پرسپولیس صفر - سپاهان صفر/ سه بازی شد که مساوی شد/ پیش دربی به نفع بالانشینان

پرسپولیس صفر - سپاهان صفر/ سه بازی شد که مساوی شد/ پیش دربی به نفع بالانشینان

پایگاه خبری فوتبالی- ال‌کلاسیکوی ایران میان دو تیم پرسپولیس و سپاهان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در دیدار معوقه از هفته هفتم لیگ برتر بیستم، تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان تیم سپاهان بود.

نیمه اول این بازی در شرایطی به پایان رسید که بازیکنان دو تیم طی یک نبرد پایاپای و برابر، یک بازی نسبتا پر برخورد و خسته کننده از خود به نمایش گذاشتند. اما در نیمه دوم که می‎‌توان آن را نیمه دروازه‌بان ها نامید، بازی تاحدود زیادی دستخوش تغییر شد و هر دو تیم موقعیت های خطرناکی روی دروازه‌های یکدیگر ایجاد کردند که با واکنش های دیدنی دروازه‌بان های هر دو تیم، هیچ یک از این موقعیت ها به گل ختم نشد.

از مهمترین این موقعیت ها می توان به شوت خطرناک احسان پهلوان در موقعیت تقریبا تک به تک در دقیقه 68 اشاره کرد که با واکنش دیدنی پیام نیازمند، دروازه‎‌بان سپاهان راهی کرنر شد.

همچنین در دقیقه 86 بازی، دروازه پرسپولیس به طور جدی توسط بازیکنان سپاهان تهدید شد که حامد لک توانست با یک دبل سیو دیدنی، دروازه سرخپوشان را دو بار متوالی طی چند ثانیه از بازشدن نجات دهد تا این جدال پر برخورد و تماشایی میان شاگردان گل‌محمدی و نویدکیا، بدون برنده به پایان برسد.

ترکیب پرسپولیس

حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید‌جلال حسینی، علی شجاعی، سیامک نعمتی، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری، امید عالیشاه

ترکیب سپاهان

پیام نیازمند، محمدرضا مهدی‌زاده، گئورگی گولسیانی، امید نورافکن، مرتضی منصوری، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد کریمی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، کی‌روس استنلی، سجاد شهباززاده

اخطار:

کی‌روش استنلی(14) از سپاهان

سروش رفیعی(58) از سپاهان

لحظات حساس:

دقیقه 4: ارسال سروش رفیعی از روی ضربه آزاد سمت راست زمین به بعد از تیرک دوم پرسپولیس رفت و به شهباززاده رسید که پاس به عقب او و شوت بی‌دقت امید نورافکن از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 37: سانتر خطرناک سروش رفیعی از روی ضربه ایستگاهیِ سمت چپ زمین با ضربه پشت سر کی‌روش استنلی همراه شد که توپ او را حامد لک در اختیار گرفت.

دقیقه 38: نفوذ محمدرضا حسینی از سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس و ضربه بغل پای او از زاویه بسته به تور کنار دروازه اصابت کرد.

دقیقه 40: پاس پشت پای دیدنی کی‌روش استنلی موقعیت خوبی را برای اسماعیلی‌فر به وجود آورد  که شوت زمینی خطرناک او با واکنش حامد لک به بیرون رفت، اما در این صحنه داور اعتقادی به اعلام کرنر برای سپاهان نداشت.

دقیقه 62: پرسپولیس اولین فرصت جدی را به وجود آورد که پاس در عرض احمد نوراللهی و شوت احسان پهلوان در حالت درازکش را پیام نیازمند دفع کرد.

دقیقه 68: پاس عالی نعمتی از سمت راست میانه زمین به پشت مدافعان سپاهان، احسان پهلوان را در موقعیت خوبی قرار داد که شوت پای چپ او با واکنش نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه 86: حامد لک با واکنش استثنایی شوت سجاد شهباززاده را با پا و در ادامه تیرک عمودی دفع کرد و در ریباند هم دروازه‌بان پرسپولیس با عکس‌العملی دیدنی مقابل شوت محمد محبی ایستاد تا دروازه سرخ‌ها بسته بماند.

دقیقه 6+90: ضربه آزاد خلعتبری برگشت داده شد و به محمد محبی رسید که شوت پشت محوطه او را حامد لک با واکنش عالی دفع کرد.

در حاشیه:

* پرسپولیس یک سورپرایز ویژه در ترکیب خود دارد و گل‌محمدی تصمیم گرفته از احمد نوراللهی به‌عنوان مهاجم نوک مقابل سپاهان بهره ببرد و مهدی عبدی را پس از تداوم ناکامی در گلزنی نیمکت‌نشین کند.

* گل‌محمدی و نویدکیا، سرمربیان جوان دو تیم قبل از شروع بازی برخورد صمیمانه‌ای با هم داشتند.

* صدای ضبط شده تماشاگران پرسپولیس از شروع مسابقه در ورزشگاه آزادی به گوش می‌رسد.

* هواداران پرسپولیس در جایگاه تماشاگران در روبه‌روی دوربین‌های تلویزیونی طرح موزائیکی ویژه‌ای برای یحیی گل‌محمدی به نمایش درآوردند و لقب امپراطور را به او دادند.

* علی شجاعی، مدافع چپ پرسپولیس بخاطر درد شدید از ناحیه دست در دقیقه 39 از زمین بیرون رفت ولی تا پایان نیمه اول تعویض نشد.

* کی‌روش استنلی بخاطر آسیب دیدگی از ناحیه کمر در دقیقه 43 از ترکیب تیمش خارج شد و لحظاتی پس از آن، جای خود را به محمد محبی داد.

* در دقیقه 69 پهلوان پس از برخورد با ولسیانی در محوطه جریمه سپاهان سرنگون شد که اشکان خورشیدی دستور به ادامه بازی داد.

* یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در دقیقه 88 بخاطر اعتراض به داوری کارت زرد گرفت.

7474