترین نتیجه برای نمایندگان گیلان، کسب نتیجه مساوی بود که سرانجام نیز این نتیجه حاصل شد تا از یک سو تیم شهرداری بندرآستارا نتواند به صدر جدول صعود کند و از سوی دیگر ، تیم چوکا با این تساوی همچنان در بین تیمهای انتهای جدولی قرار گرفت.

با وجود اینکه پیش از این دیدار تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در رتبه پنجم جدول رده بندی قرار داشت و فقط یک امتیاز با صدر جدول فاصله داشت، برتری در دربی گیلان این تیم را به صدر جدول نزدیکتر می کرد و حتی با پیروزی می توانست هم اینک صدرنشین لیگ دسته اول باشد.

اما با کسب نتیجه مساوی در این دیدار و در دربی گیلان در لیگ دسته اول، تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا بهترین فرصت را برای صدرنشینی از دست داد و هم اینک این تیم باید در سایر دیدارهای خود پیروز شود تا بتواند خود را دوباره به صدر جدول نزدیکتر کند.

اما تیم فوتبال چوکا تالش که وضعیت مناسبی در جدول رده بندی نداشت، نیازمند پیروزی در دربی گیلان و در بازی برابر شهرداری بندرآستارا بود تا با کسب این سه امتیاز، چوکایی ها خود را از انتهای جدول جدا کرده و به تیمهای میانه جدول نزدیکتر شوند.

اما کسب نتیجه مساوی نیز برای این تیم فایده چندانی نداشت چون تیم فوتبال چوکا تالش با این یک امتیاز ، همچنان در بین تیمهای انتهای جدولی قرار دارد و از سوی دیگر، این دیدار با میزبانی چوکا برگزار شد و این تیم باید در بازی بعدی خود در خارج از خانه به میدان برود.

البته به دلیل ناآماده بودن زمین ورزشگاه های تالش و وحدت آستارا، دیدارهای خانگی تیمهای چوکا تالش و شهرداری بندرآستارا در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار می شود که به همین دلیل نیز این بازی در ورزشگاه سردار جنگل و در رشت انجام شد. 

در نیمه اول این بازی هر دو تیم چوکا و شهرداری بندر آستارا یک بازی متعادل را از خود به نمایش گذاشتند که طی آن بازیکنان هر دو تیم فرصت های گلزنی بدست آوردند اما در نهایت هیچ یک از این فرصت ها تبدیل به گل نشد تا نیمه اول با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یابد.

در نیمه دوم نیز هر دو تیم یک بازی هجومی را به نمایش گذاشتند و در ابتدای این نیمه بهزاد سلطانی بازیکن تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا از پشت محوطه جریمه و از روی یک ضربه ایستگاهی با یک ضربه زیبا اولین گل بازی را به ثمر رساند.

پس از این گل، تیم چوکا بلافاصله و با گذشت دقایقی به گل مساوی دست یافت که علی امیری بازیکن این تیم با یک ضربه سر زیبا تنها گل تیمش را به ثمر رساند تا در نهایت این دیدار با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یابد.

البته اگر تیم شهرداری بندرآستارا در این بازی به پیروزی دست می یافت، هم اینک به همراه تیم فوتبال استقلال خوزستان صدرنشین رقابت ها بود و اگر تیم چوکا تالش پیروز می شد، تا رتبه پانزدهم جدول صعود می کرد اما در نهایت این بازی مساوی شد.

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده گیلان در رقابت های لیگ دسته اول ، در هفته هشتم این رقابت ها در ورزشگاه تختی انزلی رو در روی تیم گل ریحان البرز قرار گرفت که در نهایت توانست حریفش را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد.

ملوانان که تاکنون نتایج قابل قبولی را در رقابت های لیگ دسته اول کسب کرده و یکی از مدعیان صعود بشمار می روند، در این بازی نیز برتر از حریف خود ظاهر شده و با پیروزی در این بازی سخت و کسب هر سه امتیاز، خود را به صدر جدول نزدیکتر کرده و هم  اینک در یک قدمی صدرنشینی هستند.

البته قبل از این دیدار تیم ملوان در رتبه ششم جدول رده بندی قرار داشت اما فاصله این تیم با صدر جدول فقط ۲ امتیاز بود و با توجه به اینکه به طور حتم تعدادی از تیمهای صدر جدولی نمی توانستند هر سه امتیاز بازی در هفته هشتم را کسب کنند، ملوانان با پیروزی برابر گل ریحان البرز می توانستند چند پله در جدول رده بندی صعود کنند.

با این وجود این دیدار برای ملوانان از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار بود و به همین دلیل این تیم در دیدار برابر گل ریحان البرز یک باز هجومی را از خود به نمایش گذاشت و سرانجام نیز موفق شد برابر حریفش به پیروزی رسیده تا به رتبه دوم جدول رده بندی صعود کند.

از سوی دیگر ملوان با برتری در این دیدار، خط و نشانی نیز برای سایر رقبایش کشید و همچنان خود را به عنوان یکی از مدعیان جدی صعود از رقابت های لیگ دسته اول قلمداد کرد و هم اینک نیز هواداران پرشمار ملوان انتظار دارند که این تیم همچنان روند رو به رشد خود را ادامه دهد تا سرانجام جواز حضور در رقابت های لیگ برتر را کسب کند.

  البته در دیدار تیمهای ملوان و گل ریحان البرز، بازی با برتری تیم فوتبال ملوان آغاز شد و این تیم چند موقعیت مناسب گلزنی نیز کسب کرد  و در دقیقه ۳۳ محمد حسین پور بازیکن ملوان اولین گل تیمش را به ثمر رساند اما دو دقیقه پس از به ثمر رسیدن این گل،  تیم گل ریحان البرز موفق شد بازی را به تساوی بکشاند و  یزدان عباسیان تنها گل تیم گل ریحان البرز را به ثمر رساند تا هر دو تیم با اندوخته یک گل نیمه اول را به اتمام برسانند.

با شروع نیمه دوم، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی بر بازی تسلط بیشتری داشت و حملات متعددی انجام داد تا اینکه محمد مهری موفق شد در دقیقه ۷۳ دومین گل تیم ملوان را به ثمر برساند تا در نهایت این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود تیم ملوان خاتمه یابد.

به هرحال در هفته هشتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور هیچ یک از سه نماینده گیلان متحمل شکست نشدند چون تیمهای چوکا و شهرداری بندرآستارا در دربی گیلان به نتیجه مساوی رضایت دادند و تیم ملوان نیز توانست برابر گل ریحان البرز به برتری برسد.

تا پایان هفته هشتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم، ملوان بندرانزلی با کسب ۱۵ امتیاز در مکان دوم ، تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا با کسب ۱۴ امتیاز در مکان ششم و تیم فوتبال چوکا تالش با کسب پنج امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار دارند.

6641