گزارش ویژه/ بررسی نقش مهدی محمدنبی در انتخابات ۱۰ اسفند؛ اجرای قانون و برگزاری سالم انتخابات مهم تر از لابی های معمول

گزارش ویژه/ بررسی نقش مهدی محمدنبی در انتخابات ۱۰ اسفند؛ اجرای قانون و برگزاری سالم انتخابات مهم تر از لابی های معمول

پایگاه خبری فوتبالی- ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال در شرایطی به صورت رسمی آغاز شده است.

به گزارش فوتبالی، یک سوال بسیار مهم چند وقتی است که ذهن اهالی فوتبال را مشغول کرده است.

مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال  در انتخابات لغو شده اسفندماه برای پست ریاست فدراسیون ثبت نام کرده و نامزد شده بود. منتهی بعد از لغو انتخابات با دستور فیفا به یک باره با حمایت برخی مدیران ورزش به عنوان دبیرکل فدراسیون انتخاب شد.

نبی هرچند پستی را در اختیار گرفت که علاقه بسیار زیادی هم به آن دارد، منتهی از همان ابتدا برخی ها بر این باور بودند که در پروسه اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات شرایط به گونه ای پیش خواهد رفت که مهدی محمدنبی به یکی از چهره های مهم انتخابات فدراسیون فوتبال تبدیل خواهد شد.

 در این مدت هم فعالیت های این مدیر شدت شایعات را به ویژه در بخش چینش اعضای مجمع و چگونگی برگزاری انتخابات زیاد کرد و حالا رسانه ها با انتقاد از احتمال مهندسی شدن انتخابات، خواهان شفافیت بیشتر در عملکرد تمام مدیران هستند.

البته این موضوع مهندسی شدن انتخابات ماجرایی نیست که تنها درباره دبیرکل فعلی صادق باشد و اگر برخی اتفاقات مشکوک و عجیب رخ بدهد درباره کل ساختار مدیریتی فوتبال کشور صدق می کند.

در شرایط کنونی حالا شاید برای خیلی ها سوال باشد که آیا با شروع ثبت نام آیا مهدی محمدنبی برای ریاست نامزد خواهد شد یا نه. 

طبق شنیده ها از راهروهای فدراسیون فوتبال در هفته های اخیر حرف و حدیث های زیادی پیرامون ثبت نام نبی وجود داشته و به این مدیر اعلام شده اگر قصد شرکت در انتخابات به عنوان نامزد ریاست دارد باید از دبیرکلی استعفا بدهد که هیچ شائبه ای درباره سلامت برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد.

حتی گفته می شود مقامات ارشد فدراسیون از نبی خواسته بودند اگر قصد کاندیداتوری ریاست دارد زودتر استعفای خودش را ارائه بدهد تا یک دبیرکل جدید تا انتخابات روی کار بیاید و امور را در دست بگیرد که نبی از سمت خود تا به امروز استعفا نداده است و به نظر نمی رسد که نبی استعفا کند یا کاندیدا شود.

به نظر می رسد مدیران وزارت ورزش و جوانان هم نظر مثبتی برای ریاست نبی نداشته اند و مجموعه اتفاقات دست به دست هم داده تا او بخواهد دبیرکل بماند و در برگزاری انتخابات نقشی پررنگ ایفا کند.

از آنجایی که گفته می شود نبی می خواهد دبیرکل باقی بماند، نباید احتمال لابی او با نامزدهای ریاست را نادیده گرفت و حتی برخی شایعات حکایت از آن دارد اگر کیومرث هاشمی یا سردار آجرلو رییس شوند، نبی همچنان دبیرکل باقی می ماند که البته تایید شده نیستند.

همه امیدوارند دبیرکل فدراسیون تنها به فکر سلامت انتخابات و برگزاری سالم این پروسه و اهداف ملی بدون جانب داری از نامزد خاصی چه در پشت پرده و جه در روی پرده باشد.

در غیر این صورت قطعا فضای انتخابات با شرایط خاصی که در فوتبال کشور حکم فرما شده پر از تنش خواهد شد.

در پایان بد نیست به این نکته توجه کرد که نبی حتی اگر در لحظات آخر در احتمالی بسیار ضعیف، تصمیم به حضور در انتخابات (بخاطر پیش بینی برخی اتفاقات مهم و حذف چند مدیر) بگیرد، باید از سمت دبیرکلی استعفا بدهد. هرچند باز هم این شائبه باقی خواهد ماند که چرا اگر قصد نامزدی داشته زودتر استعفا نداده است. نبی هم مثل بهاروند از جمله مدیرانی است که در مجمع ۱۰ اسفند نقش مهمی خواهد داشت‌.

در نهایت باز هم تاکید می شود که قطعا نبی از چهره های تاثیرگذار انتخابات به حساب خواهد آمد و همه امیدوار هستند او اراده ای برای ایفای نقشی مثل کاتالیزور برای به قدرت رسیدن هیچ نامزدی برای بقای خود نباشد و فقط قانون را اجرا کند.

1234